PDA

View Full Version : Catalinbread teaser stallion vraagje?



rhcp_schipper
21 november 2005, 23:17
test

rhcp_schipper
21 november 2005, 23:18
is de vergelijkbaar met de Fuzz factory van Zvex? Of echt hellemaal niet?

vinni
21 november 2005, 23:48
Rare vraag....

Kan je niet beter die Zvex kopen dan?

Vinni

BramVersteeg
21 november 2005, 23:48
Ja :)

Mitch
21 november 2005, 23:54
Je hebt het fragmentje in de clip van de Pedalendag gehoord ?

Er zijn twee grote verschillen, qua aard en qua basisklank: de FF is een fuzz, redelijk scherp en niet veel bas, die je vrij normaal en vrij extreem kan instellen. Met extreem bedoel ik: veel feedback, veel gesputter.
De TS is een Distortion, maar klinkt meer als een stevige overdrive en is redelijk donker van geluid. Deze heeft een apart bedienbare feedback loop, die met de FF vergelijkbare geluiden kan geven, dus veel gesqueal en bijna synth-achtige geluiden naar het laag toe. Beïnvloedbaar met volume- en toonknop.

rhcp_schipper
22 november 2005, 14:00
Je hebt het fragmentje in de clip van de Pedalendag gehoord ?

Er zijn twee grote verschillen, qua aard en qua basisklank: de FF is een fuzz, redelijk scherp en niet veel bas, die je vrij normaal en vrij extreem kan instellen. Met extreem bedoel ik: veel feedback, veel gesputter.
De TS is een Distortion, maar klinkt meer als een stevige overdrive en is redelijk donker van geluid. Deze heeft een apart bedienbare feedback loop, die met de FF vergelijkbare geluiden kan geven, dus veel gesqueal en bijna synth-achtige geluiden naar het laag toe. Beïnvloedbaar met volume- en toonknop.

dat is dus eigenlijk wat ik bedoel! Al die rare geluiden die de ff heeft, heeft de ts die ook? (sorry dat ik het niet goed heb aangeven wat ik bedoel!) Maar is dat wel een beetje vergelijkbaar?

rhcp_schipper
22 november 2005, 14:02
Rare vraag....

Kan je niet beter die Zvex kopen dan?

Vinni

Hoezzo? ik dacht als ik hetzelfde voor wat minder kan krijgen(wat dusniet zo is, is dus niet hetzelfde) dan doe ik dat toch! Maar ik ben toch niet zo gek op fuzz, ben meer een van normale overdrive/distortion! Dus mij lijkt de TS wel heel erg vet

FruscianteFan
22 november 2005, 14:44
Dus je wilt weten of dat pedaaltje een beetje lijkt op een FuzzFactory, terwijl je niet zo weg bent van fuzz?

rhcp_schipper
22 november 2005, 15:37
ik vind die rare geluiden functie van die FF vet, en ik dacht dat geen ander pedaal die functie ook had! Maar dat is dus volgens mij wel zo!

dus de FF en de Ts lijken wel op elkaar met die rare geluiden zeg maar? Is dat wel een beetje de vergelijking van de twee pedalen?

robzilla
22 november 2005, 16:43
De fuzz is wel anders vind ik. De fuzz kan je lekker laten knallen met een solo ofzo (net als frusciante doet live) en lekker laten sputteren (zoals op zijn solo albums) maar dit is niet met de TS te doen.

Alleen het echte gepiep en gesqueal is ook met de TS te doen..

rhcp_schipper
22 november 2005, 16:55
dat lang aanhouden van een bepaalde toon bedoel je?

robzilla
22 november 2005, 17:46
dat lang aanhouden van een bepaalde toon bedoel je?

zoals frusciante? dat is echt de FF...

FruscianteFan
22 november 2005, 18:42
Niet per se Zvex Fuzz Factory, het kan ook de Big Muff Pi zijn.

Als het maar flink geboost is (DS-2 en/of MXR MicrAmp) en er Marshall-stacks staan te blazen :)

Oh, en niet te vergeten natuurlijk JF's vingers natuurlijk 8-)

Nielsje
22 november 2005, 20:15
hm..

verwarrend die afkortingen, als ik FF zie denk ik eerder aan fuzzface dan fuzz factory.. :-?

FruscianteFan
22 november 2005, 20:50
Maar het gaat toch echt om de Zvex Fuzz Factory (die ook door die ene van RHCP wordt gebruikt :razz: )

rhcp_schipper
22 november 2005, 22:38
dus voor mij is de FF dus ee betere keuze dan de Ts?

Jammer, want de FF zijn zo f*king duur! :-(

DREAMMACHINE
22 november 2005, 23:03
...probeer anders gewoon een usa big muff uit...die zijn overal wel makkelijk te krijgen en goed te betalen 2e hands....misschien dat je daarmee krijgt waar je naar zoekt.

rhcp_schipper
23 november 2005, 09:11
Deze bedoel je?

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3452014&sid=!18121995&quelle=volltext

DREAMMACHINE
23 november 2005, 09:17
jep, haal je heerlijke fuzz sustain uit....maar geen oscillatie ofzo verder natuurlijk....( en frusciante gebruikt m zelf ook he.... :roll: )

FruscianteFan
23 november 2005, 10:44
Over dat pedaal waar dit topic over gaat: ik geloof dat Willo van jftab.com er een heeft.

Dweezman
23 november 2005, 10:54
sustain met een FF?

lukt mij niet, de tone wordt bruut afgekapt.












(lekker)

Mitch
23 november 2005, 11:52
Er is wel een goedkopere variant: de Zoom Ultra Fuzz. Tweedehands nog wel eens te vinden. Protone heeft momenteel ook een sterk instelbare fuzz, maar ik heb 'm nog niet gehoord dus weet niet of -ie net zo extreem kan. Dan is er trouwens ook nog een Duitser die de Factory kopieert, kwam ik wel eens tegen op eBay Duitsland. Op Harmony Central is er wel eens topic over geweest, maar dat was natuurlijk alleen maar weer een discussie die gevoerd werd door de Z Vex politie, niet dat iemand er ook ervaring mee had :roll:

Nog even over de Stallion: hij kan dus niet gaten, wel feedbacken.

Het is al vaker gezegd, beschrijf liever welk geluid je zoekt, dat is zinniger dan welk merk pedaal je zoekt. In zijn setup, met zijn volume, werkt een fuzz heel anders dan in je eigen setup. Het gaat om combinaties, niet om onderdelen. Als je zoveel sustain/lichte feedback zoekt is een Big Muff inderdaad een veel betere optie.

DREAMMACHINE
23 november 2005, 11:56
+1 ...

DREAMMACHINE
23 november 2005, 11:57
+1 ...

DREAMMACHINE
23 november 2005, 11:59
+1 ...

rhcp_schipper
23 november 2005, 12:08
okey dan ga ik maar voor de usa big muff, Ik heb nu zelf zo'n zwarte big muff(russia), maar die bevalt niet echt lekker! Dus dat word een ander kopen :-D

en bedankt voor de goede uitleg! :D super van jullie

robzilla
23 november 2005, 17:09
sustain met een FF?

lukt mij niet, de tone wordt bruut afgekapt.












(lekker)

moet je een andere setting proberen :lol:

Dweezman
23 november 2005, 17:42
andere setting? Ben je gek, dat wordt m'n dood...