PDA

View Full Version : Line 6 rifftracker met Rex



M@rtin
23 november 2005, 01:23
Hallo allemaal,

hier een klein probeersel dat ik vanavond heb gemaakt mbv line 6 guitarport en de bijbehorende rifftracker software; deze laatste heeft de mogelijkheid te werken met rex of rx2 files; dat zijn "uitrekbare" samples dwz als je het tempo verandert gaan deze samples met het tempo mee zonder van pitch te veranderen. Ik vind het zelf een enorme verrijking van wat je al met deze riffworks software kan doen (had ik nog niet eerder geprobeerd) , en ook een enorme bron van inspiratie, maar oordeel zelf maar:

http://home.planet.nl/~bran0591/Downloads_bestanden/line6_with_rex.mp3

mvg martin

spanky_franky
23 november 2005, 11:12
Mooie opbouw!

En het sfeertje bevalt me ook goed, beetje 'scary'. Beetje M. Jackson achtig. Tof dat je er percussie in hebt verwerkt. Technisch niets op aan te merken.

Predator
23 november 2005, 11:23
Heel tof inderdaad, ik geloof dat dit heel inspirerend kan werken!!! Die lead is ook heel leuk gedaan, maar je moet er wel op letten dat je duotone spel heel fijn op elkaar af moet stemmen (qua timing en gebruikte techniek) en dat is iets waar ik je hier nog wel aan hoor twijfelen.

Die percussie is trouwens echt de bom! Tof ding!

M@rtin
24 november 2005, 00:13
spanky_franky, Predator,

dank voor jullie complimenten!

En... spanky-franky, inderdaad, het klinkt als Jackson nietwaar! Maar dat was echt niet mijn opzet! Godzijdank heb ik geen samples van zijn gehijg en kreetjes anders zou ik ze er nu in mixen :cool: <-- Michael Jackson :)

Predator: je hebt helemaal gelijk met je opmerkingen over het gitaarspel; als ik de gitaartracks zonder begeleding afspeel hoor ik dat het rammelt aan alle kanten, en dat ik ook niet altijd de juiste tonen kies ... ik speel ook een beetje boven mijn niveau maar dat is een manier om te weten te komen waar ik aan moet werken :wink:

Btw ik heb een nieuwe mix neergezet (zelfde link); ik heb een beetje compressie en phaser toegevoegd en de gitaren wat zachter gezet.

mvg Martin

spanky_franky
24 november 2005, 01:13
spanky_franky, Predator,

dank voor jullie complimenten!

En... spanky-franky, inderdaad, het klinkt als Jackson nietwaar! Maar dat was echt niet mijn opzet! Godzijdank heb ik geen samples van zijn gehijg en kreetjes anders zou ik ze er nu in mixen :cool: <-- Michael Jackson :)

Pas maar op ik ga zo wat voor je inzingen :razz: ik teister mijn huisgenoten ook al tot in den treure met m`n Jacko imitaties :D