PDA

View Full Version : advies over dit element van Dimarzio --> PAF joe



DTmaster
17 november 2005, 15:37
Ik ben naar de website gegaan maar raar genoeg kan ik daar geen sounds vinden van dit element, ik weet dat Mr satriani himself hem gebruikt maar ik wil hem ook weleens van iemand andere horen mischien heeft iemand dit element ?? en of een site met allemaal sounds van andere Dimarzio elementen, want dat zoek ik eigenlijk als 2e omdat ik er nog niet zeker van ben of deze het word

Thanx


DT

Satriani
17 november 2005, 15:50
Ik gebruik ze niet :stop: :sssh:

DTmaster
17 november 2005, 16:32
dit zijn me details van me gitaar voor in het geval dat we een element bestellen er niet oppast :)

SA neck
Nato body
Medium frets
SAT 30 bridge
AS2 (S) neck pu
AS2 (S) mid pu
AH4 (H) bridge pu
S style comfort and tone. Pro-level hardware and finish selection.
25.5" scale neck offers the right amount of string tension.
Unlike other brands in this price range, SA receive the same high-level set-up as our most expensive models.


http://www.guitarsetc.net/guitar_el/ibanez/ib_sa160qmte_f1_lg.jpg (dit is mijn gitaar)


en dit is dezelfde alleen dan van een andere site en meer gedetailieerd http://www.machinehead.co.uk/images/ibanez-jpg/sa160amberlg.jpg

DTmaster
23 november 2005, 15:28
iemand >???? ik heb NU ook de dimarzio FRED gezien ook een Humbucker .. als je wat weet, wil je dan wat neer zetten .... het is toch 300 euries ..... dus een goeie keuze is noodzakelijk :)

DTmaster
23 november 2005, 16:29
iemand

Ritch
23 november 2005, 16:55
Ga ff naar www.satrianiforum.com Daar zijn wel wat threads over de pups, zoniet maak je er zelf ff een!

Scali
23 november 2005, 18:11
De PAF Joe is het halselement van de gitaar van Satriani.
De FRED is het brugelement.
Het zijn allebei humbuckers... Bij jou past alleen een humbucker in de brug, dus ik neem aan dat je em daarvoor wilt hebben. Dan zou ik er geen PAF Joe in doen, maar een FRED (er zit sowieso verschil tussen brughumbuckers en halshumbuckers, qua output, frekwentiekarakteristiek, en soms ook de afstand van de magneetpooltjes).

Zelf ben ik trouwens niet zo te spreken over de FRED. Ik vind het een nogal schel, nasaal geluid, beetje te dun naar mijn smaak.

Outrage
23 november 2005, 19:11
Je moet enigszins opletten bij het veranderen van pickups, want ook de constructie en het hout van je gitaar hebben daar een invloed op. Waarom wil je een ander element? Wat zoek je precies?

Het is niet omdat Satriani deze elementen gebruikt dat ze ook jou bevallen. Misschien kan je ook wat info krijgen in een gitaarwinkel, of wat nog beter is, bij een gitaartechnicus?

DTmaster
24 november 2005, 00:35
als je een dimarzio element aanraad wat zou dan goed zijn voor deze gitaar dus die SA 160 ... een vai element >>>????? of wat anders ik hoorde dat er ook een paul gilbert element is kan die ook op me gitaar ik wil namelijk graag een dimarzio element omdat ik al Seymour ducan heb dus mochten jullie tips hebben over een element van YEAH dat is wat voor hem :-D :-D zet het dan maar neer ... ik ben meer een shredder dus iets wat dat aan kan hahahaha :-D

PS het moet wel een brug element zijn anders heeft het dus geen zin :wink:

Scali
24 november 2005, 00:52
Ik ben persoonlijk wel fan van de Evolution-elementen van Steve Vai.
Die hebben redelijk wat output en definitie, maar zijn toch redelijk warm en vol qua klank. Klinken niet zo 'uitgeknepen' als veel van die echte shred-elementen.
Maar eigenlijk zou ik een Gibson 498T of 500T aanraden :)
Heb sinds kort Gibson-elementen (490R en 498T) in m'n Epiphone Les Paul, en ik ben zeer onder de indruk van de warmte en definitie die ze leveren. De output viel me ook heel erg mee.
De 498T is een wat meer 'vintage'-element, de 500T is een krachtpatser. Ik denk dat de 500T beter bij jou past, als je wilt shredden.
(Wel tweedehands nemen dan, want nieuwe Gibsons zijn echt absurd duur, vind ik).

DTmaster
24 november 2005, 01:30
Nee dat lijkt me meer veel op die JB 4 van seymour ducan ,,, nee ik moet gewoon zo;n Vai element hebben of zo'n paul gilbert ding :-D

Orpheo
24 november 2005, 08:05
Nee dat lijkt me meer veel op die JB 4 van seymour ducan ,,, nee ik moet gewoon zo;n Vai element hebben of zo'n paul gilbert ding :-D

waarom? alleen vanwege de naam??

en vai speelde met zoveel pickups, paul G. idem. paul gilbert had in zijn racer x periode (en volgens mij nu nog soortgelijke, als niet dezelfde) 2 superdistortions parallel, vai had de x2n, superdistortion, breed, evo, evo2, pafpro in hals, en nog iets in brug, ik dacht de superdistortion....

er is zoveel keus, pin je niet vast op EEN merk, of "die gitarist heeft m ook, dus moet ie vast goed zijn".

de JB4 van seymour is overigens totaal NIET de 498 van gibson! ze lijken helemaal niet op elkaar. de 498 is vintage gevoiced, met meer de richting op van rock (zeg maar, tussen burstbucker en de 500), en de JB is gemaakt om pinches te geven zonder moeite (haast), heeft meer treble, ideaal in een les paul vaak, snijdt als een mes door de bandmix alsof het boter is, de 498 doet dat ook wel, maar de JB snijdt imo meer....beetje klote uit uit te leggen :D

voor lekker allround spelen, en om de kwaliteit van een " mindere" gitaar/gitarist te maskeren, zou ik toch wel snel de superdistortion pakken. splittertje insolderen, is ie clean ook nog heel lekker. en kan je eenmaal (heel) goed spelen, beloont ie dat ook nog weer eens. tis imo een van de beste pups ever gemaakt (samen met de burns trisonic, gibosn PAF, gibson Burstbucker, x2n, air norton en JB, en nog een paar)

DTmaster
24 november 2005, 12:46
die super distorion welke merk is dat >>> "Dimarzio" ?? heb je een link met info !!!!

Thanx

Orpheo
24 november 2005, 14:31
die super distorion welke merk is dat >>> "Dimarzio" ?? heb je een link met info !!!!

Thanx

www.dimarzio.com

dan humbuckers

dan high output

kan niet missen. het was de sound van ace frehley, iron maiden, metallica (old days), en nog zo veel meer gitaristen. zo'n beetje iedere artiest die " heftig" spul maakte had de superdistortion voor heel lang.

DTmaster
25 november 2005, 10:44
snel de superdistortion pakken. splittertje insolderen, is ie clean ook nog heel lekker



Kan je hem ook anders solderen dan of is dit gewoon de manier zoals het hoort ik wil hem gewoon op ze metalachtigst gesoldeerd hebben want ik snap er niet veel van :???: :-D