PDA

View Full Version : Brom



idono
24 oktober 2001, 18:40
Hey,

Als ik gitaar aan het spelen ben, zit er een hele lichte zoem in. en zodra ik een snaar of iets anders metaal op men gitaar aanraak, hoor je even een kraakje, en dan is het over, en als ik weer los laat is hetr erweet.
Weet iemand wat dit is. PS het is bij al men gitaren.

Greetz Henk

jaccoos
24 oktober 2001, 22:07
waarschijnlijk heb jij je versterker niet in een stopcontact met randaarde. dus als je dan de gitaar aanraakt maak jij aarde en dat is die tik. het kan soms zelfs gevaarlijk zijn en dan kan je 230 volt door je donder krijgen. Je zal niet de eerste gitarist zijn!
aarden dus.

groetjes jaccoos

idono
25 oktober 2001, 00:04
Okee, Thanks

sleep_to_saturate
25 oktober 2001, 11:43
Je kan het heel makkelijk checken.
doe je hand op de snaren en pak met je andere hand een metalen deurklink vast.. :wink:

Je kan ook natuurlijk effe kijken of het stopcontact een geaarde is.. Tis maar waar je van houdt. hehe.

anoniem
26 oktober 2001, 01:39
Kan ook aan je slecht geaarde elementen/electronica van je gitaar liggen. Of slechte kwaliteit elementen etc etc.
Zelfs zonder randaarde zou er geen brom moeten zijn.
Defectje aan de amp? Probeer anders wireless systeem.

Ditmar
26 oktober 2001, 01:43
Man, dat truukje met die deurkruk is echt heel cool (ik durfde het alleen met m'n 10w oefenversterkertje), maar dat geeft een heel vreemd tintelend gevoel in je handen.

Laurens
26 oktober 2001, 12:06
ik denk ook dat het aan de elementen ligt...oftewel idd dat ongeaarde stopcontact...