PDA

View Full Version : tune-o-matic brug op een fender --> welke snaren



Sliver
18 november 2005, 22:24
ja, een duffe vraag, maar de situatie; ik heb een fender jaguar met vaste brug en wil nu wat nieuwe snaren ervoor hebben; Passen de standaard fender bullets in dat tune-o-matic systeem, of moet ik een alternatief zoeken?

Wellicht een debiele vraag dit, maar ik ben dus gewend altijd Fender bullets te halen voor mn vorige gitaar (squier strat) en het zou zo onhandig zijn met onbruikbare snaren thuis te komen. Alvast bedankt.

Walternativo
18 november 2005, 22:45
hm mss kan je het gewoon vragen bij de winkel waar je je snaren koopt! :D
eventueel je gitaar meenemen :)

Jerre
18 november 2005, 22:50
Snaren zijn snaren kerel, die passen overal, tenzij je er heeel dikke gaat nemen, dan gaat je kam misschien niet diep genoeg zijn.
Maar dat zal het geval wel niet zijn.
Gewoon rustig gaan halen zonder zorgen.

Walternativo
18 november 2005, 23:24
maar vraag t gewoon ff als je geen risicos wilt nemen met je zuur verdiende 8 euros ;)

grayfink
19 november 2005, 10:31
Allemaal één pot nat Sliver. Alleen als je extreem van dikte verandert kun je misschien problemen krijgen zoals hierboven terecht wordt opgemerkt. Niet alleen bij de kam, maar ook intonatie en halskromming

Scali
19 november 2005, 10:45
Ik neem aan dat hij wil vragen of de bullet-ends van de Fender-snaren in de gaatjes van het tailpiece van de tune-o-matic brug passen.
Ik dacht van wel. En volgens mij heeft Fender dezelfde snaren ook met traditionele ball-ends, dus als je het niet zeker weet, kun je die ook nemen, of gewoon D'Addario snaren oid.
Bij mijn tune-o-matic (Epi LP Standard uit 1995) past ook niet alles even goed trouwens. Martin en Darco maken kennelijk iets dikkere ball-ends dan bv D'Addario of Ernie Ball. Die passen niet lekker in de gaatjes, die moet je echt aantrekken zodat ze er goed in gaan, en dan zitten ze dus klem. Moet je ze er weer uit drukken met een schroevendraaiertje oid als je ze vervangt.

Sliver
19 november 2005, 14:38
@scali; dat bedoelde ik idd, had gewoon nog geen ervaring met dit type brug dus vandaar. bedankt voor de info!

Nu kan ik met een gerust hart snaren halen :-D