PDA

View Full Version : Boss SX700



robert-gitarist
19 november 2005, 17:55
Hallo,
Ik heb zo juist een Boss SX700 gekocht voor 100 euro :)
Ik kwam deze op marktplaats tegen en zocht een 19"Delay.
Maar goed ik weet dus veder niet veel van deze unit af,heb enkel op internet gekeken en ding heeft wel goeie recensies opzich..maar goedi k heb hem veder inet gehoord ofzo(ga er van uit dat het een goed ding is gezien die recensies).
Heeft iemand ervaring ermee en zo ja,de bevindingen?
Vast bedankt

BeeJee
21 november 2005, 12:26
De sx700 kun je zien als een iets luxere versie van de GX700, wat eigenlijk weer een rackversie van de GT5 is. Deze heb ikzelf eem aantal jaren gehad en is een prima (en erg uitgebreid) effectapparaat. Check die RSS-functie eens uit!
100 Euro voor een SX700 is een prikkie. Veel plezier ermee!

Epic
21 november 2005, 13:19
De sx700 kun je zien als een iets luxere versie van de GX700, wat eigenlijk weer een rackversie van de GT5 is. Deze heb ikzelf eem aantal jaren gehad en is een prima (en erg uitgebreid) effectapparaat.
Volgens mij is de sx700 de studio versie en de gx700 de gitaar versie, de sx heeft geen distortion en amp modeling (COSM).

bloodboiler
21 november 2005, 17:17
De SX 700 is idd de studio versie van de GX 700 en is volgens mij alleen bedoeld voor studio effecten, in tegenstelling tot de GX 700 die speciaal voor gitaristen is ontwikkeld.

Zelf geen ervaring met de SX, maar de GX heeft nu niet de meest betrouwbare processor aan boord.
Ikzelf en drie vrienden van mij die de GX 700 gebruikten kregen allemaal de zelfde problemen veroorzaakt door de processor.

Hopenlijk heb je er meer geluk mee want het is op zich een zeer leuke effecten bal.

BeeJee
21 november 2005, 17:43
Epic, je hebt gelijk wat betreft de pre-ampsectie.
Wat ik bedoelde met 'luxere' is dat de effectensectie van de SX uitgebreider is dan de GX. De kwaliteit van de effecten is ook een stapje beter dan van de GX.

robert-gitarist
21 november 2005, 18:05
Oh okee bedankt voor de reacties!
Ik heb die man gebelt enzo e wou hem ook kopen maar ik denk dat ik de koop af zeg want heb nu echt die 100 euro ff ergens anders voor nodig (school) en ja wat ik zoek is een goeie reverb/delay voor gitaar.
Nu zag ik paar Ibanez'en staan op marktplaats,ook 19".Iemand daar toevallig ervaring mee?
Die Boss leek me leuk maar nu ik dit lees lijkt het me niet een echte aanrader.En ja die 100 euro moet ff voor school gebruikt worden dus.
Maar wil over een niet al telange tijd een 19" unit halen voor me delay/reverb

BeeJee
21 november 2005, 19:09
Het is een prima apparaat hoor, ook voor reverb en delay!
Maar kijk tegen die tijd ook eens naar Lexicon. Als je echt alleen reverb en delay wil gebruiken is bijv. een mpx 110 of een 550 (of de voorgangers 100 en 500) ook interessant voor je.
Een mpx 110 kost nieuw een kleine 150 euro. Die kan 2 effecten tegelijkertijd draaien.

robert-gitarist
21 november 2005, 19:34
Het is een prima apparaat hoor, ook voor reverb en delay!
Maar kijk tegen die tijd ook eens naar Lexicon. Als je echt alleen reverb en delay wil gebruiken is bijv. een mpx 110 of een 550 (of de voorgangers 100 en 500) ook interessant voor je.
Een mpx 110 kost nieuw een kleine 150 euro. Die kan 2 effecten tegelijkertijd draaien.

Oh kijk das ook goed ja!
Lexicon zegt me wel wat ja,veel goeie verhalen over gehoord tenminste :)
Maar wat ook belangrijk is voor me is dat ik het effect aan en uit kan schakelen met een pedaal.Want voor sommige solo's heb ik delay nodig en voor sommige riffs etc. geen delay..