PDA

View Full Version : Sustain-boost...



MrHammett
17 november 2005, 22:10
Heey..

Ik zoek een eenvoudig pedaal om m'n 4100 top wat meer sustain voor de solos te geven (bovenop het leadkanaal dus). Ik ben misschien de zoveelste die het vraagt, maar welk pedaal is aan te raden (ervaringen?)? TS9? DS2?

Ik heb eerdere topics bekeken maar de opvattingen verschillen nogal.. :razz:

dano
17 november 2005, 22:23
Heey..

Ik zoek een eenvoudig pedaal om m'n 4100 top wat meer sustain voor de solos te geven (bovenop het leadkanaal dus). Ik ben misschien de zoveelste die het vraagt, maar welk pedaal is aan te raden (ervaringen?)? TS9? DS2?

Ik heb eerdere topics bekeken maar de opvattingen verschillen nogal.. :razz:

antwoord zit in je vraag; er is geen pasklaar antwoord want smaken verschillen

robert-gitarist
17 november 2005, 22:28
Heey..

Ik zoek een eenvoudig pedaal om m'n 4100 top wat meer sustain voor de solos te geven (bovenop het leadkanaal dus). Ik ben misschien de zoveelste die het vraagt, maar welk pedaal is aan te raden (ervaringen?)? TS9? DS2?

Ik heb eerdere topics bekeken maar de opvattingen verschillen nogal.. :razz:

antwoord zit in je vraag; er is geen pasklaar antwoord want smaken verschillen

+2

MrHammett
17 november 2005, 22:43
tja je snapt toch wat ik bedoel..
ik zoek gewoon een pedaal voor volle aanhoudende solos.. ik speel (hard)rock, en de 4100 kan de riffs wat dat betreft prima bijbenen.. alleen de solos klinken zo mager :-?
welk pedaal(merk) is nou echt z'n geld waard qua kwaliteit en sound? En wat moet ik vooral niet aanschaffen?

GuitarMaster
17 november 2005, 22:54
Beperk je niet alleen tot overdrive's/boosters maar kijk ook ff naar een goede compressor, als er iets zorgt voor een lange sustain is dat wel een compressor. Ik heb zelf standaard een Menatone Red Snapper aanstaan, en voor solo boosts/extra sustain trap ik mijn Ross compressor in, echt een perfecte combi.

MrHammett
17 november 2005, 23:03
een compressor is wel eens bij me opgekomen maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd.. :-?
is de CS3 van boss wat? En waar vind ik zo'n menatone?

Speeddemon
17 november 2005, 23:26
CS3 NIET doen. Zoek naar een CS2 van Boss (een oudere versie, met 3 knoppen).

MXR Dynacomp is ook een goeie, maar die sist nog al met high gain erbij.

Helter Skelter
18 november 2005, 01:33
Heey..

Ik zoek een eenvoudig pedaal om m'n 4100 top wat meer sustain voor de solos te geven (bovenop het leadkanaal dus). Ik ben misschien de zoveelste die het vraagt, maar welk pedaal is aan te raden (ervaringen?)? TS9? DS2?

Ik heb eerdere topics bekeken maar de opvattingen verschillen nogal.. :razz:

Ik gebruik een Barber Tonepress om m'n cleane tonen wat meer lengte te geven, hoe dat werkt op een scheurkanaal weet ik niet, nooit geprobeerd (ik vrees behoorlijk lawaaierig)

Misschien ook even je gitaar bekijken, ik heb een LP-Custom en in combinatie met wat gain is het net een viool met een strijkstok van 3 meter 8-)

zjanke
18 november 2005, 07:39
Hier sinds kort een Carl Martin als opvolger van een CS3. CS3 inderdaad niet doen, maar die Carl Martin moet je ook zeker even beluisteren 8-)

phx
18 november 2005, 08:29
CS3 zuigt ballen, probeer eens een tubescreamer (desnoods een ts10 of ts7 ipv de veel te dure ts9) daar boost ik mijn overdrivegeluid ook mee (zowel volume als midboost en sustain)

MrHammett
18 november 2005, 12:21
ik heb een SG.. lijkt me het probleem niet :)

maar de CS3 dus niet.. wat kan ik voor boost /sustain uberhaupt beter gebruiken dan? Compressor of overdrive pedaal?
ik ken de ts die klinkt lekker idd.. alleen nog nooit de goedkopere tsen geprobeerd.. en de DS2 willen snel te schel en te snerpend klinken..

Speeddemon
18 november 2005, 15:09
ik heb een SG.. lijkt me het probleem niet :)

maar de CS3 dus niet.. wat kan ik voor boost /sustain uberhaupt beter gebruiken dan? Compressor of overdrive pedaal?..


CS3 NIET doen. Zoek naar een CS2 van Boss (een oudere versie, met 3 knoppen).

MXR Dynacomp is ook een goeie, maar die sist nog al met high gain erbij.

wel lezen hè, maat. :wink:

DREAMMACHINE
18 november 2005, 15:30
....beetje delay kan ook geen kwaad imo bij hard rock ( metallica?) solo's ...

up-guitarman
19 november 2005, 12:06
wat kan ik voor boost /sustain uberhaupt beter gebruiken dan? Compressor of overdrive pedaal?


Mjah, opvattingen zijn idd nogal verschillend. Ik heb zelf geen comp dus doe ik het met een Boss SuperOD (SD-1) en dat werkt perfect voor mij. Als je clean echter ook meer sustain wilt is een standaard OD-pedaaltje geen oplossing, voor je gain-kanaal wat meer te geven is het dan weer perfect ...

vinni
20 november 2005, 10:54
Waarom geen 6-bands EQ?
Met mijn MXR EQ kan ik tot 18Db per band boosten.
Werkt goed....en kan je dat iele geluid ook nog eens aanpassen.
(en voor weinig...)

Vinni

rhcp_schipper
21 november 2005, 10:00
wat zijn nog meer goede compressors/sustainers? Want ik wil ook een keer een andere, heb nu een cs-3(niet echt je van het :o )

Dus iemand een goede ingeving?

MrHammett
21 november 2005, 17:37
een equalizer is idd een idee.. ik heb er al eens eerder een geprobeerd; je kunt een compleet andere nadruk leggen op je sound.. alleen merkte ik eerlijk gezegd weinig van een boost.. (was de EQ-7)..

Helter Skelter
21 november 2005, 17:52
dan heb je 'm waarschijnlijk niet in de FX-loop gehangen, daar heb je plenty volumeboost met een GE-7 :-?

MrHammett
22 november 2005, 15:17
dan heb je 'm waarschijnlijk niet in de FX-loop gehangen, daar heb je plenty volumeboost met een GE-7 :-?.

Bij Dirk Witte liggen de Bosspedaaltjes volges mij niet door de FX-loop.. ze hebbe daar gwoon twintig van die pedalen aan elkaar gepropt, gitaar aan de ene kant, en versterker aan de andere.. :P :-?
Je krijgt dus veeel ruis; een klotegeluid..