PDA

View Full Version : Taylor vraagjes!



seeyousoon
17 november 2005, 23:06
Ik ben sinds kort trotse bezitter van een Taylor 414CE. Ik heb hier een paar vraagjes over...

Ik wil graag de snaren vervangen, maar ik vraag me af hoe ik dat doe. ( Ik voel me echt een leek nu)
Het geval is dat er van die 'pinnetjes' zitten onder aan de snaren, om ze te bevestigen en op hun plaats te houden.

Mijn vraag: Is er speciaal truc om deze los te maken, want naar mijn idee zitten ze ze een beetje te goed vast om zomaar eruit te trekken en ik ben een beetje bang dat ik iets kapot maak. Ik ben echt verliefd op m'n gitaartje dus daarom ben ik een beetje een schijterd :razz:

Heeft iemand nog suggesties wat voor snaren ik er op kan zetten? Die volgens hem/haar echt mooi klinken op deze gitaar?
Er zaten elixir nanoweb snaren op 0.12 volgens mij. Daar was ik ook niet ontevreden over ,maar ik sta open voor probeersels.

Als laatste vraag. Kan ik de bespeelbaarheid veel lichter maken, want een vriend van me vertelde me eens dat op een Taylor spelen wel 'hard werken' betekent.
Voor elektrische gitaar is dit natuurlijk veel makkelijker, maar ik vraag me af in hoeverre een akoestische gitaar lichter bespeelbaar gemaakt kan worden. Lage actie, etc...
De gitaar is nu nog helemaal standaard, zoals hij uit 'el Cajon' kwam. :wink:

Zoals jullie zien heb ik er nog weinig verstand van, dus jullie reacties zijn van harte welkom!

Bedankt alvast medegitaristen!