PDA

View Full Version : ENGL Screamer (E330) & E112S



BartL
21 november 2005, 15:01
21 nov 2005
6:57 Intercity Heerlen
9:25 Amsterdam Amstel

http://www.bcvictoria.nl/bcv2003/xxxx/img/smilies/yawnee.gif

BartL
21 november 2005, 15:09
Kutzooi...net een heel verhaal getypt, maar vergeten te kopiëren. Dan maar even in het kort:

Clean: Heerlijk kanaal. Komt wat sound in het rijtje van de Rivera M100 (voor mij dan). Lekker "kunsperige" sound. Heerlen met een beetje reverb eroverheen.

Crunch: Dito. Ik stelde de amp zo in dat dit kanaal eigenlijk clean met een randje werd (iets dikker dus). Klinkt heerlijk met SC's. Met HB wordt 'ie voor mij te schreeuwerig.

Lead: Ook dit kanaal doet 't goed 8-) Lekkere rocksound uit te halen. Klinkt grover/korreliger dan de Mesa/Marshall's/Rivera's die ik had (klinkt lekker patserig :roll: Nevermind).

Heavey Lead: Dit kanaal is redelijk OK. Bevalt me nog niet helemaal. De sound is (voor wat ik gewend ben) erg korrelig...en daar houd ik niet heel erg van. Misschien dat dit is op te lossen door mijn gewone lead te boosten met een pedaal (komende week krijg ik een Boss OD-1)...of misschien wen ik er wel aan :wink: Eerst afwachten hoe hij vanavond bij de band klinkt.

Oowjah...het cabje. Voegt een leuke portie laag toe aan de sound. Al weet ik niet of ik deze veel ga gebruiken. Vanavond eens vragen of ik hem in de oefenruimte kan laten staan...dat zou erg mooi zijn. De amp kan ik dan op en neer slepen.

Het cabinet is een goede staat. De versterker wat minder (wat uiterlijk betreft). Een paar kleine krasjes in het tolex en hier en daar een klein scheurtje...foto's volgen misschien nog wel :razz:

De Z-5 is ook een verdomd handig ding. Ik kan me niet voorstellen hoe je met deze amp live zou moeten spelen zonder Z-5 (of andere pleuris-dure footswitch)...das wel jammer. Maargoed, ik heb er één :)

Vragen? :-D

Chroxy
21 november 2005, 16:56
waarom heb je je Mesa Studio verkocht..? :???:

armageddon
21 november 2005, 17:59
Kheb zelf de Thunder en die korreligheid valt mij ook op :)
Op zich wel lekker, maar ik zou ook wat anders willen. Denk je dat een booster (misschien TubeScreamer?) dit op kan lossen?

BartL
21 november 2005, 18:52
Shalom,
uuhm...heb zojuist de overdrive van de Route66 ervoor gehad en dat lost de korreligheid niet echt op.

@Nick: Och jah...is weer eens wat anders hè :-D
Nee...'k wilde wat pedaaltjes wegdoen. In principe heb ik nu niet meer nodig dan een wah (en misschien een chorus)...maarja, als de overdrive me over een tijd echt tegen begint te vallen...dan weet ik ook niet wat ik moet :cry:

BartL
21 november 2005, 23:48
Kheb zelf de Thunder en die korreligheid valt mij ook op :)
Ik heb inderdaad een aantal soundfiles van jouw gehoord...met je Thunder. Ik hoor er inderdaad voor een deel ook die korreligheid in terug. Maar in lagere stemming (of iig lager op de hals) tijdens de akkoorden vind ik het totaal niet storend eigenlijk. Zodra er een solo in komt klinkt het echter niet meer zoals ik het graag zou willen, dan hoor je heel duidelijk de korreligheid erin...]


Edit: Ik zit er overigens wel aan te denken de preampbuisjes te vervangen die voor de scheur zorgen...maar er zitten momenteel wel GT's in :o

Edit 2: Weet iemand misschien welke van de preamp buisjes (V1 t/m V4) verantwoordelijk zijn voor het scheur kanaal?
http://www.engl-amps.com/engl-amps/manuals/aktuell/E330-II-om.pdf

BartL
22 november 2005, 16:51
En weet iemand misschien wat buisjes zijn die minder oversturen en die iets smoother klinken?

HELP?! :cry: