PDA

View Full Version : Waarop moet ik op letten als ik een tweedehands gitaar koop?



spandex
19 november 2005, 17:59
Ik ben van plan om een 2de hands gitaar te kopen, het is een gibson classic classic bullion gold '92 voor 1300€. Kan iemand mij aub vertellen waar ik op moet letten, en hoe ik bvb kan vermijden dat ik een gitaar met getorste nek, valse nek, valse pickups enz. koop?

Dank

wietse
19 november 2005, 18:08
er op spelen, bij zo'n gitaar voor die prijs mag je wel wat verwachten en wat bedoel je met valse nek en valse pickups?

spandex
19 november 2005, 18:19
Ik heb al wilde verhalen de ronde horen doen dat sommige mensen de pickups uit hun gitaar halen voor ze hem verkopen en er vlug een stel goedkopere in steken. En met een nek doen ze dat messchien ook? of ben ik nu te paranoia, of verkeerd?

spandex
19 november 2005, 18:20
Ik heb al wilde verhalen de ronde horen doen dat sommige mensen de pickups uit hun gitaar halen voor ze hem verkopen en er vlug een stel goedkopere in steken. En met een nek doen ze dat messchien ook? of ben ik nu te paranoia, of verkeerd?

wietse
19 november 2005, 18:26
bij een les paul is dat onmogelijk want die heeft een gelijmde nek, pickups kan maar meestal halen ze er dan speciale elementen uit en zetten de originele er weer in.
alleen bij oude hondo's doe ik het wel eens andersom daar zitten standaard soms dimarzio's in die vervang ik dan voor een paar cheapo's :-D, maar bij een gitaar in de prijsklasse van gibson denk ik dat dat wel meevalt.

Anders Destium
19 november 2005, 18:50
Waarom wil je zo graag deze gitaar? Voor dat geld zijn er stapels andere (en ook goede) gitaren te krijgen. Als je bedenkt wat je wilt zijn er genoeg mensen die je verder kunnen helpen. Misschien is een andere gitaar wel meer wat je zoekt!

Heb je ook iets van een link of foto's? Daaraan kun je ook het een en ander afleiden. Als je niet zeker bent dan is het bijvoorbeeld een goed idee om iemand die je kent mee te nemen die ervaring heeft met 2ehands gitaren.

Een voordeel van een merk als Gibson is dat als de gitaar toch niet bevalt je hem weer voor even veel geld kunt verkopen, voor mij is dat een goede reden om te gaan voor 2ehands gitaren :wink:

ieme
19 november 2005, 19:42
1300 voor een classic is een normale prijs..

marc_o
19 november 2005, 21:48
En het is een prachtige gitaar ook!
Neem iemand mee met verstand van zaken als je niet precies weet waarop je moet letten, want het is niet bepaald een zak friet die je koopt...2 zien meer dan 1.
succes

Outrage
20 november 2005, 09:55
wat de nek betreft, hou je de gitaar horintaal voor je op ooghoogte zodat je vanop de staart van de gitaar naar de kop kijkt, kan je goed zien of de nek geen afwijkende buigingen vertoont.

zjanke
20 november 2005, 11:54
http://www.donhofstee.nl/aanschaf.htm hier staat het allemaal erg goed uitgelegd en zoals al eerder gezegd, iemand meenemen is nooit verkeerd