PDA

View Full Version : Marshall 6100 30ann. VERSUS jmp-1



Useless
21 november 2005, 07:54
Wat zijn de grote verschillen kwa sound
Ik zit namelijk te twijfelen tussen één van de twee
Ik weet wel dat de JMP een voorversterker is en meer mogelijkheden heeft en het ook afhangt welke eindversterker er je bij aansluit
Heeft iemand van jullie beiden al gehad of eens goed kunnen uittesten?

Les Paul
21 november 2005, 12:32
Ik heb de JMP1 gehad en heb nog steeds een 6101 LE.
Het cleane kanaal van de 6101 is veel beter dan de cleane kanalen van de JMP1. De 6101 heeft ook veel meer gain en kan op het lead kanaal ook een wat modernere voicing hebben. Het crunch kanaal van de 6101 heeft 3 verschillende voicings. Deze klinken stuk voor stuk goed, al heb je al snel een favoriet gevonden.
Nadeel van de 6101 is het enorme gewicht (35kg).

Op het eerste gezicht lijkt de JMP1 meer mogelijkheden te hebben, maar naar mijn idee heeft de 6101 meer te bieden. Deze heeft een grotere verscheidenheid aan geluiden en is daardoor in elke omgeving bruikbaar.

Useless
21 november 2005, 12:40
Ik heb de JMP1 gehad en heb nog steeds een 6101 LE.
Het cleane kanaal van de 6101 is veel beter dan de cleane kanalen van de JMP1. De 6101 heeft ook veel meer gain en kan op het lead kanaal ook een wat modernere voicing hebben. Het crunch kanaal van de 6101 heeft 3 verschillende voicings. Deze klinken stuk voor stuk goed, al heb je al snel een favoriet gevonden.
Nadeel van de 6101 is het enorme gewicht (35kg).

Op het eerste gezicht lijkt de JMP1 meer mogelijkheden te hebben, maar naar mijn idee heeft de 6101 meer te bieden. Deze heeft een grotere verscheidenheid aan geluiden en is daardoor in elke omgeving bruikbaar.
Welke gain mag je dan verwachten
klinkt het een beetje als een jcm900 SL-X
of is er meer of minder gain?

Balthazar
21 november 2005, 14:25
ik heb eerlijk gezegd nog nooit een marshall gehoord die meer gain had dan de jmp-1..

The Chief
21 november 2005, 15:54
misschien, maar de anniversary klinkt pakken vetter

Useless
21 november 2005, 16:15
ik heb eerlijk gezegd nog nooit een marshall gehoord die meer gain had dan de jmp-1..
Ik dacht dat de Jmp-1 te weinig gain hadden

Balthazar
23 november 2005, 23:43
ik heb eerlijk gezegd nog nooit een marshall gehoord die meer gain had dan de jmp-1..
Ik dacht dat de Jmp-1 te weinig gain hadden
hmm de mijne niet.. gain op 16/20 en een ontzetetnd bruut metal geluid dat eruit komt ! luister anders HATESPHERE die gebruiken ook jmp-1's en hun geluid is destructief goed !

wimmeltje
24 november 2005, 07:57
ik heb eerlijk gezegd nog nooit een marshall gehoord die meer gain had dan de jmp-1..
Ik dacht dat de Jmp-1 te weinig gain hadden

whahaha. Te weinig gain?? Volgens mij is er bij marshall geen 1 versterker die zoveel gain heeft al de jmp-1. Ik gebruik heel veel gain maar heb de gain nog niet eens tot 3 kwart open staan.

V!N
24 november 2005, 10:23
Verhip, ik had al zo'n vermoeden dat JMP-1 de Marshall was met de grootste scheur. :) Maar ik heb nog lang niet alles van Marshall gehoord of ten volle kunnen uitproberen.
MG's heb ik bijvoorbeeld nooit langer dan een paar minuten in de winkel kunnen uitstaan en de mode-4 heb ik nog niet onder handen gehad.

Heeft iemand bij toeval nog leuke instellingen voor de JMP-1 ?

glacius
25 november 2005, 20:49
misschien, maar de anniversary klinkt pakken vetter

helemaal mee eens , ik heb een 30th anniversary en jezus dat ding klink echt mega bruut, echt heel veel vetter kan het niet....

lijkt erg veel op mesa triple recto. alleen lekkerdere sound voor solo's

AART
25 november 2005, 22:53
misschien, maar de anniversary klinkt pakken vetter

helemaal mee eens , ik heb een 30th anniversary en jezus dat ding klink echt mega bruut, echt heel veel vetter kan het niet....

lijkt erg veel op mesa triple recto. alleen lekkerdere sound voor solo's

de recto's zijn heel anders hoor, veel meer gain en meer compressed.

boevendien is kanaal 3 van de 6100 nog steeds een beetje brit gevoiced, een recto is echt heel anders hoor.