PDA

View Full Version : Ibanez S 1620 TKS



deeltje
22 november 2005, 22:45
Heeft iemand ervaring met de Ibanez S 1620 TKS?

http://www.feedback.nl/?id=55&b=HGRG1620X#

Slechts EUR 749,- bij Feedback

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/ibanez-s1620xgk_350_fffef1_75.jpg

harrie-beton
22 november 2005, 22:50
als jij er nou op gaat spelen heb jij ervaring!

persoonlijk vind ik plaatjes van gitaren niks aan. Ik zoek gitaren uit met mijn oren, vingers en banksaldo.
Het is een instrument dat jaren bij je blijft (behalve bij Ieme) en de zoektocht naar die ene stukje hout is erg persoonlijk vind ik.

Orpheo
22 november 2005, 22:54
als jij er nou op gaat spelen heb jij ervaring!

persoonlijk vind ik plaatjes van gitaren niks aan. Ik zoek gitaren uit met mijn oren, vingers en banksaldo.
Het is een instrument dat jaren bij je blijft (behalve bij Ieme) en de zoektocht naar die ene stukje hout is erg persoonlijk vind ik.

+1

tot voor kort vroeg ik ook constant: wat denken jullie van die, en van die, en van die. doe ik nog soms hoor, en vele anderen met me. maar testen is vaak t enige middel. en feedback is zo'n chille, en toch anonieme, zaak waar dat toppie kan.

deeltje
22 november 2005, 23:01
....

deeltje
22 november 2005, 23:03
....

deeltje
22 november 2005, 23:04
....

deeltje
22 november 2005, 23:04
Grrrr, misschien tijd voor een nieuwe webhosting?

deeltje
22 november 2005, 23:05
als jij er nou op gaat spelen heb jij ervaring!

persoonlijk vind ik plaatjes van gitaren niks aan. Ik zoek gitaren uit met mijn oren, vingers en banksaldo.
Het is een instrument dat jaren bij je blijft (behalve bij Ieme) en de zoektocht naar die ene stukje hout is erg persoonlijk vind ik.

+1

tot voor kort vroeg ik ook constant: wat denken jullie van die, en van die, en van die. doe ik nog soms hoor, en vele anderen met me. maar testen is vaak t enige middel. en feedback is zo'n chille, en toch anonieme, zaak waar dat toppie kan.

True true, gitaren zijn persoonsgebonden, smaken verschillen, maar je kan er wel een technische kijk op hebben.

Ik zoek naar mensen die dit ding in handen hebben gehad, aangezien ik het maar een vaag type vindt (google je op deze gitaar dan kom je veel russische sites tegen).

SBloke
23 november 2005, 00:15
Gewoon oppakken... spelen. luisteren, voelen... en als jij hem het geld waard vind meenemen....

Als je dan van iemand hoort "Dat is een *piep*gitaar" pech gehad, HIJ (/zij) heeft hem waarschijnlijk niet getest, en al helemaal niet op die punten waar jij zelf waarde aan hecht. Veel personen hier verkondigen alleenmaar de algemene visie op gitaren zonder daadwerkelijk die specifieke gitaar in handen te hebben gehad...

Tuurlijk, het is handig om reviews te lezen maar uiteindelijk ligt de keuze toch echt bij jezelf...

urezna
23 november 2005, 07:58
Ik weet trouwens niet of het plaatje overeenkomt met de beschrijving: ik zie op het plaatje nergens iets dat wijst op de piezo-brug (extra output, schakelaar, volumeknop) terwijl er wel melding van gemaakt wordt.
maar als er piezo op zit, zou ik er zeker naar gaan kijken.

Ik heb zelf een S2120X, ook met piezo, geweldige gitaar, al weet ik niet wat de verschillen met dees zijn. volgens mij hebben al die S-gitaren een mahonie body, dat zit wel goed.
mijn S heeft originele ibanez pickups van de QM serie en ja, deze zijn erg goed, zeker voor ibanez stock! gaan bij mij niet vervangen worden :-)

en verder, inderdaad een kwestie van proberen. Ik weet niet of je bekend bent met de S-serie, maar ik moest aanvankelijk even wennen aan de vorm van de body, en dan eigenlijk alleen het deel waar je arm op leunt. ik ben de RG gewend, en war je arm op de body leunt, is de body afgerond. de S heeft dat niet, maar dat went wel heel snel hoor, is geen reden om de gitaar af te wijzen.

succes!


hooooo.... ik zie dat feedback het zelfs over een RG heeft!!!! ik denk dat gezien het model nummer, het inderdaad een RG is, namelijk degene die voor de Roland GK gitaarsynthesizer geschikt is, heeft volgens mij geen mahonie body, en ziet er dus heel anders uit. de bekende scherpe punten, en ik meen zwart. de Feedbacksite spreekt zichzelf dus tegen, tekst en plaatje....

Ps, op gitaarmarkt staat wel een S2020X, aanrader als de S je voorkeur heeft!!!!

TMKXL
23 november 2005, 13:12
Das een plaatje van een S serie, terwijl het om de RG1620X gaat. Totaal andere gitaar. 24 frets, piezo, andere looks.

Ritch
23 november 2005, 14:30
Das een plaatje van een S serie, terwijl het om de RG1620X gaat. Totaal andere gitaar. 24 frets, piezo, andere looks.

Ja die dombo's van feedback hadden een advertentie in hun krantje waar inderdaad stond RG1620X met een plaatje van die S :-? Anders had ik al lang die axe in huis gehad!

harrie-beton
23 november 2005, 15:08
soms maken ze expres dit soort fouten om klanten te lokken