PDA

View Full Version : Harley Benton



Mufftin
19 november 2005, 14:36
Hey heeft iemand ervaring met dit merk gitaar?
Ik heb al ff een beetje gezocht met de zoekfunctie maar daar word ik niet wijzer van.

john.3001
19 november 2005, 14:45
t is goedkope shit, dus zou er niet al te veel van verwachten...

Mufftin
19 november 2005, 14:48
thanx

mistressforchristmas
19 november 2005, 21:47
t is goedkope shit, dus zou er niet al te veel van verwachten...

idd, ik heb ier ook een staan, showmaster kopie, maar als je hem goed afstelt en er elixir nanoweb snaren opzet valt ie best mee

Ic3gl0vE
19 november 2005, 22:40
goedkoper dan squier en klinkt beter dan squier

grayfink
19 november 2005, 23:40
HB is het huismerk van Thomann d8 ik. De grote Duitse muziekwinkels hebben allemaal hun eigen merk. Musik Produktiv heeft Collins, en zo zijn er nog een paar. Ik denk dat het allemaal uit dezelfde fabriek komt, alleen een andere naam. Maar zoals Richwood een goedkopere serie heeft (De strats en tele's met zwart logo) hebben Collins en HB dat ook. De duurderen zijn wel van behoorlijke kwaliteit geloof ik. Deze zomer bij Musik Produktiv heb ik een paar vrij goede Collins gitaren gezien. Voor Harley Benton zal dat ongetwijfeld ook zo in elkaar zitten.

Eko
20 november 2005, 11:33
Ik heb een Harle Benton tele. Gewoon voor de lol gekocht. De hals loopt volledig door van kop tot staart. 3 delig hardhout. Met een pallisander toets. De body heeft een prachtige striped maple top. Zo`n zelfde topje is er op de kop gelegd.
Eigenlijk is de gitaar gekocht omdat m`n vrouw hem zo mooi vond. Het model met de gebruikte materialen sprak haar aan. Dus al hangen we hem alleen maar aan de muur , dan nog heeft hij nut.
Zonder dollen , de hals heeft een vrij vlak D profiel. De frets zijn netjes afgewerkt. het geheel ziet er verzorgd uit.
De vorige eigenaar heeft de standaard p.u.`s gewisseld voor single coils. er zit op de gitaar een switch om een H.B. te splitten , deze heeft dus geen functie meer.
De Harley Bentons worden gemaakt in Vietnam en kosten een scheet en 3 knikkers. Deze tele is een van de meest luxe versies. Kost in Duitsland nog geen 300,-. Er zijn al versies voor bedragen tussen 100 en 200,-.
In Ibbenbueren heb ik zo`n zelfde tele alleen met 3e p.u. gezien. kost dan alleen 50 tot 75 euries meer. Voor zover ik heb kunnen zien , komen de Collins gitaren uit dezelfde fabriek.