PDA

View Full Version : EMG EMG EMG



Sj03rd
26 september 2002, 16:42
Hey,

ik ga EMG elementen in m'n gitaar zetten, namelijk de set van Lukather. 85 en SLV's, daar ben ik waarschijnlijk zo'n 280 euro voor kwijt, maar wat moet ik er nog meer bijkopen zodat het allemaal compleet is?

en wat gaat dat extra kosten?

Rectifier
26 september 2002, 20:23
Een Duracel 9 volt batterij!
Die zit er vast niet bij :wink:

Normaal gesproken koop je zo'n set toch compleet. Althans met batterijhouder, potmeter, slagplaat en elementen natuurlijk.

Sj03rd
26 september 2002, 20:57
Nou, wat moet ik met zo'n slagplaat?
die past niet eens op mijn silhouette.
En die batterij, die moet ik dan in laten bouwen maar als die dan leeg is, sta ik daar mooi met een groot probleem want dan moet dus die hele slagplaat eraf en snaren enzo, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten, hoe lossen de meeste mensen dat op dan??

Rectifier
26 september 2002, 22:11
Sorry, wist ik veel dat je ze op een Silhoutte ging zetten. Stond er niet bij.

Maar goed, op de LUKE zit een speciaal battery vakje aan de achterkant van de body.
Heel ingenieus, klepje open, battery eruit, nieuwe erin en klepje dicht.

Dat gepiel van slagplaat eraf is verleden tijd.
En dan erbij, hoe vaak moet je zo'n battery verwisselen??? Mischien eens per jaar, tenzij je de kabel altijd in de input laat zitten, dan vreet de battery ook leeg.
Dus dat battery verwisselen is geen issue.

dml
26 september 2002, 22:12
Elementen en potmeters overzetten op de Silhouette slagplaat. Jammer dat je het plugje dat tussen output en electronica in de Sil zit ook niet meer kan gebruiken.
Wat je kan doen is de slagplaat voorzichtig doorzagen, zeg maar een gedeelte waar de elementen in zitten en een gedeelte waar de potmeters zitten. Onder die laatste doe je de batterij, dan hoef je maar 4 of 5 schroefjes los te draaien en de snaren kun je laten zitten.
Hiervoor zou ik nooit kiezen. Aangezien een batterij ongeveer 1000 uur meegaat. Dus mocht 'ie leeg zijn dan is het ook wel weer tijd om je snaren te wissselen.
Btw, doe er nog een extra batterij bij, dus 18 volt, dan krijg je veeeeeeel meer dynamiek (zie ook elders EMG topic).

Chiel
27 september 2002, 08:34
Ik ken iemand met een Luke. Die heeft zijn batterij er al onderhand 2 jaar in zitten.
Informeer anders eens bij Patrick Koopman. Die kan je Silhouette perfect customizen (en het is vlak naast de deur!).


Greetz, Chiel

Swan
27 september 2002, 14:13
je kan ook een rat in een molentje onder je slagplaat doen...die rent en dan krijg je stroom voor je EMG's

je hebt ook lampen die zo werken dus waarom geen Pickups? :grin:

Rectifier
27 september 2002, 15:10
Of de toetsenist op een hometrainer zetten en hem laten trappen.....zorgt voor stroom.
:razz:

Lacrymosa
28 september 2002, 18:35
of een vliegwiel aan et bassdrum pedaal

CheerS!!

BLOK182
28 september 2002, 19:00
Of misschien iets leuks knutselen met 2 klompjes plutonium?

Lacrymosa
28 september 2002, 21:03
of je slingert je gitaar gewoon ff aan voordat je gaan spelen

CheerS!!

Lacrymosa
28 september 2002, 21:03
Of je stop een mooie accu in je rugzak

CheerS!!

Ic3gl0vE
28 september 2002, 23:01
sjoerd... waarom heb je niet gewoon een The Luke gekocht?
misschien moet je wat beter kijken wat voor stuff je wilt hebben :smile:

Rectifier
29 september 2002, 01:40
De Luke is wel een stuk duurder dan een normale Silhouette, misschien was dat het.

dml
29 september 2002, 18:19
En bij de Silhouettte kun je kiezen uit 3 houtsoorten voor de body en 2 voor de toets. Een Luke is een Luke, nix te kiezen. Ja, alleen de kleur :smile:.

Anders Destium
29 september 2002, 23:20
Dit is de reden waarom ik geen EMG's op mijn stratachtige ga zetten, stel je voor dat een batterij opraakt (reeel probleem) en je moet of je halve gitaar uit elkaar halen of bij voorbaat je mahonie gaan verneuken :sad:

AllodoX
30 september 2002, 16:53
Hoezo ? je hebt 12v batterijen die ongeveer zo groot zijn als een zekering.. de houder is een buisje, van 1cm doorsnede.. die plak je in 1 van de gaten waar nu je knoppen inzitten, en die knop zet je in een stacked potmeter met een andere knop.. problem solved :smile:

MADdie86
30 september 2002, 19:03
Je kan bijvoorbeeld aan de achterkant van je gitaar "klink accu's" zetten die je er uit wipt alsof het niets is. OF zoals ik meestal doe, gebruik ivm een mono plug als ingang een stereo dus 3 ringen.
tip = het signaal
sleeve = 9v tot 18v
grond = massa
Dit is zogehete phantoom power. Ik gebruik het zelf omdat ik ook geen zin had in accu's of batterijen te gebruiken, hoewel ik er wel ruimte voor heb in mijn gitaar :smile:

maarten
30 september 2002, 19:50
moet je voor dat phantom systeem natuurlijk ook speciale plug in je gitaar hebben zitten toch? of niet? kost dat veel om te laten maken?

maarten
30 september 2002, 19:50
moet je voor dat phantom systeem natuurlijk ook speciale plug in je gitaar hebben zitten toch? of niet? kost dat veel om te laten maken?

Sj03rd
1 oktober 2002, 17:11
Om nog ff terug te komen op de EMG's.
Ik ga ze zeer waarschijnlijk in laten bouwen bij Patrick Koopman en die freest (schrijf je dat zo?) er een kapje in zoals bij de "luke" waar de batterij(en) inkunnen.

Maar ik wilde eigenlijk de set van luke kopen maar die is er dus alleen met slagplaat en WAT MOET IK DAARMEE?

dus ik ben genoodzaakt de SV's te kopen ipv de SLV's. Wie kan me nu duidelijk de wezenlijke verschillen uitleggen tussen deze twee elementen?

BLOK182
1 oktober 2002, 17:13
Iemand enig idee hoeveel een winkel/bouwer ervoor vraagt om een setje emg's in te bouwen? Of zou je dat als korting kunnen vragen bij de zaak waar je ze koopt?