PDA

View Full Version : wie is jou favoriete gitaarbouwer?



ieme
22 november 2005, 16:47
wie is jou favoriete gitaarbouwer?

Nik Huber? Erik vd Haar? Sander de Gier? Jack Zwier? Wim Heins? iemand anders?


---------------------------------------------


Mijne Erik vd Haar

harrie-beton
22 november 2005, 16:53
Ik ken gitaren van Ferdinand Rikkers en heb zelf een plank van Wim Heins.
Beide zeer goede bouwers - Heins lijkt me veelzijdiger maar Rikkers maakt ontzettende goede bas-gitaren

guiman
22 november 2005, 17:05
Ik vind Vd Haar een goeie bouwer. Hij maakt hele strakke strats en teles. En hij importeert Suhr, en laten we wel wezen, de gitaren van John Suhr zijn zo'n beetje de mooiste en beste op deze aardkloot. Wie er op speelt is voorgoed bedorven!

Negative K3 fan
22 november 2005, 17:17
shamray, itt vele nederlandse bouwers bouwen ze daar ALLES wat mogelijk is, bij haar ed. zit je vaak vast aan bepaalde modellen met bepaalde houtsoorten.

bij shamray is niets te gek en buiten dat zijn ze extreem betaalbaar.

Het enige nadeel is dat het nogal een tijdje duurt voordat je custom gitaar af is.

olaf reijnders
22 november 2005, 17:20
Ik ken gitaren van Ferdinand Rikkers en heb zelf een plank van Wim Heins.
Beide zeer goede bouwers - Heins lijkt me veelzijdiger maar Rikkers maakt ontzettende goede bas-gitaren

Ik heb zelf een bas van Rikkers en die is zeer veelzijdig. De beide soapbars zijn single coil en serieel/ parallel schakelbaar en heeft (niet standaard) tegenwoordig Aquilar preamp.

De gitaren zijn ook heel erg cool.

Heins ken ik niet zo, de modellen vind ik minder dan de Rikkers modellen.

SBloke
22 november 2005, 17:21
Ley vd Beuk (Charlee guitars)
vriend van mn schoonvader,, dus een beetje bevooroordeeld hier. Maakt mooie gitaren die iets weg hebben van de geijkte modellen (Fender hoofdzakelijk)

Huub Boel (Bo~eL)
Gezellig klein winkeltje in Zutphen, maakt originele ontwerpen, en ze spelen als een tiet.

olaf reijnders
22 november 2005, 17:53
Ik vind die Shamray niet goedkoop, hoor. Rikkers is goedkoper en je hebt een gitaar/ bas die;

1. in Nederland is gemaakt i.p.v. Rusland
2. echt naar jouw smaak is gebouwd.

Negative K3 fan
22 november 2005, 17:54
rikkers goedkoper wow

en waar slaat punt 2 op??

Negative K3 fan
22 november 2005, 18:03
2. echt naar jouw smaak is gebouwd.

hoe kan hij ECHT naar jouw smaak zijn gebouwd als je vast zit aan 1 vast model voor de body, een 24 frets gelijmde nek etc.

olaf reijnders
22 november 2005, 18:03
Bijvoorbeeld heb je vrij weinig keuze bij de pickups. En de houtsoorten qua top is ook summier. Zo hebben ze geen spalted maple en kan je niet kiezen voor Kent Armstrong pups.

De eerste punt. Ik heb voor de gein de specs (voor zover dat kan want Ovangkol hebben ze niet) van mijn Rikkers ingevuld en ik kom 200 Euro duurder uit.

Negative K3 fan
22 november 2005, 18:06
Bijvoorbeeld heb je vrij weinig keuze bij de pickups. En de houtsoorten qua top is ook summier. Zo hebben ze geen spalted maple en kan je niet kiezen voor Kent Armstrong pups.
De custom quote generator is slechts een indicatie, je kunt namelijk onmogelijk ALLES daarin zetten en dat staat ook extreem duidelijk vermeld op de website. Natuurlijk kun je er kent armstrongs of spalted maple bij krijgen! Niets is hen te gek.


De eerste punt. Ik heb voor de gein de specs (voor zover dat kan want Ovangkol hebben ze niet) van mijn Rikkers ingevuld en ik kom 200 Euro duurder uit.

dat lijkt me heel sterk! heb je de prijs van shamray omgerekend naar euro's en heb je de prijs met of zonder import kosten gerekend?

olaf reijnders
22 november 2005, 18:07
2. echt naar jouw smaak is gebouwd.

hoe kan hij ECHT naar jouw smaak zijn gebouwd als je vast zit aan 1 vast model voor de body, een 24 frets gelijmde nek etc.

Gelijmde nek? :o Hoe kom je daar bij? Volgens mij bouwt hij ook gitaren met doorlopende hals.

Vast model? Je kan zelfs een eigen model ontwerpen.

Negative K3 fan
22 november 2005, 18:09
Rikkers Electrische Gitaren

Een Rikkers gitaar kost in de standaard uitvoering € 1.600,-
Elk Rikkers instrument wordt geleverd inclusief draagtas en levenslange garantie.


mijn shamray stratachtige gitaar (ok die heeft niet het meest luxe van het luxe, maar toch!) kost me nog geen 1000 euro en daar zit een HSC+verzendkosten en alles bij in! sorry, maar absoluut niet goedkoper.

olaf reijnders
22 november 2005, 18:20
Wanneer heb je die laten bouwen? Ze zijn onlangs behoorlijk duurder geworden.

Ik kom op $3076,- en dat komt neer op 2,619.55 Euro. Dat is incl. alles. Dat is dus 619,55 duurder dan Rikkers.

Negative K3 fan
22 november 2005, 18:23
hmm, ok ik geloof je, dan had ik mazzel dat ik een vand e laatste goedkopere gitaren had :)

om wat voor gitaar gaat het trouwens?

olaf reijnders
22 november 2005, 18:27
Mijn Rikkers? Is een flatline fretless vijfsnaar met aktieve e.q. 8-)

Negative K3 fan
22 november 2005, 18:46
volgens mij ben je verdwaald want we zitten hier toch echt in 'electrische gitaren' :)

olaf reijnders
22 november 2005, 18:48
Naar mijn weten is een basgitaar ook een gitaar. Bovendien speel ik ook gitaar en zal, wanneer ik 1600 Euro over heb, zeker gaan kijken naar een Rikkers.

BassAgent
22 november 2005, 19:19
V/d End!

Hendrix
22 november 2005, 20:21
Favoriete gitaarbouwer.....?




Nou, ik vind Leo Fender toch wel de beste van allemaal :wink: :D

gerrekat
22 november 2005, 20:24
Dean Zelinsky

olaf reijnders
22 november 2005, 20:32
Favoriete gitaarbouwer.....?




Nou, ik vind Leo Fender toch wel de beste van allemaal :wink: :D

Leo 7ender? Is dat een enge ziekte? :lol:

MoserCustomShopDotCom
22 november 2005, 23:07
Neal Moser 8-)

Niet alleen vanwege zijn werk en kwaliteit. Maar ook vanwege hetgeen waarvoor hij staat. Hoe hij zijn klanten behandelt. Hoeveel tijd hij steekt in het informeren van zn klanten.

Orpheo
22 november 2005, 23:31
Neal Moser 8-)

Niet alleen vanwege zijn werk en kwaliteit. Maar ook vanwege hetgeen waarvoor hij staat. Hoe hij zijn klanten behandelt. Hoeveel tijd hij steekt in het informeren van zn klanten.

als die dude nu maar weer eens de echte bich ging produceren!!!! niet die yackyack ripoffs!!

olaf reijnders
22 november 2005, 23:43
Deze is wel erg 8-) , hoor!
http://www.nealmoser.com/guitarpics3.htm

MoserCustomShopDotCom
22 november 2005, 23:48
Neal Moser 8-)

Niet alleen vanwege zijn werk en kwaliteit. Maar ook vanwege hetgeen waarvoor hij staat. Hoe hij zijn klanten behandelt. Hoeveel tijd hij steekt in het informeren van zn klanten.

als die dude nu maar weer eens de echte bich ging produceren!!!! niet die yackyack ripoffs!!

Hij zou wel willen.. Maar HHI heeft hem al aangeklaagd vanwege "spinoffs" van ZIJN ontwerp dat gejat is door BC Rich... :x

Orpheo
22 november 2005, 23:57
Neal Moser 8-)

Niet alleen vanwege zijn werk en kwaliteit. Maar ook vanwege hetgeen waarvoor hij staat. Hoe hij zijn klanten behandelt. Hoeveel tijd hij steekt in het informeren van zn klanten.

als die dude nu maar weer eens de echte bich ging produceren!!!! niet die yackyack ripoffs!!

Hij zou wel willen.. Maar HHI heeft hem al aangeklaagd vanwege "spinoffs" van ZIJN ontwerp dat gejat is door BC Rich... :x

i know....helaas...

wytz
23 november 2005, 08:47
aspe ! :)

http://www.aspeguitars.com/engels/img/models_gitaar_jasper_big.jpg

frekie
23 november 2005, 10:01
De anonieme zwaar onderbetaalde Chinees die mijn Richwoods heeft gebouwd :-D
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/