PDA

View Full Version : 03/12/2005 - ASHVILLE in Nederland +Borehole +Tank86



Phyrexian
23 november 2005, 12:31
Hello iedereen,

volgende week zaterdag speel ik met m'n band, ASHVILLE, een headlining show in Nederland. Iedereen is welkom op deze stoner night in de Bachelor Club in Ell.

Gratis inkom: geen reden om thuis te blijven dus!

Lineup:
Tank 86 (NL) - 20u30
Borehole (NL) - 22u00
Ashville (BE) - 23u30

http://www.ashville.be/
http://www.popell.nl/stoner/




Tank 86 is sinds eind 2004 aan de weg aan het timmeren en boekt goede resultaten. Optredens, positieve recensies en een dikke demo zijn goed geweest voor de ervaring en motivatie van de band en dat zie je!

Tank 86 maakt instrumentale stonerrock met een eigen interpretatie, die ook andere invloeden verraadt. Hierbij dienen bands als Kyuss, Karma to Burn, Tool en Fu Manchu als inspiratiebron. Met een gevarieerd repetoire weet de band keer op keer te bewijzen dat instrumentale rock zeker tot de verbeelding spreekt en een flink aantal mensen inspireert.

Tank 86 speelde tot nu toe de Mezz, 013 en Breda Barst al plat. Wat de band in de toekomst nog allemaal in petto heeft laat zich raden, maar met de vooruitgang die Tank 86 in korte tijd wist te boeken zijn ze zeker een band om in de gaten te houden!

Tank speelt om 20:30 uur

www.tank86.nl




Zware gitaren, een vette ritmesectie en intense vocalen vormen de basisingrediënten van Borehole. Het kwartet uit Eindhoven Rockcity timmert inmiddels een flink aantal jaren aan de weg en heeft zich door de jaren heen ontwikkeld als een topper in haar genre. Na twee eigen beheer releases is voor Borehole de tijd aangebroken om flink uit te pakken.

Onlangs bracht de band via Drunken Maria het album ‘Systems Overload’ uit. Negen intense en krachtige songs doen de luisteraar meeslepen met de overstuurde machine die Borehole voorschotelt. Men hoort rauwe stonerrock, vlagen psychedelica en een ongekende spanningsopbouw die raakvlakken vertoond met bands als Tool en Kyuss. Systems Overload is gemastered door niemand minder dan Allen Ward. Het album wordt gedistributeerd door Suburban. Borehole kan tevens bouwen op een gedegen live-reputatie. De band speelde de afgelopen jaren onder meer met Unida (ex-Kyuss), Atomic Bitchwax, 5 Horse Johnson, On Trial en Peter Pan Speedrock in toonaangevende zalen zoals De Effenaar en 013.

Borehole speelt om 22:00 uur

www.borehole.nl




The belgian band Ashville was formed in 2003. They play heavy rock, drawing from metal, stoner and blues influences. With band members living in Leuven, Mechelen and Gent, Ashville seeks to break down barriers by bringing a heavy live vibe of grooving riffs and rhythms, with vocals and guitar leads that embrace both melody and power.

The band released two demo's so far: 'The Road to Ashville' in 2004 and 'The Desert Anomaly' in 2005. In 2005 they won some rockcontests and played on bigger festivals like Stage Fight (Keerbergen), Boscorock (Kortrijk), Hexenkessel (Genk) and Suikerrock (Tienen). Ashville played over 30 live shows since it's stage debut in the beginning of 2004. They shared the stage with bands like: De Mens, Sukilove, A Brand, Leech, In-Quest, Vandal X, Girls Against Boys (USA), Belgian Asociality, The Kids, Gino's Eyeball, Mr.Mama, and The Killbots among others...

Ashville speelt om 23:30

Fuhgawz
27 november 2005, 20:54
DUDE!! Geloof het of niet, maar ik wilde hier net een topic over maken! ;) Deze fijne muziekstroming dient namelijk gepromoot te worden in mijn regio. Borehole is een heel leuke liveband. Tank86 en Ashville heb ik niet eerder gezien, maar de soundsamples op de website (http://www.popell.nl/stoner) klinken veelbelovend.
See you saturday...

Phyrexian
28 november 2005, 10:49
ahaaaaa mijn promo gedoe levert dan toch nog wat op! bedankt om ons te komen bekijken...!!

Fuhgawz
30 november 2005, 23:17
Zeker! Ik heb er nu al zin in!! :D

Phyrexian
2 december 2005, 10:22
Nog één keer slapen!