PDA

View Full Version : Geluid valt weg bij Marshall DSL 50



K00L
20 november 2005, 21:20
Ik heb een Marshall DSL 50 top en sinds een paar weken valt mijn geluid totaal weg als ik er even op speel. het volume neemt geleidelijk af tot er bijna niks meer uit komt, en zwelt dan ineens weer aan tot het normale niveau.... en na een tijdje (soms lang, soms kort) neemt het volume weer af....

ik laat em altijd eers een tijd opwarmen voordat ik ga spelen.

van buiten af is er niks te zien, buizen gloeien gewoon goed. ik heb de 4 pre-amp ecc83 even met elkaar verwisseld omdat ik dacht dat ze misschien niet goed in de socket zaten...maar dat mocht niet baten. ook de 2 Svetlana EL34 zitten gewoon goed in de socket.

heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

AART
20 november 2005, 21:53
kabels? effects loop? geoxideerde ingangen?

AART
20 november 2005, 21:54
en plug je gitaar eens rechtstreeks in de effects return, doet hij het dan ook nog?

zo ja, dan is het iets met de eindbuizen, zo nee, dan is het de voortrap.

K00L
20 november 2005, 21:59
ik gebruik idd een effects loop, ik heb me amp vanuit de oefenruimte mee naar huis genomen dus zal hetgeen wat je gezegt hebt allemaal uit gaan proberen en nalopen.

dankje

Nielsje
21 november 2005, 11:12
ik zou ermee naar een buizendoc. gaan. Die dsl bakken zijn halve computers, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen...

ik denk misschien iets met de (grote) condensators..? misschien dat ze te snel ontladen? misschien moet je het even verplaatsen naar de werkbank, daar zitten de mensen met ECHT verstand :razz: