PDA

View Full Version : Wolfgang qt Special



ArpeggioKing
27 september 2002, 15:27
Hee mensen ik wou ff jullie mening en/of ervaringen met deze gitaar, lijkt mij een erge fijn spelende goede gitaar en ook niet te duur (500/700 euro) toch?

mzzls

harjan
28 september 2002, 11:47
Ik heb de gitaar vorige week getest. voor het geld een erg goed egitaar. speelt eerlijk en de elementen zijn gewoon goed. een goede rockgitaar die stabiel blijft en zelfs met het volume half dicht helder en vet blijft klinken. ik ga ereen aanschaffen omdat dit gewoon een goede gitaar is zonder al die overbodige shit erop.
Ken jij toevallige nog muzikanten(drummers, toetsenisten, etc) die een band zoeken in Zwolle of een band die een gitarist zoekt?)

ArpeggioKing
28 september 2002, 13:38
Op 2002-09-28 11:47, schreef harjan:
Ik heb de gitaar vorige week getest. voor het geld een erg goed egitaar. speelt eerlijk en de elementen zijn gewoon goed. een goede rockgitaar die stabiel blijft en zelfs met het volume half dicht helder en vet blijft klinken. ik ga ereen aanschaffen omdat dit gewoon een goede gitaar is zonder al die overbodige shit erop.
Ken jij toevallige nog muzikanten(drummers, toetsenisten, etc) die een band zoeken in Zwolle of een band die een gitarist zoekt?)



Ehm nee ik ken niet echt bands die een gitarist zoeken , ik zoek zelf namelijk ook een beetje naar een band maar ik heb er nog geen gevonden. En de bands die een gitarist zoeken ,zijn alleen maar van die tering herrie bands(Nu-metal en death enzo). Ik zelf zoek band met style ala Malmsteen of van Halen of zoiets dergelijks , iets met smaak dus.

Maar ff terug op de Wolfgang, heb je m bij Big One getest? hoe duur was ie daar?

Anders Destium
28 september 2002, 13:46
Er zijn veel lovende reacties op die gitaar, zeker omdat hij niet echt duur is, als je zoekt kan je er denk ik wel het een en ander hier al over vinden.

Ic3gl0vE
28 september 2002, 22:09
deathmetal is ook muziek met smaak... eikel

Casey
29 september 2002, 00:27
Inderdaad , na 5 minuten proef ik altijd rotte eieren :razz:

Anders Destium
29 september 2002, 00:32
Tijd om dan maar te reageren: BETER INLEZEN/INHOREN...
Als je te narrowminded bent om goede muziek te waarderen moet je jezelf natuurlijk gelijk geven, anders moet je maar eens bands als Opeth, Children of Bodom, In Flames, Dark Tranquillity, Dissection, Amorphis, Sentenced (Amok) en natuurlijk Death luisteren (liefst natuurlijk allemaal om in ieder geval duidelijk te hebben dat je een gefundeerd antwoord plaatst...:wink: )
En dan nog eens komen zeuren :razz:
Have fun (I'm sure you will)...............

ArpeggioKing
29 september 2002, 12:32
Children of Bodom is geen kut herrie ofzo en IN flames ook niet, die bands bedoelde ik ook niet maar gewoon echte tering herrie zoals Anal Cunt en Cannibal corpse enzo

Anders Destium
29 september 2002, 18:49
Tja maar dat is OOK Death, maar het ging over de gitaar toch :wink:

moretel
29 september 2002, 23:03
Op 2002-09-27 15:27, schreef ArpeggioKing:
mening en/of ervaringen met deze gitaar, lijkt mij een erge fijn spelende goede gitaar en ook niet te duur (500/700 euro) toch?


Ik heb er een aantal oefensessie op zitten en grijp regelmatig naar de wolfgang, lekker sologeluid wat goed te horen blijft in het bandgeluid , vooral overstuurd blijft ie heerlijk lang doorzingen, de sustain is echt heerlijk.

Anders Destium
29 september 2002, 23:23
koopje dus?
Volgens mij is dat een gitaar die in geen enkele collectie misstaat :smile:
Zeker in plaats van een intens burgerlijke Fender strat (een les paul ziet er dan nog mooi uit :wink: )

ArpeggioKing
30 september 2002, 17:25
dus eigenlijk is het in alle opzichten een pracht van een gitaar? ik heb er al helmaal zin in :grin:

Trouwens weet iemand of de Wolfgang qt special er ook in DARK CHERRY SUNBURST is??
het is een beetje vaag op peavey site welke kleuren er nu zijn.

mzzls

Casey
30 september 2002, 19:12
Hij is er in Amber , Blauw (heb ik :razz:), Maroon en Sunburst !

signsofzodiac
30 september 2002, 21:05
Mmm, heb je wel eens een poging gedaan om Cannibal Corpse te spelen? Knap als je het trekt. Zijn een stel muzikanten van de bovenste plank. Zelfs nog melodie (ligt er maar net aan wat je interpretatie van melodie is), maar vooral een meesterlijk ritmewerk. Staccato's zijn ook een kunst. Ik zou nog wel een gokje willen wagen of de jij beter harde grindcore/deathmetal kan spelen dan willekeurig een van de gitaristen van CC vanhalen/malmsteen :smile:

Anders Destium
30 september 2002, 21:56
Cannibal Corpse waren ook gefeatured in Ace Ventura: Pet Detective dit weekend, met Hammer smashed Face: erg cool album, vooral de cover Zero the Hero van Sabbath

ArpeggioKing
1 oktober 2002, 13:42
AAAAAARggghhhhh :S wat zeuren jullie nou ik zeg een keer dat ik het niet mooi vind en krijg gelijk de hele death-metal scene over me heen! ik vind het gewoon niet mooi ik zeg niet dat het technisch niet goed is ofzo. ik weet best wel dat CC hoge plank werk is maar ik vind het gewoon als een doortrekkende wc klinken is dat zo raar?

maar laten we maar we even on-topic zijn; is de wolfgang qt special ook verkrijg baar in dark cherry sunburst want ik vind die andere kleuren niet echt super mooi . (maroon ken ik niet)

Anders Destium
1 oktober 2002, 18:14
Je moet de blauwe eens in het echt meemaken, of desnoods de amber.... :wink:

Maar death metal muziek noemen zonder smaak heeft toch even een gevoelige lage B geraakt :sad:

Anders Destium
1 oktober 2002, 18:20
http://members.lycos.nl/caseytappy/fourdescphotos.html

Eddie van Halen
6 oktober 2002, 12:41
ff een vraagje:
Is de tremolo van de Wolfgang bestand tegen het ietwat ruigere 'Vaiwerk'??? (lees: erop slaan, 'tijger nadoen', duikvluchten, enz.)

ArpeggioKing
6 oktober 2002, 16:07
Ze zeggen van wel. ( alle reviews van deze gitaar) het is een floyd Rose (lopro volgens mij) en die kunnen wel wat hebben.

Anders Destium
6 oktober 2002, 17:57
Hij is volgens mij singlelocking, dus je kunt hem alleen omhoog duwen, maar dat weet ik niet met absolute zekerheid. Ik denk dat je geen lo-pro hoeft te verwachten, maar de gitaar is zijn geld meer dan waard...

collin hoeve
7 oktober 2002, 07:51
ja kan inderdaad alleen je brug maar 1 kant op halen, naar beneden... maar daar voor terug krijg je dan die D-tuner (als je je brug ook omhoog zou kunnen doen dan ram je dus het knopje van je d-tuner eraf ;P)... maar hij is wel erg goed in dive-bomben en ik heb nog niet meegemaakt dat hij OOIT ontstemd is! zeker een prima gitaar voor het geld hoor, 'k heb zelf de sunburst aan mijn verzameling toegevoegd =]
lators

ArpeggioKing
7 oktober 2002, 10:32
ik ga zelf als ik hem helemaal getest heb de Maroon kleur kopen, lijkt mij wel mooi, rood bruinig of is de kleur eigenlijk niet zo geslaagd als de andere?

Anders Destium
7 oktober 2002, 12:19
Ja je moet Zelf kijken wat de mooiste is (in real life dan welteverstaan) :wink:

Ik zou de blauwe kopen persoonlijk :smile:

koelieVai
15 maart 2004, 00:48
ik ben geen fervente topic opener dus plaats ik mijn vraag maar hiero ...

Ben van plan een Peavy EVH Wolfie QT aan te schaffen maar de verstrekte informatie van de medewerkers bij de lokale gitarenboer doen me twijfelen of ze me niet met een stuk schroot opschepen... ok schroot is een groot woord voor deze hoog aangeprezen koreanen maar ik wil niet iets anders aanschaffen dan ze mij voorschotelen.

Wat zal de prijs van een standard amerikaanse Peavy Wolf zijn , 1500 tot 1600 euro niet? elk geval boven de 1000 . Nou wat de verkopers mij wijs willen maken is dat een stel nauwelijks zichtbare krasjes op de achterkant van een usa Wolfgang de prijs met meer dan de helft kan doen dalen , 500 euro voor een échte usa EVH Wolf!!??? :o sorry je hebt koopjes en je hebt koopjes . Hun 'bewijs' dat het om een echte amerikano gaat is de handtekening van Eddie op de achterkant v.d headstock ... na wat onderzoek blijkt dat echte koreanen dat ook hebben ... hier wat voorbeelden van Elderly geplukt

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/VWG-FLOYD-DCSB_headstock-back.jpg

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/VWGSPQ-TB_headstock-back.jpg

http://elderly.com/images/vintage/30U/30U-11668_headstock-back.jpg

http://elderly.com/images/vintage/30U/30U-11654_headstock-back.jpg

eens kijken of jullie er uit komen , welke is de redneck en welke de chink ?? :razz: zoja hoe kan ik zeker weten met wat voor makelij ik te maken heb ?? soms staan er namelijk ook geen stickertjes op waaruit dat af te leiden is. Ik weet 't al maar nog niet zeker daarom plaats ik het hier.

Nog een vraag wat is het verschil tussen een Wolfgang EVH (special) QT en Wolfgang EVH (special) EXP QT ?? wat is dat exp en de toevoeging special vat ik ook niet want de specs zijn hetzelfde.

koelieVai
15 maart 2004, 01:31
ik ben geen fervente topic opener dus plaats ik mijn vraag maar hiero ...

Ben van plan een Peavy EVH Wolfie QT aan te schaffen maar de verstrekte informatie van de medewerkers bij de lokale gitarenboer doen me twijfelen of ze me niet met een stuk schroot opschepen... ok schroot is een groot woord voor deze hoog aangeprezen koreanen maar ik wil niet iets anders aanschaffen dan ze mij voorschotelen.

Wat zal de prijs van een standard amerikaanse Peavy Wolf zijn , 1500 tot 1600 euro niet? elk geval boven de 1000 . Nou wat de verkopers mij wijs willen maken is dat een stel nauwelijks zichtbare krasjes op de achterkant van een usa Wolfgang de prijs met meer dan de helft kan doen dalen , 500 euro voor een échte usa EVH Wolf!!??? :o sorry je hebt koopjes en je hebt koopjes . Hun 'bewijs' dat het om een echte amerikano gaat is de handtekening van Eddie op de achterkant v.d headstock ... na wat onderzoek blijkt dat echte koreanen dat ook hebben ... hier wat voorbeelden van Elderly geplukt

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/VWG-FLOYD-DCSB_headstock-back.jpg

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/VWGSPQ-TB_headstock-back.jpg

http://elderly.com/images/vintage/30U/30U-11668_headstock-back.jpg

http://elderly.com/images/vintage/30U/30U-11654_headstock-back.jpg

eens kijken of jullie er uit komen , welke is de redneck en welke de chink ?? :razz: zoja hoe kan ik zeker weten met wat voor makelij ik te maken heb ?? soms staan er namelijk ook geen stickertjes op waaruit dat af te leiden is. Ik weet 't al maar nog niet zeker daarom plaats ik het hier.

Nog een vraag wat is het verschil tussen een Wolfgang EVH (special) QT en Wolfgang EVH (special) EXP QT ?? wat is dat exp en de toevoeging special vat ik ook niet want de specs zijn hetzelfde.

LJay
15 maart 2004, 23:17
Bovenste en onderste zijn redneck. Das te zien aan de tuners: de koreanen hebben grovers. Ook heeft de bovenste een birdseye maple hals, iets wat je ook niet zult vinden op de koreanen.

Ik heb trouwens ook een wolfgang qt en hij bevalt prima. Het enige nadeel vind ik dat ie wat veel hoog heeft, niet zo warm als een les paul of een ibanez sz (welke ook binnen deze prijsklasse ligt)

LJay
15 maart 2004, 23:18
Bovenste en onderste zijn redneck. Das te zien aan de tuners: de koreanen hebben grovers. Ook heeft de bovenste een birdseye maple hals, iets wat je ook niet zult vinden op de koreanen.

Ik heb trouwens ook een wolfgang qt en hij bevalt prima. Het enige nadeel vind ik dat ie wat veel hoog heeft, niet zo warm als een les paul of een ibanez sz (welke ook binnen deze prijsklasse ligt)

LJay
15 maart 2004, 23:20
Bovenste en onderste zijn redneck. Das te zien aan de tuners: de koreanen hebben grovers. Ook heeft de bovenste een birdseye maple hals, iets wat je ook niet zult vinden op de koreanen.

Ik heb trouwens ook een wolfgang qt en hij bevalt prima. Het enige nadeel vind ik dat ie wat veel hoog heeft, niet zo warm als een les paul of een ibanez sz (welke ook binnen deze prijsklasse ligt)

LJay
15 maart 2004, 23:20
Bovenste en onderste zijn redneck. Das te zien aan de tuners: de koreanen hebben grovers. Ook heeft de bovenste een birdseye maple hals, iets wat je ook niet zult vinden op de koreanen.

Ik heb trouwens ook een wolfgang qt en hij bevalt prima. Het enige nadeel vind ik dat ie wat veel hoog heeft, niet zo warm als een les paul of een ibanez sz (welke ook binnen deze prijsklasse ligt)