PDA

View Full Version : TC-Electronic G-System



Helter Skelter
21 november 2005, 18:14
In mijn (vele) informele bezoekjes aan de plaatselijke muziektoko's wordt mijn aandacht altijd getrokken door de TC G-system, een all-in-one effectenbak van deense makelij (zie foto) Heeft iemand hier het apparaat, wat kan het allemaal en hoe gebruik je 'm dan in je setup?

http://www.tcelectronic.com/media/Gsys_front.gif

robert-gitarist
21 november 2005, 18:20
daar ben ik ook benieuwd na!!
Ik zag hem liggen bij Feedback in Apeldoorn en in Duitsland bij MP.
Men wat een slagschip :o
Je kunt die knoppen indrukken maar ook rond draaien..best appart allemaal wel...echt space ding 8-)
Maare wel aardig aan de prijs he, 1400 euro ofzo kost ie las ik ergens keer :o

Mitch
21 november 2005, 18:23
Zie het als een iets eenvoudiger te bedienen en beter smoelende G Force, voor de mensen die niet van 19"apparatuur houden 8-)
De effecten zijn dus meer op het niveau van de G Force dan de G Major en dat is gewoon erg, erg goed.

robert-gitarist
21 november 2005, 18:30
ja TC is over het algemeen niet slecht.
Maar ding ziet er wel spacy uit zeg :o
Vind het wel appart om te zien eigelijk dat ding.Zodra ik weer in Duitsland ben of bij Feedback ben ga ik hem eens ff uitproberen denk ik..ben wel eens benieuwd

De Beer
21 november 2005, 19:02
Zie het als een iets eenvoudiger te bedienen en beter smoelende G Force, voor de mensen die niet van 19"apparatuur houden 8-) Jaha! en dan is het stiekum eigenlijk toch een 19"er :razz:

Bl44t44p
21 november 2005, 20:20
Dat ding is inderdaad echt megabruut. Vorige maand ofzo werd ie gestest in de Gitarist, vrijwel geen negatieve punten. Je kunt de module overigens ook loskoppelen van z'n floorboard, om hem in je rack ofzo te gooien :)

bluegate
21 november 2005, 20:37
Dat ding heeft zeker minpunten.

- Eerste levering heeft nogal wat uitval.
- Software is nog wat onzeker, TC is nog aan het verbeteren.
- Je bent niet vrij in volgorde van effecten.
- Je bent niet vrij in routering van effecten.
- Geen diatonische Harmonizer zoals in de Gforce.

Meer een Gmajor met wat loops en schakelaars.
Gforce is stukken beter qua flexibiliteit.

Maar ik geloof wel dat deze beter klinkt.
En ik vind 'm erg mooi.

dano
21 november 2005, 22:47
ergens zwerft een review rond op het forum, ik dacht van ieme, onder rackgedoe, ff zoeken:)

vinni
21 november 2005, 23:37
Ik heb 'm al een maand.

Vinni

dano
22 november 2005, 12:13
oeh was jij het van de review?

vinni
22 november 2005, 12:58
Yep!

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=62790&highlight=gsystem


Dr zitten nog steeds vreemde zaakjes in de software.
Als je b.v. naar edit-mode gaat en vervolgens de loops selecteerd staat loop 1 altijd aan :???: . Onderhand ook een aantal workarounds gevonden.
Zo is het incidenteel niet mogelijk om de juiste delaytijd te saven....blijft op 18ms staan.....wat je ook doet. Editen kan wel maar na de preset te hebben gesaved en opnieuw te hebben gekozen staat die weer op 18ms. Zo ook met de depth van het mod-gedeelte.....de truuk is eerst het mod-gedeelte van een andere preset te kopieren en die aan te passen. Dan werkt het wel.
Tja.....de nieuwe sw-release is nog steeds niet uit.

Vinni

dano
22 november 2005, 15:03
Yep!



oh sorry voor de verwarring :)

Mitch
23 november 2005, 19:36
Krijg net een mailing binnen dat bij Maxguitar in Den Haag een demo komt van de System. Zaterdag 3 december, 's middags.

For your interest...

ieme
12 februari 2006, 12:53
He vinni, je review is niet meer beschikbaar, echter, hoe bevalt het pedaal? ik zit er ook aan te denken om er 1 te kopen maar wil er dan geen gesodemieter mee hebben qua software!

Ieme