PDA

View Full Version : Squier Telecaster Affinity



BLOK182
26 september 2002, 14:45
Vroeg me af, is dit een beetje een leuk
back-up gitaartje? Vind hem er namelijk wel cool uitzien. P.s. please geen tips zo van "spaar door" want ik ben ook aan het sparen voor een andere "main" gitaar, maar ik zag dat zo'n telecastertje maar 171 euro kost nieuw.

Neals
26 september 2002, 14:56
spaar door en koop een echte fender

BLOK182
26 september 2002, 15:00
zucht... wil al een ibanez rg3120 ofzo gaan kopen en wil er een goedkoop gitaartje bij, daar draait het om.

Fenisi
26 september 2002, 15:06
Gebruik je de epi die je nu hebt toch als backup.. :S

BLOK182
26 september 2002, 15:09
ja maar zat een beetje te denken, die nieuwe gitaar die ik wil, daar zitten dus zeker humbukckers in. Leek me wel leuk om dat nog eentje te hebben met single coils.

guvnor
26 september 2002, 15:30
Dan zou ik een tientje meer uitgeven voor een Affinty Strat. Dan heb je een leuker contrast met jouw LP. Wordt ook wel een beetje als standaarduitrusting gezien, een strat en een LP.

BLOK182
26 september 2002, 15:40
Nou was eigenlijk van plan een nieuwe gitaar te kopen (een echte ghehe), de LP de deur uit te doen en misschien voor erbij nog een tele kopen. Misschien een een Squier STANDARD tele al beter? Heb wel eens op een Squier standard strat gespeeld en die speelde best lekker.

Ibanez
26 september 2002, 15:54
Op 2002-09-26 15:00, schreef BLOK182:
zucht... wil al een ibanez rg3120 ofzo gaan kopen zo hoort het! :razz:

Harry
26 september 2002, 15:56
2e hands Japanse (!) squier zoeken, liefst een ouwetje, die zijn meestal wel goed

BLOK182
26 september 2002, 16:07
enig idee wat die kosten?

Anders Destium
26 september 2002, 16:17
Of spaar door voor een RGT-3120 om mee te beginnen...
Sweet! :grin:
Mijn ervaring is dat als je een tweedehands shredmachine koopt je er meer plezier van hebt dan een Squier (wat een KUT-dingen zijn die Affinities, ik ben begonnen op een) dus ik zou een puike 2ehands ergens opdoen...

guvnor
26 september 2002, 16:28
Als je toch per se een Squier wilt hebben, neem dan altijd een standard. Blijf uit de buurt van de Affinities, want dat zijn echte Bart Smit-gitaartjes. Alleen geschikt voor de echte beginner die meer bezig is zijn vingers te pijnigen dan te letten op mooi geluid.

BLOK182
26 september 2002, 18:48
Mmm toch ff rechtzetten. Vanmiddag ff naar de lokale gitaarboer gegaan voor plectrums, hadden ze daar toevallig een Squier tele affinity. Heb er dus ook eentje gehad, wel een strat, speelde nogal klote. Dus ik vraag ff of ik die tele mag proberen. De gitaarboer had hem helemaal goed afgesteld zei hij, en hij had gelijk. Ding speelde behoorlijk goed, vooral als je nagaat dat zoiets 170 euro nieuw kost. Geluid viel me ook mee, ik speelde over een kleine 30 watt Laney tubefusion, ook nou niet meteen "je van het". Ik vind zo'n ding eigenlijk best aardig, vooral als ie een beetje goed is afgesteld. Zo'n zwarte tele ziet er niet eens gelijk supernet uit (kan je van een rooie affinity strat niet zeggen), speelt behoorlijk en klinkt ook nog wel goed.
Ik denk dat als ik een "echte" gitaar ga kopen eens zal kijken of er als symbolische korting geen tele aanzit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BLOK182 op 2002-09-26 18:53 ]</font>

Ibanez
26 september 2002, 19:04
Nou dat is een veel positievere ervaring dan ik heb met squier affinity's. Op school hebben we zo'n ding. Wat een ***ding is dat zeg!!! Speelt voor geen ruk je kan er niet mee opdrukken, klinkt voor geen ruk en de input zit zo los net zoals de slagplaat.

BLOK182
26 september 2002, 19:06
hehe wij hebben er dus ook eentje, een rooie strat. Ding speelt dus ook niet. Maar die tele die ik heb gecheckt was keurig afgesteld. Je merkte wel dat het een goedkope gitaar was, maar om hem nou slecht te noemen, in tegendeel, kan je een hoop lol mee hebben voor 170 euro.

hoofd
26 september 2002, 19:38
Op 2002-09-26 19:06, schreef BLOK182:
kan je een hoop lol mee hebben voor 170 euro.


Ik moet dan toch denken aan de guitar games bij 'Biertje erbij' :smile:

michielv
27 september 2002, 08:32
Ik heb zelf een oude Squier telecaster (japan) en dat ding is gewoon goed. Kostte indertijd nog 400 gulden (2e hands) maar dat was zeer de moeite waard.

Oude Squiers zijn eigenlijk van een ander merk zeg maar dan de huidige. De oude Squiers zijn eigenlijk gewoon Japanse Fenders: best degelijk gebouwd, van redelijke materialen.

Ennuh, als je een hele dure Gibson/Gretsch/Fender/MusicMan etc. k*t afstelt speelt dat ook voor geen meter, net als die Squiers waar iedereen zo over valt.

Veel goedkope gitaren worden niet afgesteld en daardoor klinken/spelen ze zowiezo knudde. Als dan ook nog eens de materialen erg slecht zijn is het alleen maar ellende.

Bij een gitaar die op de muziekschool door alles en iedereen gebruikt wordt kan ik me helemaal voorstellen dat na een tijdje zo'n gitaar compleet uit zijn verband is..

guvnor
27 september 2002, 08:38
Inderdaad zijn die oudere Japanse Tele's gewoon goed. Ik heb er ook zo eentje gehad en ik kreeg er 2 jaar later bijna het dubbele voor terug toen ik hem inruilde (gekocht voor fl 250 en fl 450 terug bij inruil). Uiteraard nu weer spijt van, maar gebeurt me elke keer.

Die Jappen zijn echter niet te vergelijken met de huidige imitaties van imitaties...

Anders Destium
27 september 2002, 10:36
Kan het ook zijn dat gitaarboeren niet weten wat ze met Squiers aanmoeten. Ik heb mijn affinity strat (uit het pack jawel) los ingeruild nadat ik hem een jaar had en guess what:
Ik kreeg er meer voor terug dan dat startpack bij elkaar had gekost, ik geloof tegen de 700 gulden aan omdat ik hem ruilde (en dat was die Squier dus echt NIET waard :grin: )

michielv
27 september 2002, 11:32
Het zou me niets verbazen wanneer ook handelaren zo af en toe de draad kwijt raken bij merken als Squier, Epiphone enz.

Maar op zich toch wel jofel wanneer je een gitaartje koopt voor 400 piek en die na een paar jaar in kunt ruilen voor 700. Helemaal als je dat ding graag kwijt wilt! :smile:

nozem
28 september 2002, 17:20
Kun je geen mexicaanse Tele kopen? volgens mij kosten die dingen tegenwoordig ook niks meer, voor 400 euro heb je er al wel eentje geloof ik..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nozem op 2002-09-28 17:21 ]</font>

Fenisi
28 september 2002, 17:45
Dat geld wat ze je bij de gitaarboeren geven is ie niet echt waard.. das de inruil.. ze geven je eigenlijk gewoon korting en zij hebben een gitaar erbij

MetalliCat
28 september 2002, 20:04
Hier bij de gillster kost een Fender Mex Tele 595 euro, als ik wat ruimer in mijn centen zit komt er zeker ook zo 1 :smile:

Anders Destium
28 september 2002, 22:03
Ja dat weet ik ook wel Fenisi (maar toen nog niet). Ik vond het nogal vreemd dat een gebruikte losse gitaar meer opbracht dan een nieuwe met amp en snoer :wink:

IJzerbroot
2 oktober 2002, 13:10
Standard squier strats zijn best goed voor het geld (rond de 220-245 euro moet lukken) maar ze moeten inderdaad wel goed afgesteld worden anders wordt het een kletterfestijn. Maar ja dat geldt voor elke gitaar toch....