PDA

View Full Version : Fender Vibrosonic reverb



Roque
22 november 2005, 20:37
Wie heeft er ervaring met een Fender Vibrosonic reverb SF
Jaartal weet ik niet, er zit een 1x15'' oranje speaker in, is dit een betere ik heb ook andere type speakers gezien?
Is het wat voor op podia's.
Wat is zo'n ding waard in nette staat.

Lucluc
22 november 2005, 20:58
Een vriend van mij heeft er een. Het is dezelfde versterker als een Twin Reverb, maar dan in plaats van twee 12" speakers een enkele 15". Oranje kleur is waarschijnlijk een JBL.

Of het wat op een podium is? Het gaat zeker hard genoeg, in de meeste gevallen misschien te hard. Ik weet dat dit type de voorkeur geniet bij een aantal steelgitaristen. Die houden sowieso van zware versterkers met grote speakers.

De waarde zal, afhankelijk van de staat, tussen de 600 en 800 euro liggen. Een Twin Reverb is iets populairder, dus iets meer waard. Een 135w versie zal het minst opbrengen.

Eko
23 november 2005, 08:10
De Twin ,en aanverwante versterkers , zijn versterkers die gebouwd zijn om op hoge volumes nog clean te kunnen blijven. Ze zijn er wereldberoemd om. Als je een amp zoekt voor country , jazz of andere muziek waarbij een clean geluid belangrijk is , dan is het zeker de moeite waard.
De Vibro is o.a. gebruikt door Stevie Ray Vaughn. Waanzinnig ding. Alleen hij zette hem helemaal open! En dan nog een tubescreamer er bij!
Let op! Een in goede staat verkerende Vibro kan meer opbrengen dan een twin. Van twins zijn er vele malen meer gemaakt dan een Vibro. Her en der staan ze in (zeer) goede staat voor bedragen boven de 1000 euries.
De 15 inch biedt meer laag in het geluid ( ik heb er zelf een) maar heeft een hoger volume nodig om te oversturen.

keef
23 november 2005, 09:31
SRV gebruikte een Vibroverb, niet een Vibrosonic. :(

Eko
23 november 2005, 20:26
I stand corrected. Sorry.

the sure thing
24 november 2005, 00:38
ik heb een tijd een Vibrosonic reverb gehad met JBL speaker en ben sindsdien een grote fan van 15" speakers. Ik vind die echt wat warmer en dieper klinken dan de 2x12 "Twin" versie. Ik had alleen het idee dat de kast wel heel erg trilde door die speaker... Technisch verder idd identiek aan de Twin. Volgens mij heeft de 135W versie van de vibrosonic reverb nooit bestaan?