PDA

View Full Version : iets meer strakheid gewenst



sok
17 november 2005, 20:37
joew,

ik bespeel een fender jaguar met humbuckers en gibson brug, een fender vibrolux amp en nog wat effecten van boss.... De humbuckers zijn al een grote verbetering tegenover vroeger; ik heb nog steeds de goeie fender klank clean en de distortion klinkt redelijk vet stonerrock-achtig maar ik zou graag nog wat truken leren om mijn distortion nog iets vetter te krijgen... vooral de dikste snaar (in D) klinkt wat modderig.... zijn er truken zoals aan de hals sleutelen of aan de hoogte van de snaren ofzoiets die mij verder kunnen helpen...?

thanks

Orpheo
17 november 2005, 20:40
strakker spelen....

andere pups, meer compressie....dat dnek ik. distortion anders instellen?

Sliver
17 november 2005, 20:54
heb je de gitaar zelf gemodificeerd of is het een Japanner met standaard Humbuckers en vaste brug erop?

sok
17 november 2005, 21:00
japanner....zelf 2 dimarzio humbuckers erin laten zetten evenals de vaste brug....

Jerre
17 november 2005, 21:12
Je kan dikkere snaren gebruiken, deze klinken altijd wel een pak vettiger.
Of gewoon wat experimenteren met da bass knop op je versterker.

Het kan ook aan de versterker liegen waarom je D snaar nogal modderig klinkt. Ik had dit met mijn Deville ook, totdat ik hem gemod heb. Nu klinkt het gewoon super, wereld van verschil.

Of misschien ligt het gewoon aan de pedaaltjes. Welke gebruik je juist ?

vinni
17 november 2005, 21:16
Ik gebruik inderdaad dikkere snaren.
Zo heb ik een tijdje een DR Titefit set gebruikt met een 0.52 als lage E.
Nou....dat blijft wel strak!

Vinni

sok
17 november 2005, 22:01
ik gebruik een boss chromatic tuner, een boss mega-distortion en een boss ME 6 multi.... in deze volgorde geschakeld vanaf gitaar gezien....

wat bedoel je met gemod?

Izegrim
17 november 2005, 22:20
Hoever staat je brugbucker van de snaren? Misschien kun je hem een stukkie dichterbij de snaren zetten.

Aad-d-h-d
18 november 2005, 09:49
Het ligt ook aan de effecten die je gebruikt! Zo een boss distortion en een multi apparaat daar krijg je nooit het strakste geluid uit!

jpb
18 november 2005, 10:10
Fender amps hebben geen strak laag á la Marshall, dus daar zul je mee moeten leren leven. Wanneer je metal-achtig wilt spelen is dat dus een probleem wat je niet alleen oplost met je gitaar of pedalen. Wanneer je de lage E naar D stemt wordt dat probleem alleen maar groter. Dikkere snaren helpen wel wat. Goede (ceramische) speakers met dikke magneten kunnen je laag ook strakker maken.

dejohan
18 november 2005, 10:22
Je kan dikkere snaren gebruiken, deze klinken altijd wel een pak vettiger.
Of gewoon wat experimenteren met da bass knop op je versterker.

Het kan ook aan de versterker liegen waarom je D snaar nogal modderig klinkt. Ik had dit met mijn Deville ook, totdat ik hem gemod heb. Nu klinkt het gewoon super, wereld van verschil.

Of misschien ligt het gewoon aan de pedaaltjes. Welke gebruik je juist ?


welke mod?

bram123
18 november 2005, 10:43
gooi niet teveel bas en niet teveel distortion over je geluid heen.

o ja, en 'truken' kan echt niet.. tsss