PDA

View Full Version : Wat zou jij willen zien?



Metoshade
19 november 2005, 21:21
Hey allemaal, ik werk sinds een tijdje op de zaterdag bij een muziekwinkel in Zwolle, Big One. Kennen jullie vast wel, of van horen zeggen. Nu ben ik zelf wel gek van spul van v/d Haar en ik zou er graag een v/d Haar-clinic willen organiseren. Een zooi mooie amps en pedalen en een middag fijn spelen. Nu ben ik natuurlijk ook maar een van de vele gitaristen, dus wat zou jij graag willen zien?


nog even offtopic:
We zijn al een beetje bezig met het veranderen van de range produkten die in de winkel staan. Op het moment slurpen een verbouwing, een nieuwe website en een nieuw kassa-systeem nogal wat tijd op, maar er wordt veel gedacht aan hoe de boel beter kan worden georganiseerd voor gitaristen en andere muzikanten.

(er staat gelukkig al wat leuker spul zoals een ENGL SE, Twintone II, Mesa F-30/F-50, Studio Tone, Sovereign, Brunetti bakkie en een redelijke selectie "boutique" pedalen. Gelukkig niet meer alleen de peavey's en marshall's)

Ik weet dat spammen e.d. niet wordt gewaardeerd, logisch ook. Ik weet ook niet of deze post in goede aarde valt. Laat t even weten als dit niet kan!

21:38: edit voor typfoutje

kokeleko
19 november 2005, 21:30
Wat ze ooit nog een keer moeten leren bij Big One is klantvriendelijkheid, ze zijn door hun domme en vaak onkundige gedrag al heel wat euroos van mij misgelopen.
Dus ik hoop niet dat ze met top spul gaan beginnen, want dat wordt een lachen, dat begrijpen ze toch niet.

Debaser
19 november 2005, 22:07
@kokeloko
Misschien is het met de komst van Metoshade een stap in de goede richting.

kokeleko
20 november 2005, 10:20
Ja misschien wel, maar 1 dag in de week is wel wat karig.

ieme
27 november 2005, 16:13
bigone blijft een bagger zaak, ik ben er een paar keer zo onwijs onvakkundig en dom behandeld dat ik besloten heb daar niet meer te komen...

Dude
27 november 2005, 16:42
BEETJE jammer dat het topic op deze manier de grond in gestampt wordt door bovenstaande.... volgens mij is dit een GOED gebaar in de GOEDE richting van topicstarter ???

maar ja... het zal zo horen

kokeleko
27 november 2005, 19:05
De tijd zal et leren, maar dat maak ik niet meer mee.

Orpheo
27 november 2005, 20:04
wat ik graag zou willen zien, en daarmee horen zijn wat zeldzamere amps. diezels beginnen IMO steeds meer gemeengoed te worden, de grote marshallbuizen heads ook wel, koch (DUH! ) ook. dus meer a la soldano. meer boutique amps, en dan niet die meuk die vd haar heeft.

wat ik ook wel zou willen zien in een winkel, is klantvriendelijkheid. ik kende een toko, en als je daar lkanger klant bent, werd je steeds meer geschoffeert, en kreeg je geen korting bv. ik kocht bij die zaak een les paul (gibson) en ik vroeg een stand; ja, 25 euro. GASTEN! ik geef bijna 2000 euro uit aan een gitaar! kan een stand van 25 euro er dan niet af?

dus klantvriendelijkheid tegen alle klanten; jong, oud, nieuw, vast.

oh ja, jacksons; de usa lijn, als ik die zou zien in een zaak zou ik er zo naar toe stappen. en als de winkel er dan ook niet krampachtig over doet, alsof t page's number one is, is dat helemaal chill. de methode van feedback, gitaren achter glas, of van sacksioni, gitaren achter een kabeltje, is onvriendelijk. als een klant een gitaar van 3000 euro wil pakken, en tis een gozer van 20, dan is t logisch dat de verkoper raar kijkt, maar niet dat ie dan semi-agressief dat ding uit zn handen trekt.

straks blijkt die jongen heel goed te kunnen spelen, en heeft een pa een royaal banksaldo.

nog een hint: kijk naar prijzen van andere toko's, als jullie dat al niet doen. en waar mogelijk; ga onder het gemiddelde zitten. al is t op een gitaar van zeg, 595 euro, maar 20 euro, of op een gitaar van 4000 euro, 300 euro eronder. scheelt toch wel een pakje snaren of een mooie flightcase (respectievelijk, ghehe).

dit is mijn ervaring van muziek/gitaarzaken....en de meesten zijn belabberd. dan kan je OF heel makkelijk, zonder problemen apparatuur testen, maar is t een soort magazijn, die winkel. ongeintereseerd personeel, en ook nog eens vaak onwetend. OF juist geinteresseerd en bijna (in hun ogen!) alwetend personeel, die met hun apparatuur omgaan alsof het kroonjuwelen zijn. daar een middenweg, en dan is t top, denk ik iig.

ieme
27 november 2005, 20:41
orpheo, wat ik ook wel zou willen zien in een winkel, is klantvriendelijkheid. ik kende een toko, en als je daar lkanger klant bent, werd je steeds meer geschoffeert, en kreeg je geen korting bv. ik kocht bij die zaak een les paul (gibson) en ik vroeg een stand; ja, 25 euro. GASTEN! ik geef bijna 2000 euro uit aan een gitaar! kan een stand van 25 euro er dan niet af?



das Max guitars heh?

FruscianteFan
27 november 2005, 20:59
...Dan moet ik zeggen dat ik Schreeven qua klantvriendelijkheid erg goed vind. :cool:

wytz
28 november 2005, 09:41
...Dan moet ik zeggen dat ik Schreeven qua klantvriendelijkheid erg goed vind. :cool:

schreeven ?
pfoeh, jij hebt lef...

Orpheo
28 november 2005, 12:30
orpheo, wat ik ook wel zou willen zien in een winkel, is klantvriendelijkheid. ik kende een toko, en als je daar lkanger klant bent, werd je steeds meer geschoffeert, en kreeg je geen korting bv. ik kocht bij die zaak een les paul (gibson) en ik vroeg een stand; ja, 25 euro. GASTEN! ik geef bijna 2000 euro uit aan een gitaar! kan een stand van 25 euro er dan niet af?



das Max guitars heh?

jep. ik hoor t ook steeds vaker hier in den haag. dan zijn ze daar een nieuwe klant, en dan is t " toffe winkel, toffe gasten, etc etc". maar hoe langer je er (vaker) komt, hoe uhm.... minder vriendelijk ze met je om gaan, om t maar lief te zeggen....


140 euro voor pups erin solderen!!!!

das echt je reinste afpersing en bullshit. en dan kunnen ze t nog maken dat je nog 4 weken moet wachten op je gitaar als je al betaald hebt, (nee, ik niet....)

Kaboemba
28 november 2005, 12:44
Hmmm ik ben dus niet de einge met mindere ervaringen daar. (max dus).

Ik kwam om een gitaar te ruilen, lag tegen een godin, deal is wel doorgegaan maar:
Als je weet dat er iemand voor een gitaar komt dan lijk het me toch redelijk normaal dat je A ff dat ding schoonmaakt en B hem even uittest.
Bij was het zo dat hij er niet echt lekker uitzag en dat de switch het niet deed, is wel gemaakt maar toch ik vind het wel heel knullig overkomen.
Verder was de verkoper nogal ongeinteresseerd, terwijl hij degene was die contact met mij had opgenomen.
O ja later stond de Lag dus op hun site voor een belachelijke prijs, okee dat moeten ze zelf weten. Maar A stond er een nieuwwaarde bij die veel hoger was dan dat dat ding ooit nieuw gekost heeft en B stond erbij met originele koffer terwijl er gewoon een universele koffer bij zat.

Nielsje
28 november 2005, 12:57
Beste TS, (en mede grunninger)

een nobel streven, en opzich een heel goed plan. Zoals al te lezen viel, is de reputatie van Big One niet een der besten, en ook ik vind het er niet aangenaam vertoeven.. Dit is natuurlijk geen belediging jouw kant op, en ik vind het goed van je dat je je werk en het forum bij elkaar wil betrekken, zo kan je de zaak wellicht 'beter' maken.

Of je een v/d haar clinic wil organiseren, lijkt me leuk. hebben we meteen een soort van meeting erbij.

persoonlijk zou ik willen zien veranderen dat mensen je ook eens serieus nemen... de inruilwaardes van versterkers niet dusdanig laag dat ik m'n amp liever inruil bij de oudijzerboer, dan krijg ik er meer voor!

Voor de rest (ik ga het hele verhaal niet weer ophalen) wil ik niet meer dat ze proberen amps te verkopen die kaduuk zijn, en als je zegt dat je een gibson les paul hebt, dat ze aan komen kakken met een epiphone om te testen!

zo :) succes met je nieuwe baan!

Helter Skelter
28 november 2005, 13:11
alles wat hier gezegd is

schoolvoorbeeld van opbouwende kritiek dus doe je voordeel ermee! :-?

RedBuell
28 november 2005, 13:42
Zo te horen hebben autohandelaren de naam maar hebben de meeste muziekinstrumenthandelaren (mooi scrabble woord) te vaak naar Jacobse en Van Es gekeken. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je een gitaar van € 3000 niet zo maar vor iedereen pakbaar ophangt, ook klanten kunnen uiterst aso zijn, onredelijk of vaak terwijl de verkoper bezig is met een klant dwars door zijn gesprek ratellen met zijn vraag.

Ik heb een tijdje gewerkt bij een autobedrijf en wat we daar af en toe zagen was ook bij de beesten af. Kinderen die in cabrio's klommen zonder dat de ouders er iets van zeiden, proefritten en gelijk langs bevriende monteur, is niet erg maar als die monteur 150 km van de zaak is wel, vervolgens boos zijn dat er maar een kwart tank in zat dus moest men tanken en dat alles zonder te vragen of ze even verder mochten dan normaal. Hoge snelheden, hard remmen, auto's helemaal smerig rijden (natte weg na het pekelen in de winter) en vervolgens zeggen dat ze liever een andere kleur hadden of dat de km stand toch te hoog was, tja dat weet je voordat je gaat rijden ook.

Maar goed, het blijft natuurlijk altijd naar als een verkoper (mischien wel door schade en schande wijs geworden) alles achter slot en grendel hangt en niet zomaar iemand laat spelen, aan de andere kant als ik voor € 2000 aan spullen koop verwacht ik wel dat ik het gevoel krijg goed geholpen te zijn.

Scali
28 november 2005, 14:30
Wat ik graag zou willen zien, is een breed aanbod van effecten, en dan vooral multifx, in mijn geval.
Bij Rock Palace bijvoorbeeld, hebben ze volgens mij alleen nog de Boss GT-8 als high-end multifx. Leuk en aardig, maar ten eerste ben ik geen Boss-man, en ten tweede zou ik toch minimaal 1 ander apparaat uit dezelfde klasse ernaast willen horen, zodat ik een beetje kan bepalen of het is wat ik zoek.
Ik ken eigenlijk maar 1 winkel die echt een goede keus qua multifx heeft, en dat is Feedback Rotterdam. Daar hebben ze Zoom, Digitech, Vox, Line6 en Boss. Vooral Zoom en Digitech zie ik graag, dat zijn 2 merken die mij goed liggen qua sound, en die zijn het moeilijkst verkrijgbaar. Boss is overal, en Line6 en Vox zijn ook goed te verkrijgen.

Roy K.
3 december 2005, 15:59
Wat ze ooit nog een keer moeten leren bij Big One is klantvriendelijkheid

Daar zit op z'n zachtst gezegd een kern van waarheid in...


bigone blijft een bagger zaak, ik ben er een paar keer zo onwijs onvakkundig en dom behandeld dat ik besloten heb daar niet meer te komen...

Dit geeft een waarheidsgetrouw beeld van de zaak de afgelopen 10 jaar...


BEETJE jammer dat het topic op deze manier de grond in gestampt wordt door bovenstaande.... volgens mij is dit een GOED gebaar in de GOEDE richting van topicstarter ???

maar ja... het zal zo horen

Ok, je hebt gelijk dude maar het is ook duidelijk dat je er nog nooit geweest bent.

Maar je hebt gelijk, en als er een clinic komt, een verbouwing nieuwe website etc. komt het de zaak alleen maar ten goede maar als je daar niet graag komt omdat je bij iedere vraag de grond in wordt gepist kom je daar toch niet graag. Ik geloof dat ze beter daar aan kunnen werken dan aan verbouwingen etc.

D'r werken wel een paar relaxede lui trouwens, maar als die er niet zijn berg je dan maar...

Maar het initiatief van de topicstarter om een clinic te organiseren is natuurlijk tof!! :P

Metoshade
3 december 2005, 19:57
Even een tussentijdse post van mij. Ik hoop dat er reacties blijven komen!!

Ik ben erg blij met de reacties tot nu toe. In dit topic overheerst nog wel dat het imago van Big One op dit moment gewoon niet goed is. Dit heeft natuurlijk allerlei verschillende oorzaken, die allemaal bestaansrecht hebben. In een winkel, welke dan ook, hoor je goed en beleefd behandeld te worden. Het is denk ik de bedoeling dat je met een goed gevoel de deur uitgaat en je het idee hebt dat de verkoper met je mee denkt en dat je dus goed bent geholpen. Hier probeer ik me in ieder geval sterk voor in te zetten, en ik hoop dat dat overkomt op de klanten.

Ik ben nu een paar maanden op de zaterdag bezig, voor die tijd was ik echter al 5 jaar klant. In de begintijd was het inderdaad zo dat het personeel op je neer keek, of in ieder geval geen inzet toonde en er voor zorgde dat je een uiterst vervelend gevoel kreeg. Het was echt niet leuk in de zaak. Ik hoop dat mensen positievere ervaringen hebben met het huidige personeel, ikzelf heb me de afgelopen 3 jaar goed kunnen vermaken in de winkel en dat is ook een grote reden waarom ik daar graag wilde werken. Ik merkte wel gelijk dat er nog veel te doen is als het gaat om de inventaris, de uitstraling en indeling van de zaak, computersystemen etc. Gelukkig wordt daar nu hard aan gewerkt en stapje voor stapje beginnen de dingen beter te lopen. Ik mag veel ideeen aandragen voor de productlijn op de gitaarafdeling en dan moet je denk ik ook goed luisteren naar de ideeen van mede gitaristen en muzikanten.

Ik maak notities van veel dingen in deze post en probeer ze elke zaterdag met de rest te bespreken. Het grootste probleem lijkt op dit moment het imago te blijven, en dat willen we zeker veranderen. Ik ben er alleen op zaterdag, dus ik zie alleen wat er dan gebeurd, maar dat voelt gelukkig goed. Op de momenten dat ik er werk, voel ik dat de collega's niet op euro's zitten te azen, maar dat ze vooral goed advies willen geven en mensen goed verder willen helpen. Als ik merk dat men klantonvriendelijk is of enkel uit is op de euro's, dan stap ik op.

Afijn, genoeg van mijn gebazel. Ik hoop dat er reacties blijven komen, want ik heb er iig erg veel aan!!! Oja, de clinic gaat er komen, ik weet nog niet precies wanneer (hopelijk op een zaterdag), ik laat t iig weten!

AART
4 december 2005, 11:31
Klinkt goed, hopelijk werkt het.

Nicci
4 december 2005, 12:13
op zich zijn ze bij Big One best aardig hoor . . . heb wat dat betreft weinig slechte ervaringen.
en vakkundigheid . . . . dat verschilt per verkoopmedewerker. als je voor veel poen spullen komt kopen, kan je beter zelf verstand van zaken hebben.
wat ik zo jammer vind van Big One is het assortiment. veel te smal. als je op zoek bent naar een bepaald model, dan heb je de keuze uit precies 1 en als je heel veel mazzel hebt 2 modellen. dat is bij veel andere winkels beduidend beter geregeld.

Vampire
4 december 2005, 17:13
Als iedereen bij een "goede zaak" (wat voor soort zaak dan ook) zou werken, zouden we weinig winkels in Nederland overhebben...