PDA

View Full Version : Faden van een Chinees



Franc
22 november 2005, 09:12
Ik ben lekker bezig met mijn RW LP tobacco :-D
Nieuw frets, headstock aanpassen, nieuwe pickups etc.
Zijn wat topics over.

Nou vraag ik me af of er wat te faden valt? Wat zou hier bijvoorbeeld voor lak op zitten? En is hier op de een of andere manier (zonder kaalschuren en opnieuw beginnen) wat aan te faden?

http://www.vernetamps.com/pics/lptobacco1.jpg

Raytheman
22 november 2005, 09:49
De lak die erop zit zal polyesther zijn gok ik..
Vergelijk het maar met vloeibaar plastic waar de body in ondergedompeld is geweest. Bij normaal gebruik zal dit dus nooit slijten. Hooguit barsten en dat er stukjes afchippen.
Je kan hem wel wat minder laten glanzen door hem bv nat te schuren met korrel 1200. Maar voordat je echt door de laag heen bent..

Franc
22 november 2005, 10:07
Wat matter maken door schuren is misschien sowieso geen slecht idee.
Is wat minder kitscherig denk ik. Zoek nog een onopvallend plekje om het te proberen ;)

Maar kun je niet iets met een hoop licht doen oid? Buiten zetten, in de zon in de kou, weet ik veel?

Raytheman
22 november 2005, 11:52
zelfs warm en afwisselend kou hebben geen invloed. Probeer maar eens met zo'n flesje perslucht op zn kop; bevriest binnen enkele seconden de lak, daarna een hete doek erbovenop..geen enkel effect!
Heb wel eens wat gelezen over een hoogtezon maar ook dat effect was minimaal. Misschien als je hem achter glas zoveel mogelijk in de echte zon zet ( als die er is tenminste) maar of dat dan weer niet schadelijk is voor de hals...
Fender adviseert iig je instrument zoveel mogelijk UIT de zon te houden.
Als je een manier gevonden hebt hoor ik het graag :-)

Orpheo
22 november 2005, 16:02
je kan natuurlijk ook die top (als alle hardware eraf is :D ) even met een gasbrander bewerken... is de lak ook faded en worn en relic :P

piezo
22 november 2005, 21:04
Veiliger dan branden, voor je huis dan:
3 m touw eraan binden
Andere eindje aan fiets binden
Zolang fietsen tot je tevreden bent

Dirk W
22 november 2005, 21:12
Na het 3 keer te posten hebben we allemaal dat plaatje wel eens gezien :D

frekie
23 november 2005, 11:07
Ik heb net een tobacco sunburst RW LP gescoord:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP.htm
Ik weet niet hoe die Chinezen het voor elkaar krijgen maar er zit echt dieptewerking in die top, je hebt echt het kermis plaatje effect als je de gitaar heen en weer beweegt. En het is natuurlijk een fineerlaagje, ik heb de elementen er al uit gehad.
Kortom gewoon mooi op poetsen, mooi laten glimmen die top. De mijne heeft redelijk fretwerk al loopt ie richting de 12e fret wel wat aan. Topkam is ook goed. Vandaag komen er GFS crunchy gold PAFs in. Misschien ga ik de toon pots afkoppelen, hou je misschien meer hoog over. Eigenlijk zou ik alles moeten vervangen ook de switch, pots en bedrading. Maar ja da's zo'n gepruts met een LP he, ome Leo had dat beter voor mekaar :-D

Franc
23 november 2005, 12:06
Crunchy PAFS heb ik ook :)

Fretwerk is inmiddels gedaan dus vanavond eens zien of ik alles aangesloten en besnaard krijg...spannend