PDA

View Full Version : GFS pups in affinity strat de moeite waard?



Satriani
21 november 2005, 18:25
Is dit een goed idee? of is een affinty strat zo slecht dat je beter door kunt sparen voor een betere gitaar?

Ben momenteel aan het sparen voor een nieuwe amp, maar mijn squiertje upgraden zou ook wel leuk zijn.
GFS lijkt me een goed alternatief voor Sd, of dimarzio als ik de meningen hierover lees.

Als die pups een goed idee zijn, welke zou ik dan moeten nemen?
Hals en midden elementen moeten zowiezo een goed clean hebben denk aan, little wing,lenny,yellow ledbetter. Die stijl van clean spelen ong.

En het brug element moet bijv maiden solo's , tappen, legato etc aankunnen en een pantera/metallica riff moet ook goed kunnen klinken.

Satriani
21 november 2005, 21:34
Niemand?

Wormaap
21 november 2005, 21:45
Midden weet ik zo snel niet, maar voor de brug: Heeft GFS niet toevallig ook zo'n rail-humbucker in singlecoilformaat?

Satriani
21 november 2005, 21:53
Toen ik ff snel op de site kijk volgens mij wel, maar het gaat mij er meer om of het nut heeft om in een beginners gitaartje nieuwe pups te zetten. Bijv dat de matrialen in de squier zo kut zijn dat nieuwe pups zonde zou zijn, dat weet ik dus niet :wink:

En welke ik dan zou moeten nemen?
Dus mensen die GFS pups in een cheapass strat hebben zitten ,laat je horen!!! 8-)

Wormaap
21 november 2005, 22:08
Die GFS pups kosten geen anderhalve drol, en je kan ze altijd nog in'n andere gitaar knallen, gewoon doen dus! :-D

Dirk W
21 november 2005, 22:53
Mee eens, geen gek plan. Steek je ook nog wat van op.
Dirk

Satriani
21 november 2005, 23:42
Tsja ik denk ook dat ik het gewoon doe, alleen een nieuwe gitaar zit er de komende maanden niet in, eerst een amp...

Maar dan kom ik bij de vraag welke kan ik het beste nemen voor de stijlen die ik genoemd heb??Zowiezo een hotrail in de brug dat weet ik wel.

Rock&Roll
22 november 2005, 10:12
Wordt een beetje moeilijk, want de beste single coils van GFS zijn niet apart te verkrijgen. De premium versie komen bijna allen in sets van drie gematchte pickups. Los denk ik dat je enkel de vintage singles kan bestellen.

:cool:

almarvk
22 november 2005, 11:40
Waar kan je die dingen beluisteren/bestellen??

harrie-beton
22 november 2005, 14:16
je hebt toch net een week enn podxt? Waarom wil je dan een nieuwe amp?

Satriani
22 november 2005, 14:34
Omdat de podxt voornamelijk voor opnames is en ben er supertevreden mee en met koptelefoon klinkt de pod ook kick ass zeker een groot voordeel.

Alleen ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om in een band te gaan wanneer ik er tijd voor heb en dat zie ik met die pod niet echt zitten en de pod klinkt niet echt als een amp zeg maar, is heel digitaal allemaal.

Dus of een leuke buizenamp, of de voxad120vt als het verschil niet zo groot is dat ik daar zoveel geld voor neer wil tellen.
Pff :razz:

Maar ff on-topic
Iemand advies welke pups ik zou moeten nemen?