PDA

View Full Version : Zvex Superduper (zijn geld waard?)



ruezzz
22 november 2005, 00:04
Ik heb het het gevoel dat de Zvex Superduper wel eens erg vet zou kunnen klinken op mijn VOX AC30 én JCM 800...

Voor een pedaal niet echt goedkoop... is ie het waard?

Ik kwam deze link nog tegen: wat komt er nog bij aan kosten als je em importeert uit de States?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7323401447&ssPageName=MERC_VI_ReBay_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT

fullorder
22 november 2005, 01:09
eeeeeeh 20 euro verzendkosten, zoiets?

dit pedaal gaat heel erg lekker klinken op jouw AC30 en JCM800, maar voor een antwoord op je vraag of hij echt zoveel doekoe waard is verwijs ik je gaarne door naar de vele discussies die deze vraag reeds hebben behandeld.
maar misschien met een beetje mazzel brandt hier ook weer zo'n discussie los ;)

Lucluc
22 november 2005, 11:26
Voor een pedaal niet echt goedkoop... is ie het waard?


315 euro nieuw. Is ie dat waard? Een goed geluid is wat centjes waard, maar het is wel erg duur voor wat je er voor krijgt. Er zijn nogal wat betaalbare alternatieven, o.a. de drie boosters (of twee en een half) die Speeddemon maakt. Carl Martin heeft nog een Boost Kick voor 100 euro nieuw die ik erg kan waarderen. Ik heb de Super Duper bijna twee jaar gehad en PERSOONLIJK vind ik hem het geld niet waard.

Voor een AC-30 is een Rangemaster ook een goede optie.

Antal
22 november 2005, 11:56
Of je maakt er zelf 1. Zodra de onderdelen binnen zijn ga ik zelf ook een SHO maken.

ruezzz
22 november 2005, 12:22
Of je maakt er zelf 1. Zodra de onderdelen binnen zijn ga ik zelf ook een SHO maken.

hahaha, ik ben er pas sinds kort achter aan welk uiteinde je het best de soldeerbout kunt vasthouden....

(hoewel: misschien een leuke uitdaging, heb jij een schema en een onderdelenlijst?... of misschien kan ik mijn tech er een laten fabriceren. maar dan wel liefst de Superduper: dus 2 SHO in een pedaal - wat kost het aan onderdelen?)

(Uit de States komt ie incl. verzendkosten op iets van 270 euri ofzo)

Lucluc
22 november 2005, 13:03
wat kost het aan onderdelen

30 a 50 euro afhankelijk van waar je bestelt. De behuizing en de voetschakelaars zijn het duurst.

Voor geinteresseerden nog wat plaatjes van mijn fuzz factory.

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/Photo-0204.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/Photo-0205.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/Photo-0202.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/Photo-0201.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/Photo-0200.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/Photo-0199.jpg

Dirk_Hendrik
22 november 2005, 14:55
Luc,

Hoe is nou je mening over je clone vs het origineel?

Nielsje
22 november 2005, 15:09
@ lucluc : patser :razz:

Ja idd, ik wil graag een review lezen! (als het kan graag zelfs met soundsamples) wil hem misschien ook ff bouwen, samples en een review zouden mij kunnen overhalen...

Lucluc
22 november 2005, 15:19
@ lucluc : patser :razz:

Dank je!


Hoe is nou je mening over je clone vs het origineel?

Dat is heel simpel uit te leggen. Qua geluid is er nauwelijks verschil, echt heel minimaal. Ik weet niet welk type transitors Zvex heeft gebruikt (er staat alleen Zvex op), dus ik heb maar gekozen wat er gemakkelijk verkrijgbaar is, nemelijk 1 EFT83 en 1 AC122. Ik vind de clone een tikje warmer klinken en ik heb het idee dat ie een tikje meer laag weergeeft. De werking van de knoppen is identiek en de hoeveelheid drive ook gelijk.

HET grote voordeel van de clone is dat ik met de voet gemakkelijk instellingen kan wijzigen, ook tijdens het spelen. Daarom heb ik er voor gekozen van die achtelijk grote knoppen te gebruiken en de drive en stab onder elkaar te plaatsen.

Als ik nog een mening over het origineel mag geven: die is heel knap in een kleine behuizing geplaatst en mooi geschilderd. Het verschil zit hem dus in het uiterlijk, niet in het geluid.

Nielsje
22 november 2005, 15:26
hm.. dat grote knoppen gedoe vind ik eignelijk wel logisch en lijkt me wel vet, kan je wel freaky sounds mee creeren. ik had er zelf natuurlijk wel een blauwe led bijgedaan en een witte plastic ring, om dirk te plagen :razz:

Random_hero
22 november 2005, 15:42
@ lucluc : patser :razz:

Dank je!


Hoe is nou je mening over je clone vs het origineel?

Dat is heel simpel uit te leggen. Qua geluid is er nauwelijks verschil, echt heel minimaal. Ik weet niet welk type transitors Zvex heeft gebruikt (er staat alleen Zvex op), dus ik heb maar gekozen wat er gemakkelijk verkrijgbaar is, nemelijk 1 EFT83 en 1 AC122. Ik vind de clone een tikje warmer klinken en ik heb het idee dat ie een tikje meer laag weergeeft. De werking van de knoppen is identiek en de hoeveelheid drive ook gelijk.

HET grote voordeel van de clone is dat ik met de voet gemakkelijk instellingen kan wijzigen, ook tijdens het spelen. Daarom heb ik er voor gekozen van die achtelijk grote knoppen te gebruiken en de drive en stab onder elkaar te plaatsen.

Als ik nog een mening over het origineel mag geven: die is heel knap in een kleine behuizing geplaatst en mooi geschilderd. Het verschil zit hem dus in het uiterlijk, niet in het geluid.

Ik heb hier ook een clone liggen, alleen werkt hij nog niet helemaal zoals het hoort...
Waarschijnlijk is een van de transistoren naar de klote (hij geeft wel fuzz, maar niet zoals het hoorten heb atm geen nieuwe) en krijg op de een of andere manier DC door mn pots. Ik heb 2 originele AC128s erin zitten. En hij klonk bijna hetzelfde als een echte fuzzfactory (toen ie het nog wel 100% deed :P).

Random_hero
22 november 2005, 15:43
@ lucluc : patser :razz:

Dank je!


Hoe is nou je mening over je clone vs het origineel?

Dat is heel simpel uit te leggen. Qua geluid is er nauwelijks verschil, echt heel minimaal. Ik weet niet welk type transitors Zvex heeft gebruikt (er staat alleen Zvex op), dus ik heb maar gekozen wat er gemakkelijk verkrijgbaar is, nemelijk 1 EFT83 en 1 AC122. Ik vind de clone een tikje warmer klinken en ik heb het idee dat ie een tikje meer laag weergeeft. De werking van de knoppen is identiek en de hoeveelheid drive ook gelijk.

HET grote voordeel van de clone is dat ik met de voet gemakkelijk instellingen kan wijzigen, ook tijdens het spelen. Daarom heb ik er voor gekozen van die achtelijk grote knoppen te gebruiken en de drive en stab onder elkaar te plaatsen.

Als ik nog een mening over het origineel mag geven: die is heel knap in een kleine behuizing geplaatst en mooi geschilderd. Het verschil zit hem dus in het uiterlijk, niet in het geluid.

Ik heb hier ook een clone liggen, alleen werkt hij nog niet helemaal zoals het hoort...
Waarschijnlijk is een van de transistoren naar de klote (hij geeft wel fuzz, maar niet zoals het hoorten heb atm geen nieuwe) en krijg op de een of andere manier DC door mn pots. Ik heb 2 originele AC128s erin zitten. En hij klonk bijna hetzelfde als een echte fuzzfactory (toen ie het nog wel 100% deed :P).

Random_hero
22 november 2005, 15:43
@ lucluc : patser :razz:

Dank je!


Hoe is nou je mening over je clone vs het origineel?

Dat is heel simpel uit te leggen. Qua geluid is er nauwelijks verschil, echt heel minimaal. Ik weet niet welk type transitors Zvex heeft gebruikt (er staat alleen Zvex op), dus ik heb maar gekozen wat er gemakkelijk verkrijgbaar is, nemelijk 1 EFT83 en 1 AC122. Ik vind de clone een tikje warmer klinken en ik heb het idee dat ie een tikje meer laag weergeeft. De werking van de knoppen is identiek en de hoeveelheid drive ook gelijk.

HET grote voordeel van de clone is dat ik met de voet gemakkelijk instellingen kan wijzigen, ook tijdens het spelen. Daarom heb ik er voor gekozen van die achtelijk grote knoppen te gebruiken en de drive en stab onder elkaar te plaatsen.

Als ik nog een mening over het origineel mag geven: die is heel knap in een kleine behuizing geplaatst en mooi geschilderd. Het verschil zit hem dus in het uiterlijk, niet in het geluid.

Ik heb hier ook een clone liggen, alleen werkt hij nog niet helemaal zoals het hoort...
Waarschijnlijk is een van de transistoren naar de klote (hij geeft wel fuzz, maar niet zoals het hoorten heb atm geen nieuwe) en krijg op de een of andere manier DC door mn pots. Ik heb 2 originele AC128s erin zitten. En hij klonk bijna hetzelfde als een echte fuzzfactory (toen ie het nog wel 100% deed :P).

Lucluc
22 november 2005, 19:31
Ik heb hier ook een clone liggen, alleen werkt hij nog niet helemaal zoals het hoort...

Wel makkelijk als je de transistors in voetjes plaatst, dan kan je nog eens wat verwisselen. Die types die ik heb gebruikt kan je nog volop krijgen, de AC-128 is iets moeilijker en vooral iets duurder.

Kan ik er eigenlijk ongestraft silicium transistors in stoppen? Die hebben wel twee keer hogere versterking, toch?

Random_hero
22 november 2005, 20:42
Ik heb alleen Germaniums gebruikt (en liggen) omdat ik overal las dat je eigenlijk alleen Germaniums moet gebruiken wil je het geluid evenaren. Maar je zou het kunnen proberen (mits je van die voetjes hebt gebruikt).

Mitch
23 november 2005, 11:56
Hij zal met silicium waarschijnlijk wat scherper gaan klinken. Dat beetje meer laag wat je beschrijft lijkt me een zeer welkome aanvulling voor een Factory.

Einzeln
24 november 2005, 21:07
@ lucluc : patser :razz:

Als ik nog een mening over het origineel mag geven: die is heel knap in een kleine behuizing geplaatst en mooi geschilderd. Het verschil zit hem dus in het uiterlijk, niet in het geluid.

Hij heeft geen naam?

Suggestie: Harde paal pedaal!