PDA

View Full Version : Sonno Witjes - Freak existence



Sonno
19 november 2005, 22:34
Dag luitjes,

deze is voor de metalfans!

Ik ga binnenkort weer is met een nieuw project beginnen*, gaan we weer lekker metal spelen. Ik had alvast wat nummers geschreven en dit vind ik persoonlijk de beste. Ik heb 'm voor de verandering ook zelf ingebruld (met de nodige modulatie want mijn stem suckt 10x :-( ). 'Freak existence' heet ie, opgedragen aan iedereen die zich anders voordoet dan ie in werkelijkheid is...

:listen:
http://home.hetnet.nl/~smvis/sonno/freakexistence.mp3

Vraag is: wat vinden jullie d'r van? Leuk nummer? Geluid? (met GT-6 opgenomen dus verwacht geen buizengeluidje, ooit als er wat geld binnen komt kan ik misschien...). Laat maar weten!

Laterrrrr!

*Waarom altijd maar projecten, ik wil gewoon weer is 'ouwerwets' in een bandje spelen dammit!

Axelll
19 november 2005, 22:38
Klinkt lekker!

Scali
19 november 2005, 23:09
Best een vet nummer, en de vocalen zijn niet eens slecht op deze manier :)
Is ook niet echt het type muziek dat een mooie warme buizensound nodig heeft.

Wat ik wel een gemiste kans vond, was een solo die de break oppakt en weer naar het refrein schopt.
Heb ik voor de gein even zelf geprobeerd...
Zoiets als dit zeg maar: http://scali.eu.org/~bohemiq/FreakExistence-solo.mp3

Sonno
20 november 2005, 00:25
Hahaa geweldig!

Mooie solo Scali, 1 van je betere werken al zeg ik het zelf!
Prima plaats en juiste noten, probleem is:

Ik ben de enige gitarist in dit project, de solo aan het eind van mij kan dus eigenlijk ook niet maar ik kon me (net als jij) ff niet inhouden.

Als ik met 2 gitaren gewerkt had zou ik er ook wat leuke 2stemmigheden in aanpbrengen enzo, maar hier gaat dat dus ff anders!

Bedankt dat jullie het zo'n gaaf nummer vinden! :wink:

Scali
20 november 2005, 00:45
Ah okee, ik dacht dat het de bedoeling was om met meerdere gitaren te werken :)
Nou ja, in dat geval... probeer je de volgende keer op het juiste moment niet in te houden dan ;)
Die outro was ook wel aardig, maar die break zat meer rond de gulden snede he... Daar moet het gebeuren, volgens de oude Grieken, en de klassieke componisten ;)

Ik vind het iig wel leuk om op dit soort muziek te spelen... Zelf maak ik die muziek niet, en hier kun je ff lekker het gaspedaal intrappen, dat kan bij de muziek die ik maak meestal niet (ik probeer het zo nu en dan toch smaakvol erin te verwerken, maar zoiets als dit kan je natuurlijk nooit kwijt erin).

Sonno
21 november 2005, 20:29
Ik vind het iig wel leuk om op dit soort muziek te spelen... Zelf maak ik die muziek niet, en hier kun je ff lekker het gaspedaal intrappen.
HET IS OOK LEUK!!! :D

Scali
21 november 2005, 23:04
De timing rammelt hier en daar best wel, zeker tijdens de break. Dat moet strakker!
En waarom post je iets met zang als je weet dat je niet kunt zingen? En dan nog tig effecten om het enigszins luisterbaar te maken?
Neem een zanger, of leer zelf zingen, of maak iets zonder zang. Waarom post je dit?

Sonno
22 november 2005, 00:33
Om te vragen wat jullie van het nummer vinden natuurlijk.

Ik heb hier iets gecreeërd wat ik tot op heden niet beter zou kunnen spelen. M'n best op gedaan, wel aardig dat er punten worden genoemd die misschien wel beter kunnen, het is en blijft oefenen. Heb ik mooi weer wat om aan te werken.

Die zang was een expirimentje, meer niet.

Ik moet wel zeggen dat ik de toon van jouw post absoluut niet waardeer. Ik probeerde een discussie aan te gaan waarom je altijd ff snel iets inelkaar flanst en vervolgens niet tegen de kritiek kan. Als je dat niet begrijpt en vervolgens een beetje kinderachtig gaat zitten miepen hier zou ik me toch is afvragen waarom JOU dit toch allemaal moet overkomen, niet?

Ik heb hier m'n best op gedaan, als iemand wat kritiek heeft dan probeer ik dat te gebruiken om beter te worden. Ik zit hier niet om m'n hielen schoon gelikt te krijgen want daar heb nou eenmaal niks aan. Jij daarentegen gooit het halve Sounds gedeelte vol met allemaal improvisaties die vergeleken met jouw algehele spel (neem ik aan) nou niet echt noemenswaardig zijn. Dan moet je niet raar opkijken als je af en toe wat kritiek om de oren krijgt.

Kortom:
Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat jij (volgens mij) veel beter kan spelen dan hetgeen je hier post, vandaar mijn vraag: "waarom post je het dan?" Als je er ff voor gaat zitten (niet oefenen, gewoon netjes proberen te spelen tot ie d'r op staat) heb je zo een prachtig resultaat en komt je bedoeling ook beter over.

Snappez vous?

Scali
22 november 2005, 09:36
De vraag is meer of je mijn manier van muziekmaken begrijpt, en dat doe je kennelijk niet.
Dat is niet zo erg, maar gezien de opmerkingen die je maakt, respecteer je mijn manier van muziekmaken ook helemaal niet, en dat vind ik nergens op slaan.

Verder ben je nogal hypocriet, want jij mag experimenteren met zang, maar ik mag niet experimenteren met een improvisatie over alleen een Marshall combootje, in een wat rauwere stijl dan ik normaal gesproken speel.
Dit antwoord van jou zegt mij genoeg.
Ik zou het op prijs stellen als je voortaan niet meer op mijn clipjes reageert, jij ergert je blijkbaar alleen maar aan mijn muziek, en ik heb toch niks aan het commentaar dat jij geeft.

Gert-Jan
22 november 2005, 09:53
De vraag is meer of je mijn manier van muziekmaken begrijpt, en dat doe je kennelijk niet.
Dat is niet zo erg, maar gezien de opmerkingen die je maakt, respecteer je mijn manier van muziekmaken ook helemaal niet, en dat vind ik nergens op slaan.

Verder ben je nogal hypocriet, want jij mag experimenteren met zang, maar ik mag niet experimenteren met een improvisatie over alleen een Marshall combootje, in een wat rauwere stijl dan ik normaal gesproken speel.
Dit antwoord van jou zegt mij genoeg.
Ik zou het op prijs stellen als je voortaan niet meer op mijn clipjes reageert, jij ergert je blijkbaar alleen maar aan mijn muziek, en ik heb toch niks aan het commentaar dat jij geeft.

Hey Scali,

Je weet iedere discussie in no-time naar het niveau van groep 6 te krijgen. Als je iets post dan krijg je commentaar, positief en/of negatief, klaar!

Predator
22 november 2005, 12:31
Als je iets post dan krijg je commentaar, positief en/of negatief, klaar!JUISTEM!!! Daarom zei ik ook in dat andere topic, die discussies gaan nergens over dudes 'n dudettes! Je hoeft elkaar niet bruut aan te vallen als een stel wilde hyena's op wat leftovers! Als je iemand kritiek geeft en diegene kan het niet hebben, laat hem dan maar lekker stikken in zijn eigen kots, ga er niet op in. Diegene komt zichzelf wel tegen. Maar ga nou niet onredelijke en onbruikbare commentaar plaatsen, we zitten hier allemaal om te leren. Iemand vraagt immers om BRUIKBAAR commentaar en 99% van wat ik in de meeste sound threads lees, is puur light the fuse and split!

Predator
22 november 2005, 12:44
Vraag is: wat vinden jullie d'r van? Leuk nummer? Geluid? (met GT-6 opgenomen dus verwacht geen buizengeluidje, ooit als er wat geld binnen komt kan ik misschien...). Laat maar weten!Zitten er in die GT6 geen buizenmodellen dan!?

Vind de zang zeker niet slecht voor dit genre, het past er lekker bij, heerlijk rauw. De manier waarop je de zang ingemixt hebt is ook erg slim, merk je niet zo erg dat je geen goede zanger bent. Nice cover up!

Totaal niet mijn muziek though, hou niet van grunts en geschreeuw al kan ik het tot op zeker niveau wel waarderen - zij het niveautje nu-metal enzo.

Zit zelf verder wel ook in een metalband, leuke rythms heb je opgekoekt! In metal is dit iets heel moeilijks als dit je niet ligt (zoals bij mij) maar dit heb je best tof gedaan. Je sound is wel erg metal, misschien iets TE. Focking scherp! Ik zou het zelf iets schoner gedaan hebben, jouw sound spuugt echt. Wat ik mis zijn hier en daar wat snelle metal licks in combinatie met fills. Wees daar creatief mee, tenzij je dit natuurlijk bewust niet doet/wilt.