PDA

View Full Version : Marshall JCM2000 DSL: Orange of de standaard versie?



muse12
20 november 2005, 18:58
Hallo,

Ik heb een versterker gevonden die er goed aan me eisen voldoet: De Marshall JCM2000 DSL. Nu heb ik er echter een vraag over, heb de zoekoptie gebruikt maar niet gevonden.

Echter is deze er in de standaard (zwarte) versie maar ook in de zogenaamde "Orange Crunch" versie.

Ik heb zelf weinig verschil kunnen vinden (via google). Maar zit er wel degelijk verschil tussen beide versies of maakt dat helemaal niks uit?

En wat is beter (qua prijs-kwaliteit verhouding) kopen via marktplaats of toch een sprintje trekken naar de gitaarshop in de stad?

Alvast bedankt! Frank

Nielsje
21 november 2005, 10:59
volgens mij is het verschil louter uiterlijk (dus alleen het tolex).

Ik vind het een leuke allround versterker (heb er ook een) goeie clean (voor marshall begrippen) maar vind de lead kanalen eigenlijk niet zo heel erg fijn.. (tenzij je echt hard gaat) dan toch blijft de lead 2 mode voor mij niets.. te veel gain/herrie, te weinig definitie. T wordt een grote ruis bende. lekkerste vind ik wel om gewoon clean kanaal op te draaien, dan gaat ie lekker natuurlijk oversturen, het overdrive kanaal (boven clean) is ook wel goed, helaas weer niet te schakelen :-?