PDA

View Full Version : eindelijk is het dan zover! mijn eerste Bas!



BurningRaven
27 september 2002, 12:34
eindelijk ga ik mijn eerste bas kopen!
wil ff jullie mening hebben over deze bass.
De Ibanez GSR200 en dan de zwarte!
hopelijk heb ik de goeie keuze gemaakt!

alvast bedankt allemaal!!

Dogma
27 september 2002, 12:43
Ik vindt het een prima bas om mee te beginnen, lekkere slanke hals zodat je niet meteen afknapt op basgitaar spelen,en lekker licht.
Dat heb je namelijk wel met de Squier p bass en die olp oa. die hebben een vrij dikke hals.

basswasp
27 september 2002, 16:45
Elementen zijn erg hoekig, verder...

elementen met polen! Die dingen mis ik nu... :sad:

BurningRaven
27 september 2002, 19:03
elementen met polen??

he wah???

en dat houd in????
zal wel een hele stomme vraag zijn ofzo, maar vertel het me stiekem maar toch :razz:

rePUNKtative
27 september 2002, 19:23
Mja, wat ik heb geleerd bij natuurkunde:

Een Pool is een staafje met daarom heen koperdraad gewikkeled (naast dat een Pool iemand is die uit Polen komt :razz:). Als je door dat staafje elecktriciteit jaagt, krijg je een magnetisch veld. En dat produceert weer je geluid.

Pin me er niet op vast, maar zoiets is het dus :smile:

AllodoX
27 september 2002, 19:33
uh.. eigenlijk eh..

je snaar gaat op en neer, en door het magnetische veld van je pool krijg je daardoor dus een signaaltje door je draadje :wink:

en de dikte van de pool, het materiaal van de pool, de sterkte van de magneet, en het aantal wikkelingen bepalen het geluid dat ie maakt.

meeste elementen zit er een magneet achter, maar je hebt ook de z.g.n. ' Neodym ' magneten. in dat geval is het staafje ( de pool ) zelf magnetisch, en krijg je dus nog meer output :smile:

basswasp
27 september 2002, 20:36
Aha...:wink:

Ik bedoelde dus die ronde metalen dingetje op je elementen... Mijn elementen nu zijn volledig afgeschermd met plastic...

AllodoX
27 september 2002, 21:41
Maakt verder weinig verschil.. is puur uiterlijk. heeft niets te maken met de functionaliteit verder :smile:

FleaBass
28 september 2002, 02:34
maar in ieder geval gefeliciteerd met (de aanloop tot het kopen van) je eerste bas :smile: ...en welkom btw

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FleaBass op 2002-09-28 02:37 ]</font>

basswasp
28 september 2002, 08:31
Op 2002-09-27 21:41, schreef AllodoX:
Maakt verder weinig verschil.. is puur uiterlijk. heeft niets te maken met de functionaliteit verder

Volgens mij maakt het wel verschil (is dit verstandig, Allodox tegenspreken?)
Hier thuis staan 2 Stratocasters, de één heeft elementen met polen en de andere heeft 'lace' elementen (afgeschermde dus). Nu hoor ik verschil in geluid... Met pool is feller en scheller en dat dacht ik bij bassen ook zo te horen :smile:

AllodoX
28 september 2002, 08:44
Argument 1) een plastic kapje van 0.5 mm beinvloed geen magnetische velden..

Argument 2) als de ene wel open pooltjes heeft en de andere niet, dan hebben ze dus ook verschillende elementen. en elk element heeft z'n eigen geluid.

:razz:

jouw beurt :razz:

flearulez
28 september 2002, 09:21
Haha een gsr200 wat leuk speel er zelf ook op.
Tips vervang je snaren(standaart zijn mega kut)
en check je neck geregmatig mijne heeft veel last van het weer, kan door de (te) slanke neck komen, wet niet precies.

basswasp
28 september 2002, 10:07
Op 2002-09-28 08:44, schreef AllodoX:
Argument 1) een plastic kapje van 0.5 mm beinvloed geen magnetische velden..

Argument 2) als de ene wel open pooltjes heeft en de andere niet, dan hebben ze dus ook verschillende elementen. en elk element heeft z'n eigen geluid.

:razz:

jouw beurt :razz:


'k wist dat het niet slim was :sad:

BurningRaven
29 september 2002, 21:38
Allemaal bedankt voor jullie reacties!
FleaBass, thnx :grin:!!
maar wat voor poolen zitten er bij deze dan in? open of bedekte? en is er ee ngroot verschil in het geluid?
en flearulez, thnx voor de tip!! wat voor snaren moet ik erop zetten dan? en wat kosten die zo'n beetje??

flearulez
30 september 2002, 15:49
Ik he nu elites, maar die raad iki niet aan vanwege de lagere spanning te veel fretbuzz, ernieball slinkies zijn echt relax zitten standaard op een olp dus wil je ze checken...

basswasp
30 september 2002, 16:31
'k heb nu ook Elites... 'k vroeg naar goede snaren bij Musik Produktiv, toen adviseerde die vent me Elites. Wat een bagger: idd slappe spanning en ook veel te dof. Verder roesten ze als een Amersterdamse fiets en is nu m'n G-snaar gebroken; iets dat al meer dan een half jaar niet gebeurd was...

Maar Flearulez, was jij niet aan de GHS BassBoomers? :smile:

AllodoX
30 september 2002, 16:49
Ik zweer het nog steeds bij Richard Cocco snaren, maar helaas... * sniff *.. ze zijn niet makkelijk aan te komen... * sniff * :sad:

flearulez
30 september 2002, 19:46
Jep na de elites inderddad ghs, nu ernieballs die spelen beter, maar klinken weet ik niet....eens een soort mix zoeken
Nu zitten er weer elites (mn oude set) op omdat ik de ernies heb geknapt althans de d snaar.
Van de week toch weer nieuwe set kopen denk dat ik voor het geluid ga en de bass boomers koop.
Of kun je snaren ook per stuk kopen?/

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flearulez op 2002-09-30 19:53 ]</font>

basswasp
30 september 2002, 21:08
Voeger kocht ik in 't kleine muziekwinkeltje hier nog weleens losse snaren... bij grotere winkels zullen ze het wel niet doen...

Ze deden daar ook niet zo moeilijk om snaren uit verpakkingen te halen enzo. Toen ze een keer alleen 5-snarige pakketjes hadden, haalden ze de 5e snaar eruit en verkochten het pakje voor de 4-snarige prijs.

Gewoon ff vragen bij een middelgroot winkeltje, denk ik