PDA

View Full Version : Wat is baritone?



Moonchild
26 september 2002, 19:57
heeft dat iets te maken met de mensuur, iets met 27"?

Moonchild
26 september 2002, 19:57
wat heb je er aan etc?

skanky
26 september 2002, 20:00
Een baritone zit tussen een gitaar en een basgitaar in. dus het is voornamelijk een lager geluid. Het is wel meer gitaar dan basgitaar, je kunt er dus ook akkoorden op spelen

Hmmmm klinkt logisch.

Brianmayrulezzz
26 september 2002, 21:08
Staat nu in gitarist...

een gitaar met verlengde mensuur en dikkere snaren

savecracker85
26 september 2002, 21:09
de gitarist van system of a down gebruikt n baritone iceman ......
ik weet niet of het je interreseert maar op deze pagina http://www.guitar.com/features/viewfeature.asp?featureID=152 staat ergens n link naar n video intervieuw met daron malakain(van soad dus) waar hij over zijn hele 'gitaar leven' praat en dan zit hij met zn baritone op schoot .....en speeltie door het intervieuw heen telkens wat
:smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: savecracker85 op 2002-09-26 21:40 ]</font>

Neals
26 september 2002, 21:45
Das een 6 snaar met mensjes met een te kleine hand voor een 7 snaar.

Swan
26 september 2002, 22:25
ze zijn standaard in B of A gestemd dacht ik, door de langere mensuur is de spanning op de snaren ongeveer gelijk als een normale gitaar...
leuk voor numetal

dml
27 september 2002, 08:34
Inderdaad een gitaar met een langere mensuur. Dit klinkt wel anders dan een 7snarige gitaar. Voordeel is ook dat je "normale" akkoorden kan spelen, op een 7snaar maar beperkt. Voor mensen met korte vingers en lange armen.......
Yamaha maakt nu een aantal gitaren op die manier onder de naam Drop 6, ook Ibanez heeft ze en noemt ze XXL. Musicman maakt al jaren een dergelijke gitaar en die noemen ze de Bass Guitar (nee, geen basgitaar :smile:

Neals
27 september 2002, 10:05
baritone word vooral veel gebruikt in de Post-Grunge sectie,in de nu-metal tegenwoordig in de B of D-gestemde les paul's.
Staind is een erg goed voorbeeld van hoe een baritone klinkt.

AutoStatic
27 september 2002, 10:38
Bariton gitaren zijn al vrij oud en worden de laatste tijd 'n beetje herontdekt. Blonde Redhead weet 'm erg mooi te gebruiken.

Anders Destium
27 september 2002, 10:50
Dit heeft er ook weer mee te maken dat een zevensnaar al snel een pittige investering is, en als je idool (lees numetalhomo) op een zevensnaar speelt wil je ook zo klinken :wink:

Moonchild
27 september 2002, 13:08
Die RG1077XL (7 snarige baritone) zat ik naar te kijken. 7 snaren is een mooi geluid, maar ik vind nu-metal 3x niks.
Lijkt me leuk om er iets anders op te spelen dan nu-metal

Moonchild
27 september 2002, 13:08
zelf een beetje nieuw genre bedenken :smile:

savecracker85
27 september 2002, 13:15
moon-metal :grin:

Moonchild
27 september 2002, 13:21
jaaa! :grin:

Moonchild
27 september 2002, 13:24
Moet je is op Kazaa zoeken naar de file: Dream theater - video - john petrucci - playing 7 string Ibanez
als dat nu-metal is, vind ik t wel leuk :wink:
Volgens mij is dat een baritone, weet niet zeker, kan iemand ff kijken?

Anders Destium
27 september 2002, 15:45
Was Vai daar niet mee begonnen? :smile:
Of zijn er al eerder 7-snarige gitaren geweest. Baritones bestaan dacht ik al langer...
Trouwens bands als Carcass, Morbid Angel en Meshuggah waren er ook erg vroeg bij met van die supergave zwarte Universes met groene elementen :grin:

Moonchild
27 september 2002, 18:59
Echt waar, volgens mij kan je zoveel coolere dingen doen op een 7 snaar dan alleenmaar nu-metal e.d. prut

pinchaholic
27 september 2002, 20:19
Leg mij eens uit: wat is het verschil tussen een baritone en een bv laaggestemde les paul met 0.11 snaren? (Zakk Wylde)
Je bereikt dan toch het zelfde? of niet?
Laat het me even weten, want ik ben benieuwd!

Groet

Pinch

Swan
27 september 2002, 20:30
lezen is ook n vak

Anders Destium
27 september 2002, 20:36
Hij heeft een langere hals, als je op een normale gitaar standaard heel laag speelt heb je het idee met elastiek van doen te hebben in plaats van snaren...
...en dan amg jij raden wat voor soort gitaar dat is... :razz:

Swan
27 september 2002, 21:15
eeeehhhh een bas????

pinchaholic
27 september 2002, 21:31
Schrijven ook zie ik, Swan...

Maar goed, laat ik het anders formuleren. Zakk Wylde speelt bijv. in het nummer counterfeit god op een les paul die gestemd is naar c. En dat het werkt, moeten we maar van de beste man aannemen. Dus komt ie: waar ligt dan het moment van overstapen van een erg laaggestemde gitaar naar een baritone?

Ik hoor het graag!

Greetz

Pinch

Anders Destium
27 september 2002, 21:36
Als je hem altijd zo wil laten staan, als je je brug niet gefixeerd hebt zal je gitaar heel snel ontstemmen...
Het is wel wennen op zo'n baritoon omdat de afstand tussen de fretten ook groter wordt (ik vond dat absoluut niet lekker spelen trouwens)

dml
27 september 2002, 23:47
Wat dom zeg!!! Alsof een bariton alleen toe te passen is in Metal.......
Als je een strat hebt ben je toch ook niet verplicht Jimi Hendrix na te spelen??
Ff verder kijken mensen!!!

Anders Destium
28 september 2002, 00:06
Ja maar hoe kan ik dan mijn scherm nog zien?!?!?!?!?!?!?!?
Ik begrijp je punt, maar de meeste mensen die op deze post kijken hebben als referentie metal, daar moet je je niet te veel door laten (af)leiden :smile: