PDA

View Full Version : S(uper) H(arde) (br)O(m)



Dweezman
23 november 2005, 10:51
Ik zit met een vraagje over gainstages en de SHO. Dit pedaal klinkt werkelijk ongelooflijk op m'n cleane kanaal, het effect op je geluid is werkelijk groot. Probleem ontstaat wanneer ik de SHO over mijn crunch (om van de lead niet te spreken) ga gebruiken: zware, lage brom. En niet te weinig.

Nu wilde ik de SHO permanent aan laten staan, als een algehele opwaardering van mijn sound, over alle 3 de kanalen.

Met een batterij is het iets beter dan met een adapter (via batteryclip naar adapter), maar nog niet goed.

Dus: klopt het dat je de SHO alleen knt gebruiken icm met een clean (buizen) kanaal?

thanks in advance,
Dweez

(die blij is dat Dirk_Hendrik handig is met de soldeerbout...)[/b]

Speeddemon
23 november 2005, 11:15
Het is mogelijk dat de behuizing intern niet goed is geaard.

Probeer is je wijsvinger op de footswitch te leggen als ie aanstaat en bromt en kijk of de brom dan minder wordt.

Hij bromt namelijk dan ook op je cleane kanaal, alleen niet/nauwelijks hoorbaar. Waarschijnlijk hoor je t wel als je het volume van je SHO of van je clean kanaal flink open gooit.

Dirk_Hendrik
23 november 2005, 11:29
(die blij is dat Dirk_Hendrik handig is met de soldeerbout...)[/b]

You Like?? :D

I.c.m. wat ik ook in m'n PM boxje al vond een eerste vraag: Watvoor adapter gebruik je nu? (Iets van merk/type ofzo. Als je het weet, Gestabiliseerd of niet?

Een Wah is (wat) minder gevoeling voor bromspoken daar de versterking van een wah (behalve voor de centerfrequentie waarop je zit) een stuk lager is. De meeste wahs wah-en niet op 50 Hz omdat geen hond dat wil dus zul je met een wah die 50Hz er niet snel uit tillen. Een SHO kis een vrij cleane dito booster die dus ook die 50Hz mee pakt en versterkt. Als je cleane (lage versterking) settings vrij weinig bas bevatten (en ik zag je al met een iets stratachtigs) kan ik me voorstelen dat je die extra brom niet zo meekrijgt. Op je lead wordt het een ander verhaal daar je die brom dan met de volledige scheurgain van je versterker gaat mee nemen en dus veel mee versterkt.

Dweezman
23 november 2005, 11:29
Probeer is je wijsvinger op de footswitch te leggen als ie aanstaat en bromt en kijk of de brom dan minder wordt.


De brom blijft, en verandert niet hoorbaar als ik het pedaal 'aard'.

Wel is er een verschil tussen batterij en voeding, maar ook met batterij is de brom veel te veel aanwezig.

harrie-beton
23 november 2005, 11:57
You Like??

"glad i did this test on you"

Mitch
23 november 2005, 11:59
Slechte aarding gitaar of versterker dan ? :)

vidar
23 november 2005, 12:08
dan zou je die brom ook moeten horen op je cleane kanaal, mits je die een beetje open draait.

ruezzz
23 november 2005, 12:48
Dit pedaal klinkt werkelijk ongelooflijk op m'n cleane kanaal, het effect op je geluid is werkelijk groot

En het blijft ook clean?

harrie-beton
23 november 2005, 13:06
heb je single coils?

Lucluc
23 november 2005, 13:10
Het is mogelijk dat de behuizing intern niet goed is geaard.

Ik denk ook dat het aan de aarding van het effect zelf ligt.


En het blijft ook clean?

Als ermee speelde op m'n 'brownface' tremolux (crunchie ampje), dan leek de SHO hem zelfs cleaner te maken, terwijl het volume nog geboost werd ook. Als je echt je versterker een extra kick wil geven zodat ie gaat oversturen, kan je beter een andere booster kiezen.

Dweezman
23 november 2005, 13:26
ik gebruik een 7,00euro adaptertje van Skytronic, ongeaard en ongestabilliseerd. Voordat nu iedereen gaat roepen: 'zie je wel, dat is het': dit werkt voor de rest van mn pedalen wél, en beter dan de gestabilliseerde voeding die ik heb gebruikt.
Daarnaast bromt de SHO ook als ik hem met een andere adpater voed dan de de rest van de pedalen, en ook met batterij.

Verder houd ik de brom ook op andere locaties.


Ik gebruik de SHO niet om te oversturen, maar voor het opkrikken van mijn basissound. Bij het intrappen van channel 2 (crunch) komt er iets gain bij, en icm met de SHO wil ik dan een mooie lichte drive krijgen. (krijg ik ook, maar met brom)

Dweezman
23 november 2005, 13:28
Slechte aarding gitaar of versterker dan ? :)

denk het niet, gewoon geaarde stopcontacten. Mijn voeding is zowieso ongeaard...

Dweezman
23 november 2005, 13:29
Dit pedaal klinkt werkelijk ongelooflijk op m'n cleane kanaal, het effect op je geluid is werkelijk groot

En het blijft ook clean?

Zeker! Ook op hoge volumes. 't Geluid krijgt meer sprankel, frisheid.

Random_hero
23 november 2005, 15:56
De SHO is toch eigenlijk ook een cleanboost?

Nielsje
23 november 2005, 16:03
De SHO is toch eigenlijk ook een cleanboost?

ja, maar nu gaan we dingen door elkaar halen

cleanboost wil zeggen dat ie je signaalvolume oppompt, zonder dat ie het signaal verder gaat kleuren (dus niet vervormen) alsof je een een volume knop omhoog draait. dat wordt bedoelt met clean boost...

Antal
23 november 2005, 19:12
ik gebruik een 7,00euro adaptertje van Skytronic

Heb zelf ook hele goede ervaringen met skytronic maarnietheus... :wink:

Maar goed, als hij het met een batterij ook heeft dan ligt het daar niet aan. Wel lijkt het me verstandig dat om achter de oorzaak te komen je het ff met een batterij blijft proberen. Dan kun je het in ieder geval voor 100% uitsluiten.

robzilla
23 november 2005, 20:04
mail zvex anders, goede service toch wel?

jozum
24 november 2005, 20:05
You Like??

"glad i did this test on you"


you barely passed the friendship test! :-D


heb je de SHO altijd op 1 plek in de line-up, of gebruik je het " stand-alone". Dat zou denk ik ook moeten uitmaken.