PDA

View Full Version : Strat tremolo blokkeren



frekie
20 november 2005, 22:36
Ben net weer aan het prutsen geweest met mijn RW stratje. Misschien wel leuker dan het spelen zelf :-D
Ik had dus de hele tremolo geblokkeerd met een stukje hout, zie foto's:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm
Na twijfel dat stukje hout eruit, trem ietsje zwevend afgesteld, half uur zoeken naar die :evil: :evil: zwengel :-D Blijkt dat ie toch wel dunner gaat klinken. Stukje hout er weer in, blokkeren die hap. Meteen weer meer sustain en meer laag, veel steviger soundje.
Ook dat koperfolie eruit gesloopt. Jaja zo blijf je bezig. Het is moeilijk vergelijken natuurlijk omdat je ook nieuwe snaren op zet, maar ik heb toch het idee dat ik nu wat meer hoog over houd. Het bromt wel iets meer.
Verder had ik nog een mooie metalen potmeter knop liggen, oogt toch mooier. Alleen jammer dat ie nog wat ontstemt, ik heb er mechanieken op van een Mex Fender, stemmen goed maar blijven niet echt op stemming. Bij de originele RW mechaniekjes was het andersom, zat een halve slag speling op maar bleven wel op stemming :(

BartL
20 november 2005, 22:45
...iemand op het forum verkoopt meen ik een setje Sperzels. Super mechanieken! :)

ieme
20 november 2005, 22:54
je moet die vol pot ff op de plaats van de onderste tone doen, dan zit ie minder in de weg

frekie
20 november 2005, 22:57
je moet die vol pot ff op de plaats van de onderste tone doen, dan zit ie minder in de weg

Zit wel iets in, maar zo zit ie lekker bij de pink voor de "viooltoontjes". Met de volpot dicht aanslaan en dan opendraaien. Deed meneer Akkerman al in de 70s.

ieme
20 november 2005, 22:58
je moet die vol pot ff op de plaats van de onderste tone doen, dan zit ie minder in de weg

Zit wel iets in, maar zo zit ie lekker bij de pink voor de "viooltoontjes". Met de volpot dicht aanslaan en dan opendraaien. Deed meneer Akkerman al in de 70s.

en niet alleen J.A.

ieme
20 november 2005, 22:58
je moet die vol pot ff op de plaats van de onderste tone doen, dan zit ie minder in de weg

Zit wel iets in, maar zo zit ie lekker bij de pink voor de "viooltoontjes". Met de volpot dicht aanslaan en dan opendraaien. Deed meneer Akkerman al in de 70s.

en niet alleen J.A.

Jeanken
21 november 2005, 12:31
Ik weet niet of je ondertussen je stemmechanieken ook achteraan al hebt vastgeschroefd, want hoogstwaarschijnlijk ligt een groot deel van je ontstemmingsprobleem daar..

bert k
21 november 2005, 12:50
Ook dat koperfolie eruit gesloopt. Jaja zo blijf je bezig. Het is moeilijk vergelijken natuurlijk omdat je ook nieuwe snaren op zet, maar ik heb toch het idee dat ik nu wat meer hoog over houd. Het bromt wel iets meer. (
Ik denk dat dat volledig op rekening van je nieuwe snaren komt. Ik neem aan dat je het over de afscherming van de elektronika-holte hebt. Ik kan me geen enkele reden verzinnen waardoor het hoog zal toenemen. Wel de brom, zoals je zegt.

piezo
21 november 2005, 18:31
Ik wel. Minder afscherming = minder capaciteit = minder weglekken van hoog.

Negative K3 fan
21 november 2005, 18:41
Ik wel. Minder afscherming = minder capaciteit = minder weglekken van hoog.

precies en met de behoorlijk hoge impedantie van gitaarelementen merk je kleine beetje capaciteit ook sneller.