PDA

View Full Version : Losse potmeters én een gebroken knop!



MrHammett
22 november 2005, 18:55
Hey
ik heb al een tijdje een Epiphone SG; prima ding, mooi geluid, niets mis mee..
Althan, tot voor kort.. de tone-potmeters zitten zitten opeens los (draaien mee alsk aan de knop draai) en een van die tone-knoppen is gewoon precies doormidden gebroken! :(
En de garantieperiode is natuurlijk allang voorbij.. :-?

Is dit een vaker voorkomend probleem? En wat nu? Wegbrengen?

wietse
22 november 2005, 19:10
zelf repareren, als je de knop eraf trekt dan zie je een moertje zitten die vastdraaien, wel even potmeter tegenhouden, en borgen met een drupje lak of lijm.
die moertjes lopen wel vaker los, en zo'n knop kan je zo bij de gitaarboer halen voor een paar euro.

BassAgent
22 november 2005, 19:11
Je zult m denk ik toch moeten wegbrengen.

Maar wat je ook kan doen, is het kapje dat over de potmeters zit, even losdraaien en de schroefjes/moertjes even vastdraaien. Over die gebroken knop: gewoon een nieuwe kopen voor 50 cent :)

Fumi SG
22 november 2005, 19:12
gewoon ff de knop eraf halen en de moertjes aandraaien, dan zit je pot weer vast! :wink:

MrHammett
22 november 2005, 19:18
Tanx!
Jaah dat vastdraaien hadk dus al een paar keer geprobeerd.. is voor op de korte termijn een goede oplossing.. maar die dingen laten toch na verlopp van tijd steeds los..

@wietse:
lijmen lijkt mij dan idd de oplossing.. met houtlijm neem ik aan? :razz:

maar zoon gebroken knop vind ik echt erg vaag.. op naar de gitaarboer dan maar![/quote]

marter544
22 november 2005, 19:25
Ik zou het niet lijmen, maar loctite gebruiken, is wel handig als je het ooit weer los wil krijgen.

wietse
23 november 2005, 08:36
@wietse:
lijmen lijkt mij dan idd de oplossing.. met houtlijm neem ik aan? :razz:


nee zo bedoel ik het niet een drupje lijm op de moer is genoeg, geen superlijm ofzo maar een plastic lijm hecht net genoeg om te borgen maar niet zoveel dat je de boel nooit weer los krijgt.
een drupje nagellak wordt ook veel gebruikt als borging, loctite is natuurlijk ook prima maar dan wel de rode, als je groene gebruikt dan krijg je hem echt nooit weer los.