PDA

View Full Version : ik zoek een goed setje pickups help me please ?



wimpie the pimpie
22 november 2005, 09:46
hallo ik ben wim
en ik heb enkele dagen geleden een squier gekocht
nu wil ik de pickups vervangen voor iets anders
maar.....
ik wil wel graag een duidelijke verschil horen van stand 1 tot stand 5.
dus stand 1 moet een vol en warmer geluid hebben
en standje 5 schel en scherper als normaal
welke of watvoor soort pickups moet ik dan hebben.
?

almarvk
22 november 2005, 09:53
Heb je humbuckers of singlecoils?


Op de website van Seymour Duncan kan je ook alle elementen beluisteren en zo een keuze maken.

Rock&Roll
22 november 2005, 10:08
GFS all the way! Ik denk dat de premium hot lead set wel iets voor jou is.
te checken bij guitarfetish. Menig forumlid hier is er tevreden over (mezelf incluis)

:cool:

guvnor
22 november 2005, 10:10
GFS all the way! Ik denk dat de premium hot lead set wel iets voor jou is.
te checken bij guitarfetish. Menig forumlid hier is er tevreden over (mezelf incluis)

:cool:

+1 GFS rocks voor weinig geld

wimpie the pimpie
22 november 2005, 10:18
seymour duncan's website ???
via de pc luisteren ???

wimpie the pimpie
22 november 2005, 10:21
WOOOOOW VET GAAF !!! SEYMORE DUNCAN WEBSITE RULES
TOT MORGEN

renier
22 november 2005, 13:29
eeeehh.. als je er eerst eens op speelde?

laat maar, stomme opmerking. :-?

Helter Skelter
22 november 2005, 13:31
:-D :-D geweldig die Wimpie the Pimpie!

pimmetje
22 november 2005, 13:49
idd eerst 's spelen op dat wrak.
maar dan nog iets... je hebt dus een squier. Het kan zijn dat jij 2eHands een goede te pakken hebt, maar ik ga er ff lekker vooringenomen van uit dat je een standaard kuttige tering-squier van het welbekende brandhout-type hebt.

Als je daar andere pu's in pleurt, is de kans dat die betere pu's alleen maar beter laten horen dat de gitaar volkomen kut is... het geluid wordt dus op die manier met de betere pu's gewoon slechter.

harrie-beton
22 november 2005, 14:33
ik ben het met pimmetje eens, een nieuwe pickup kan een verbetering van het geluid geven maar je kunt van een Ezel geen Paard maken..

Satriani
22 november 2005, 15:13
idd eerst 's spelen op dat wrak.
maar dan nog iets... je hebt dus een squier. Het kan zijn dat jij 2eHands een goede te pakken hebt, maar ik ga er ff lekker vooringenomen van uit dat je een standaard kuttige tering-squier van het welbekende brandhout-type hebt.

Als je daar andere pu's in pleurt, is de kans dat die betere pu's alleen maar beter laten horen dat de gitaar volkomen kut is... het geluid wordt dus op die manier met de betere pu's gewoon slechter.

Dus je beweert dat als je in een squier affinty, die ik ook heb oa, als je daar betere pups ingooit dat de kans bestaat dat de gitaar zelfs slechter gaat klinken :roll:
Verklaar je nader want dat snap ik dus ff niet

FruscianteFan
22 november 2005, 15:22
ik wil wel graag een duidelijke verschil horen van stand 1 tot stand 5.
dus stand 1 moet een vol en warmer geluid hebben
en standje 5 schel en scherper als normaal
welke of watvoor soort pickups moet ik dan hebben.
?Nu vraag ik me af: hoor je het verschil nú? Toen ik mijn Squier strat net een paar dagen had, hoorde ik ook nauwelijks het verschil en in dat geval heeft het echt geen zin om de pick-ups te vervangen.
Dus IMO hebben Renier en Pimmetje gelijk.

Quink
22 november 2005, 15:29
Verklaar je nader want dat snap ik dus ff niet

Ik denk dat Pimmetje bedoelt dat slechte pick-ups enigzins verdoezelen dat de rest van de gitaar klote is. Goede pick ups verdoezelen minder, dus hoor je alles beter.

Laat ik het zo zeggen, als je redelijk wat bier gedronken hebt lijkt die vrouw in het café heel leuk. Zolang je bier blijft drinken is er niks aan de hand, maar als je de volgende ochtend weer nuchter bent en je ogen geven e.e.a. weer duidelijk door...... :o


:-D Zo iets.

dejohan
22 november 2005, 15:51
Ik snap pim, en ik geloof er geen meter van.

pimmetje
22 november 2005, 15:53
De metafoor van bier en vrouwen gaat heel goed op :D.

Het gaat me idd om de verdoezelende eigenschappen van slechte pu's.
En dan zeg ik dus niet dat iedere squier per definitie kloteriger gaat klinken als je er betere pu's in zet. Vandaar ook dat ik aangaf dat ik er gemakshalve even van uitging dat 't hier om een kuttig model ging...

renier
22 november 2005, 16:09
vlag en modderschuit enzo..

maar goed. als de gitaar bevalt, moet je het lekker doen. ik heb ook duncans in mijn epi gezet, maar goed, die kost dan ook iets meer dan een squier.


echter, onder het niveau van een epi zou ik er niet aan beginnen..

Dirk W
22 november 2005, 16:11
Er bestaan gerust goede squiers. Het merendeel is alleen niet echt je van het.
De affinity series zijn geloof ik wel ok met een elzen body. Oudere series waren ook met elzen en essen bodies.

FruscianteFan
22 november 2005, 16:18
En dan zeg ik dus niet dat iedere squier per definitie kloteriger gaat klinken als je er betere pu's in zet.
het lijk me eigenlijk sterk als gitaren er echt op achteruit kunnen gaan

echter, onder het niveau van een epi zou ik er niet aan beginnen..Oh, jawel! Ik heb redelijke, 2ehands pick-ups in mijn Squier laten inbouwen (ik gok voor ongeveer de helft of éénderde van wat de gitaar waard is) en het is een wereld van verschil.

Vóór deze pick-ups had ik van ellende zelfs permanent een phaser aanstaan om mijn 'tone' te boosten, nu is dat niet meer nodig (werkt nu zelfs averechts).

wimpie the pimpie
22 november 2005, 16:22
tja op zich is er niets mis mee hoor (squier is wel ok)
maar ik heb vroeger een gitaar gehad en die had me een sound !!
en ik probeer dat eigenlijk terug tehalen
maar die seymour website was wel lekker hoor
ik heb me uren vermaakt maar alsnog niet gevonden

frekie
22 november 2005, 16:32
+1 voor GFS. Heb net mijn crunchy PAFs binnen, zie mijn RW LP topic. Snelle levering, compleet en veel waar voor je geld. Ik heb ook GFS op mijn RW stratje, is ook geen customshop ding van duizenden euri maar hij ging er echt wel op vooruit. Gewoon de originele verpakking vd GFS goed bewaren dan kan je ze altijd weer verpatsen of meenemen naar je volgende gitaar.

Satriani
22 november 2005, 18:24
De metafoor van bier en vrouwen gaat heel goed op :D.

Het gaat me idd om de verdoezelende eigenschappen van slechte pu's.
En dan zeg ik dus niet dat iedere squier per definitie kloteriger gaat klinken als je er betere pu's in zet. Vandaar ook dat ik aangaf dat ik er gemakshalve even van uitging dat 't hier om een kuttig model ging...

Wat is volgens jou kut dan?
Affinity heeft idd een elzen of essen body, iig iets met een e :razz:
Maar als de stock pups het geluid van je cheapass gitaar verdoezelen en duurdere pups doen dit niet dan kan ik het beter bij me stock pups houden. Maar is dat wel zo???

I.c.m een podxt over 2 studiomonitors en een hifi versterker haal ik er toch een zeer aardig geluid uit hoor, en mijn affinity deed in de winkel niet onder voor een standard mex strat.

Satriani
22 november 2005, 18:25
maar die seymour website was wel lekker hoor
ik heb me uren vermaakt maar alsnog niet gevonden

Lol, vind ik knap van je

pimmetje
22 november 2005, 18:59
Wat is volgens jou kut dan?
Tja, da's dan weer lastig...
Het heeft ook deels te maken met hoe de gitaar onversterkt klinkt. Als dat echt pure bagger is (dat je je halve gitaar meer bijgeluiden hoort maken dan toon uit de snaren bijvoorbeeld :D)... dan is 't een duidelijk geval van kut.

Een aantal van die bijgeluiden zal ook door je pu's opgepikt worden en dus worden versterkt. Maar een gitaar moet idd goed kut zijn om er echt op achteruit te gaan. En er zijn voldoende van die planken te koop.

Gaat me ook echt niet om squier. Er zijn ook bijvoorbeeld epi's die wat dat betreft om te huilen zijn. Het geld van andere pu's echt niet waard. Terwijl een andere epi van exact 'tzelfde type gewoon wel (echt) goed is.

A3
22 november 2005, 19:03
WOOOOOW VET GAAF !!! SEYMORE DUNCAN WEBSITE RULES
TOT MORGEN

amai, serieuze gas aanval precies, laat je volledig gaan !!!!

Sanders
22 november 2005, 19:58
tja op zich is er niets mis mee hoor (squier is wel ok)
maar ik heb vroeger een gitaar gehad en die had me een sound !!
en ik probeer dat eigenlijk terug tehalen
maar die seymour website was wel lekker hoor
ik heb me uren vermaakt maar alsnog niet gevonden

Wat voor gitaar was dat..? En wat voor soort muziek speel je?

Satriani
22 november 2005, 20:29
Wat is volgens jou kut dan?
Tja, da's dan weer lastig...
Het heeft ook deels te maken met hoe de gitaar onversterkt klinkt. Als dat echt pure bagger is (dat je je halve gitaar meer bijgeluiden hoort maken dan toon uit de snaren bijvoorbeeld :D)... dan is 't een duidelijk geval van kut.

Een aantal van die bijgeluiden zal ook door je pu's opgepikt worden en dus worden versterkt. Maar een gitaar moet idd goed kut zijn om er echt op achteruit te gaan. En er zijn voldoende van die planken te koop.


Tsja daar noem je ook wat op, ik heb die squier getest tegen een yamaha pacifica, dean gitaartjes etc... en die kwam er als beste uit, zelfs tegen een mex strat. Maar anyways als je tevreden bent met het geluid van je gitaar zeker voor het geld,dan kan het nooit slechter klinken toch?

Satriani
22 november 2005, 20:31
Tering was ik maar rijk......... en dan te bedenken dat ik 7 jaar speel :oops:

Rock&Roll
23 november 2005, 16:11
Als ik nog even reclame mag maken voor GFS. IK heb vorige week enkele dingen besteld bij Guitarfetish, oa JH pickups, en dit is allemaal vandaag geleverd (binnen de week!) zonder extra duanekosten, omdat steeds op het pak vermeld staat dat het om repair parts gaat! Echte goeie en snelle service daar!

:cool: