PDA

View Full Version : Snaren ontstemmen



Fvddungen
19 november 2005, 19:46
Luitjes,

Ik heb een vaag probleem. Ik heb paar weken geleden setje nieuwe snaren op mijn gitaar gelegd (EB Slinky op RG1620) en ik heb met dit setje dat de B en hoge E snaar nogal snel ontstemmen met name bij het opdrukken. De B kan wel een halve toon lager worden. In al die jaren heb ik dit probleem nog nooit eerder gehad.

Heb ik nu de pech een pakje verrotte snaren te hebben gekocht of kan er iets anders mis zijn?

Veekeren
19 november 2005, 20:37
Als je ze een beetje uitgerekt hebt, en je hebt dit bij andere setjes nooit gehad... dan kan ik niks anders bedenken dan dat het aan de snaren ligt. Maar wel vreemd dat het ook met 2 snaren is...

dejohan
20 november 2005, 14:13
Het kan zijn dat je snaren loskomen van je stemsleutels. Heb je soms met de hoge B en E. Omhoog blijven stemmen tot het goed zit.


Heb ook al eens slechte snaren gehad, die dus van dat metalen balletje liepen/ Kan je weinig aan doen.

Fvddungen
20 november 2005, 14:16
Tja, maar ik heb een RG. Daar zitten de snaren aan de kamkant gelockt.

Walternativo
20 november 2005, 14:49
hoe zit t met de wikkelingen? Als je de snaar zo erdoorheen hebt gestoken krijg je dat. Ook met een Floyd Rose blijkbaar. Volgende keer dus de snaar een paar keer eromheen wikkelen voor je m erdoor steekt.

Walternativo
20 november 2005, 14:57
hoe zit t met de wikkelingen? Als je de snaar zo erdoorheen hebt gestoken krijg je dat. Ook met een Floyd Rose blijkbaar. Volgende keer dus de snaar een paar keer eromheen wikkelen voor je m erdoor steekt.

dejohan
21 november 2005, 11:08
Tja, maar ik heb een RG. Daar zitten de snaren aan de kamkant gelockt.

Misschien zit je lock dan niet goed vast.

Fvddungen
21 november 2005, 11:10
Nu graag even een antwoord waar ik wat aan heb, jongens. Doe even niet alsof ik een debiel ben.

dejohan
21 november 2005, 11:27
Nooit een brandende frietpot blussen met water.

Zo.

En los je gitaarprobleem zelf maar op.

taylor
21 november 2005, 11:52
hahahaha die is goed

Dick Wolkendeck
21 november 2005, 11:59
Je hoeft geen debiel te zijn om problemen te hebben met je toplock. Wellicht toch even kijken?

Eko
21 november 2005, 17:42
Ben je van merk of type snaren gewisseld? Als je voorheen nooit problemen hebt gehad , lijkt het me sterk dat je nu een fout maakt. Het kan best eens voorkomen dat je een probleem in de snaren hebt. kaart het eens aan met je vaste muziekwinkel. kan best zijn dat hij je nieuwe snaren levert.( al was het maar om uit te vinden of het daar aan ligt.)
Of neem je axe even mee naar hem , wellicht vindt hij nog iets wat je zelf over het hoofd zou kunnen hebben gezien.

Sanders
22 november 2005, 20:10
hoe zit t met de wikkelingen? Als je de snaar zo erdoorheen hebt gestoken krijg je dat. Ook met een Floyd Rose blijkbaar. Volgende keer dus de snaar een paar keer eromheen wikkelen voor je m erdoor steekt.

Volgens mij is het juist beter om zo weinig mogelijk wikkelingen te gebruiken,vooral als je met een locksysteem werkt. Maar als je het eerder ook zo deed ligt het hier dus niet aan. Het kan aan heel veel dingen WEL liggen, maar omdat het eigenlijk direct gebeurde nadat je je snaren had verwisseld, zou ik er direct een ander setje opgooien.

Misschien ben je dan voor 8 euro weer gelukkig!