PDA

View Full Version : London city spitfire MK II



marcelca
23 november 2005, 12:19
Hallo allemaal

Ik ben sinds kort bezig mnet gitaar spelen ( lees 2 maanden ) akoustisch....


Een vriend van mij die speelt allebei, akoustisch en elektrisch..

Hij speelt elektrisch op een fender strat...

Ik heb een ook ff in mijn handen gehad en eerlijk gezegd lijkt het me een super toevoeging bij het akoustisch spelen..

Ik heb absoluut geen geld voor een orginele fender, dus was ik het forum en internet aan het doorspitten wat een goed alternatief zou zijn..

Ik lees verschillende berichten dat de LONDON CITY spitfire MK II een erg goed gitaar ou zijn ( zeker omdat ie veel minder duur zou zijn als een orginele fender )...

Wie kan mij hier nog even tips in geven...

De muziek die ik wil gaan spelen is in de trand van eric clapton, mark knopfler ed......

Dus geen echte hardrock of metal



- Zou dit een geschikt gitaar ervoor zijn ?????

- iemand enig idee wat de preciese prijs van dit gitaar is ?????

- is er een winkel in de buurt van Almere, Amsterdam, Amersfoort die ze verkoopt ??? ( ja ik weet dat de importeur in amersfoort zit, maar die verkoopt niet aan particulier )



En als laatste vraag:

Ik wil in totaal maximaal 500 euro besteden, hier wil ik dus de gitaar hebben en een kleine versterker...

Ik begrijp dat je geen wereld versterker zal hebben, maar wat zou de beste keus zijn in deze prijsklasse.


Het zijn een hoop vragen maar ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen



grtz marcel

Almere

Bram+
23 november 2005, 12:40
Mark Knopfler en Eric Clapton met een strat? Hehe dat gaat wel lukken denk ik :wink:

Ik hoor ook alleen maar goede verhalen over die London City's en zeker als 'beginnersgitaar' moet dat een heel goed ding zijn. Ik vind zo'n Candy Apple Red met maple hals wel heel erg sexy moet ik zeggen.

marcelca
23 november 2005, 12:45
Mark Knopfler en Eric Clapton met een strat? Hehe dat gaat wel lukken denk ik :wink:




Volgens mij heb ik iets heel doms gezegt :-D :-D

Ik ben een absolute noob op dit gebied dus raad mij maar hoor...

Ik kan alleen maar oordelen op wat ik hoor, de fender strat van die vriend van mij vind ik bijzonder mooi klinken ( tenminste ik vind dat soort geluid erg mooi ), en ook hij speelt geen metal ed.......

VooDoo
23 november 2005, 13:54
Wat je zou kunnen doen is een Squier kopen
Dit zijn 'budget' gitaren van Fender ( staat ook heel klein op de kop Squier by Fender ofzo)

Je zou bijv een Cube kunnen kopen cube 15 is 100 euro ofz en cube 30is 199

voor het overige geld moet je zeker wel een leuke squier strat kunnen vinden(desnoods 2ehands)

London city is ook niet verkeerd, heb er ook keer op gespeeld, is wel lekker:) maar Squier komt het meest in de buurt bij fender;)

Succes!

Satriani
23 november 2005, 14:50
London city is ook niet verkeerd, heb er ook keer op gespeeld, is wel lekker:) maar Squier komt het meest in de buurt bij fender;)


Dat slaat dus nergens op he dude, alleen omdat er fender op de kop van een squier staat betekent niet dat het het dichts in de buurt van een fender komt :roll: .

Als je 500 euro hebt en clean speelt zou ik idd voor die londen city gaan en een voxad15vt od ad30vt het clean op die dingen is fantastisch.

rhcp_schipper
23 november 2005, 17:51
ik heb zelf de tele van ondon City, En dat vind ik ook zker een heel erg fijne gitaar! En ik speel zelf nu twee jaar! heb een squier gehad(strat), maar ben blijk dat ik nu een LC heb! :-D

Rock&Roll
23 november 2005, 18:18
Ik heb zo'n LC strat. Mijn lokale gitaarman verdeelt ze en ik heb er eentje kunnen scoren om te gebruiken als backupgitaar. Intussen is ze wel al een beetje gepimped. Er zit al volledig andere electronica in, andere pups, en slagplaat en knoppen. Ze voelen zeker goed aan, de neck is een beetje dun en overlakt naar mijn smaak, maar daar valt mee te leven. Trouwens ik ga de neck en body nog eens herlakken om ze de look te geven van die CS relic fenders. Heeeeeel lichtblauwe lak, erg mooi vind ik zelf.

E-J
23 november 2005, 22:19
Ik heb ook 1 Spit MKII :) geweldig apparaatje, mijn mening is zelfs dat ze een stuk beter zijn dan Fendertjes tot en met 500 euro :wink: veel mensen (die niet of nauwelijks op een London City hebben gespeeld) zullen wel het tegenoverstelde zeggen, maar dat boeit mij niets :D
Heb er een tijdje geleden nieuwe pickups in gegooid (EMG SA) maar die krijg ik maar niet aan de praat...als het me morgen niet lukt verkoop ik die set en zet ik er iets anders in. Iemand ideeen trouwens?

Maargoed, als je een goedkope Fender-achtige gitaar wilt, kun je niet om de LC heen. Veel betere gitaren dan Squier, en ja ik heb op meerdere Squier Strats en andere merken gespeeld.

grayfink
23 november 2005, 22:44
Kortom: De London City nemen + een Roland Cube 30 (Of om mijn part een Line6 SpiderII 30 watt of zo'n Vox AD30VT) Moet lukken voor 500€

http://www.backandforth.nl
http://www.thehouseofmusic.nl/gitaarindex.htm
http://www.muziekhandeljoosten.nl/
http://www.feedback.nl/

marcelca
24 november 2005, 01:11
bedankt voor alle tips alvast....

Ik denk in ieder geval dat de london city een goede keuze is als ik dit zo allemaal lees aan reacties....

Versterker heb ik ook verschillende merken gezien en diee houd ik allemaal even in mijn gedachten


Blijft nog wel mijn vraag :


Is er ergens in het midden van het land een winkel die deze gitaar heeft en weet iemand de prijs ervan




ik heb bij bovenstaande links maar alleen bij the house off music een gevonden, maar die zit in dordrecht, het liefste zou ik het iets dichterbij hebben

Gitaro
24 november 2005, 01:50
Volgens mij verkoopt Ebbeling ze (a'damse straatweg, utrecht). Weet het niet zeker, maar ik dacht dat zij gitaren van dat JIC importeurgeval verkochten.

Orpheo
24 november 2005, 09:10
Clapton en Knopfler hadden/hebben als main-axe een strat :D (clapton eerst nog les pauls en es335, maar later bijna alleen maar strat)

de london city spitifire 2 is idd een verdomd fijn gitaartje, maar over die axe is onlangs nog een flink topic geweest, dus ff zoeken helpt ook wel.

edit: ik snap niet waarom voor beginners CONSTANT die KLOTECUBES aangeraden wordt! laat de beginners eens naar nederland muziek tuffen, en laat ze daar VOOR HETZELFDE GELD!! een epiphone junior valve amp kopen. scheelt je een HOOP misere in tone, en met een ODpedaaltje ervoor krijg je er een heel erg goeie sound uit!

dus ff kappen met die cubes.

Orpheo
24 november 2005, 09:11
Clapton en Knopfler hadden/hebben als main-axe een strat :D (clapton eerst nog les pauls en es335, maar later bijna alleen maar strat)

de london city spitifire 2 is idd een verdomd fijn gitaartje, maar over die axe is onlangs nog een flink topic geweest, dus ff zoeken helpt ook wel.

edit: ik snap niet waarom voor beginners CONSTANT die KLOTECUBES aangeraden wordt! laat de beginners eens naar nederland muziek tuffen, en laat ze daar VOOR HETZELFDE GELD!! een epiphone junior valve amp kopen. scheelt je een HOOP misere in tone, en met een ODpedaaltje ervoor krijg je er een heel erg goeie sound uit!

dus ff kappen met die cubes.

wytz
24 november 2005, 09:18
Clapton en Knopfler hadden/hebben als main-axe een strat :D (clapton eerst nog les pauls en es335, maar later bijna alleen maar strat)

de london city spitifire 2 is idd een verdomd fijn gitaartje, maar over die axe is onlangs nog een flink topic geweest, dus ff zoeken helpt ook wel.

edit: ik snap niet waarom voor beginners CONSTANT die KLOTECUBES aangeraden wordt! laat de beginners eens naar nederland muziek tuffen, en laat ze daar VOOR HETZELFDE GELD!! een epiphone junior valve amp kopen. scheelt je een HOOP misere in tone, en met een ODpedaaltje ervoor krijg je er een heel erg goeie sound uit!

dus ff kappen met die cubes.

mee eens.
cube klinkt echt niet goed..

Satriani
24 november 2005, 09:26
Probeer een vox , als je clean speelt is dit een veeeel betere keuze als de cube, en ik durf te wedden dat tie beter klinkt dan dat epi ampje, zeker weten doe ik het niet maar ga is testen zou ik zeggen...

marcelca
24 november 2005, 09:55
Probeer een vox , als je clean speelt is dit een veeeel betere keuze als de cube, en ik durf te wedden dat tie beter klinkt dan dat epi ampje, zeker weten doe ik het niet maar ga is testen zou ik zeggen...

Ik zal zeker een paar gaan luisteren voordat ik overstag ga....

Ik neem dan of een vriend mee of ik hoop dat ze in een winkel een rideltje willen spelen voor mij..

Ik ben zelf nog niet in staat denk ikom de mogelijkheden te benutten ( kan nog niet goed spelen )

marcelca
24 november 2005, 09:56
Probeer een vox , als je clean speelt is dit een veeeel betere keuze als de cube, en ik durf te wedden dat tie beter klinkt dan dat epi ampje, zeker weten doe ik het niet maar ga is testen zou ik zeggen...

dubbel :o :o

Orpheo
24 november 2005, 09:56
Probeer een vox , als je clean speelt is dit een veeeel betere keuze als de cube, en ik durf te wedden dat tie beter klinkt dan dat epi ampje, zeker weten doe ik het niet maar ga is testen zou ik zeggen...

ik vond de epi beter. de epi is buizen. nu is buizen niet perse beter, maar ik vond de epi wat dynamischer. maar he ik ben ook bevooroordeeld :oops: ik weet dat joe perry deze gebruikte op zijn meest recente (solo)plaat, en dat ik daarom dus ook NOG een tandje beter vind :D

Satriani
24 november 2005, 11:47
Maakt Joe perry solo platen :o
En hij gebruikt die epi :o

Ik kan me niet voorstellen dat zo'n klein dingetje beter klinkt als die vox, maar ik val in herhaling :razz: