PDA

View Full Version : zittend gitareren



guiman
22 november 2005, 16:35
Ik heb misschien wel een idiote vraag: Zijn er onder jullie ook die het liefst zittend elektrisch spelen? Vroeger zag je nog wel eens een zittende countrymuzikant, maar tegenwoordig is dat een zeldzaamheid. Ik merk zelf dat ik sommige stukken zittend met mijn tele net even iets lekker pak, misschien omdat de gitaar dan een betere positie heeft en nauwkeuriger is te bespelen. Het is natuurlijk geen gezicht, maar toch: Wie van jullie speelt ook wel eens zittend? Alleen thuis of ook op het podium? Zijn er tegenwoordig ook nog artiesten die dat durven?

°plectrum°
22 november 2005, 17:03
zet een stoel achter je en ga zitten als je en moeilijk stuk gaat spelen, sta daarna weer recht 8-)

nopster
22 november 2005, 17:12
Louisiana Red doet dat altijd. Wel deels show natuurlijk.

Negative K3 fan
22 november 2005, 18:30
het is een soort droom van mij om een keer in een metalband te zitten of op te richten waarbij zittend muziek wordt gemaakt op normale geluidsniveaus :)

deedee
22 november 2005, 19:59
ik vind sommige dingen makkelijker, andere moeilijker.
Het verschil zit hem in of ik de meeste moeite heb met de linker of de rechterhand. M'n linkerhand vind ik makkelijker zittend, maar ik kan zittend bijvoorbeeld geen snelle riffs spelen.

SBloke
22 november 2005, 20:18
Ik zit eigenlijk altijd..... Dan kan ik tenminste zonder schouderband spelen...

hoofd
22 november 2005, 21:16
Ik zit zelf ook altijd als ik gitaar speel....nu speel ik sinds een tijdje weer 's in een metalband, dan sta ik wel in de oefenruimte, maar thuis is het altijd zitten geblazen. De gitaar die ik in de band gebruik is ook de enige met schouderband, de rest wordt eigenlijk uitsluitend zittend bespeeld.

Mauser
5 december 2005, 12:36
het is een soort droom van mij om een keer in een metalband te zitten of op te richten waarbij zittend muziek wordt gemaakt op normale geluidsniveaus :)

Wel origineel, maar het is veel gaver om een stel headbangende bossen haar te zien :P

Zelf speel ik altijd staand, en heeeel soms wel even zittend, maar dat is meer als ik zonder versterker zit te pielen :)

Jax
5 december 2005, 15:44
Ik heb altijd zittend gespeeld. De laatste tijd jam ik weleens met wat mensen en om dan zittend te spelen is ook zo dom. Ik probeer daarom nu alles wat ik oefen zowel zittend als staand te kunnen spelen, wat af en toe nog wel eens lastig is. Ik smokkel af en toe ook als ik staand speel, daar bij moeilijke stukken mijn rechterbeen ergens op te zetten (lees: versterker). Zo heb ik toch een manier om mijn gitaar op mijn bovenbeen te laten rusten, waardoor het voelt alsof ik zittend speel. :)

Saz
7 december 2005, 19:53
zittend is wel zo relaxd, al vind ik het geen gezicht. Wel kan ik dan beter "op mn vingers kijken" wat natuurlijk niet zo hoort, mja, ben newbie he :wink:

Bigfoot414
7 december 2005, 21:29
Zittend spelen tijdens het giggen deed ik af en toe bij een rustig nummertje, of als pure noodzaak toen mn strap eraf lazerde en ik nog geen straplocks had :D

sulfur
8 december 2005, 19:52
Zittend spelen tijdens het giggen deed ik af en toe bij een rustig nummertje, of als pure noodzaak toen mn strap eraf lazerde en ik nog geen straplocks had :D

haha, das best rot :D niks gebeurt met je gitaar?
jammen gaat het best staand, oefenen doe ik ook staand, dan leer je de juiste positie innemen