PDA

View Full Version : Bon Jovi



MAY
26 september 2002, 10:31
Toen ik twee jaar geleden voor het eerst Crush hoorde moest ik effe achter mijn oor krabben? Was dit nu de opvolger van de super cd These Days? Het zelfde overkomt me nu eigenlijk bij Bounce. Over het algemeen vind ik deze cd op alle fronten beter dan Crush. Op een enkel nummer na vraag ik me toch af waar die echte bon jovi is gebleven. Mischien moet ik bon jovi ook niet vergelijken met de wat oudere cd's maar de band gewoon in dit tijdperk plaatsen. Maar toch blijf ik hoop houden op het feit dat bon jovi mischien ooit nog wel eens een echte top cd maakt met al die bon jovi ingredienten! Want ook is de rol van richie Sambore op de nieuwe cd's weer wat groter maar ten tijde van crush was het eigenlijk diep triest. Op zich kan ik nog best wel genieten van Bounce, ze gaan in elk geval weer de goede richting in en dat zal ik maar onthouden als 1 van de positieve dingen wanneer ik de cd aan het luisteren ben. Luistertip: het nummer bounce.

Dila
26 september 2002, 19:17
en wat moeten we met deze informatie?

Fluffy
26 september 2002, 19:37
ik hoor toch liever bounce van system of a down

FNaRK
26 september 2002, 19:43
Op 2002-09-26 19:17, schreef Dila:
en wat moeten we met deze informatie?
------------------------
nou...........je zou erop kunnen reageren, dat het er wel of niet mee eens bent ofzo. Is volgens mij de bedoeling van dit forum. Zul je er wel eerst naar moeten luisteren en aangezien dit geen Nir........
laat maar

Dila
26 september 2002, 19:59
2 opmerkingen:
1.ik ken bon jovi en ik vind ze ronduit walgelijk.
2. de grap om op iedere post van mij met iets over nirvana te reageren is er nu toch echt al heel erg lang af, je kunt er dus mee ophouden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dila op 2002-09-26 19:59 ]</font>

FNaRK
26 september 2002, 20:11
welke grap ?

Dila
26 september 2002, 20:12
heb ik het zo vaak over nirvana??? zo erg ben ik niet bezig met nirvana hoor. dus je kunt nu wel ophouden met in iedere post te vermelden dat ik nirvana-fan ben. de lol is daar nu af.

Ibanez
26 september 2002, 20:14
Op 2002-09-26 19:37, schreef Fluffy:
ik hoor toch liever bounce van system of a down
Haha idd!

hoofd
26 september 2002, 20:47
Op 2002-09-26 20:12, schreef Dila:
heb ik het zo vaak over nirvana??? zo erg ben ik niet bezig met nirvana hoor. dus je kunt nu wel ophouden met in iedere post te vermelden dat ik nirvana-fan ben. de lol is daar nu af.


Toch weer 3 keer the N-word genoemd in 1 post...en het hoort hier te gaan over Bon Jovi

sash
26 september 2002, 21:46
Volgens mij is in deze hele topic vaker the N-word genoemd dan Bon Jovi zal, maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Kitaarhiero
26 september 2002, 21:57
Ik PEINS er niet over om Bon Jovi met Nirvana te vergelijken.

Ik vind die nieuwe single echt vreselijk.
Is dat trouwens typisch iets voor Bon Jovi? om op elke plaat een nummer te zetten wat gaat over "je leven leven zoals jij dat wil" en "Ik doe waar ik zin in heb"?
Ik bespeur een trend... Crush startte ook al met een single met dat thema... gaat dat nog verder terug?

MAY
26 september 2002, 22:55
Ja het zou leuk zijn als er mensen zijn die mijn mening delen of een andere mening hebben. En als Dila daar niet op wil reageren dan prima, maar dan moet je ook niet zeggen: 'wat moet ik met die informatie'. Je reageert meestal alleen als je iets nuttigs te vertellen, zoals de meesten.
Maar ik vond in de eerste plaats de nieuwe single ook zwaar teleurgesteld, maar na een paar keer luisteren werd ie toch wel leuker.

stinkhippie
27 september 2002, 10:32
Op 2002-09-26 21:57, schreef Kitaarhiero:
Ik PEINS er niet over om Bon Jovi met Nirvana te vergelijken.

Ik vind die nieuwe single echt vreselijk.
Is dat trouwens typisch iets voor Bon Jovi? om op elke plaat een nummer te zetten wat gaat over "je leven leven zoals jij dat wil" en "Ik doe waar ik zin in heb"?
Ik bespeur een trend... Crush startte ook al met een single met dat thema... gaat dat nog verder terug?


bij nirvana gaat het alleen maar over depri ventjes en vrouwtjes die verkracht worden.

poep met pitjes!!!

Neals
28 september 2002, 18:20
Bon Jovi is gewoon een saaie kutband, enne als dat rock is, dan is het N-woord hardcore

Matje
28 september 2002, 18:23
Bon Jovi is gay

geertenno
28 september 2002, 20:49
:grin:

MAY
28 september 2002, 22:50
Het zegt meer iets over de intelligentie van de mensen die dat soort dingen zeggen als: Bon jovi is gay of bon jovi is een ssaie kut band, dan over de band bon jovi. Dit is gewoon een ongelooflijk domme opmerking en ik hoop voor jullie dat je dat door hebt want anders vind ik ( en vele anderen ) dat diep triest. Over smaak valt niet te twisten maar dit zijn gewoon ongenuanceerde uitspraken!

hoofd
28 september 2002, 23:25
doch wel met een kern waarin enige waarheid valt te bespeuren. Alle liedjes van ze zijn gewon hetzelfde, elk willekeurig refrein van ze kan je achter elk willekeurig couplet zetten zonder dat het fout klinkt (saai dus). Dat ze kut zijn is louter een mening (waarmee ik het niet oneens mee kan zijn). En dat ze dan gay zijn...tsjah...ik zou zeggen, kijk een paar videoclips of live-optredens van ze (voornamelijk zo uit de jaren 80), dan kom je er vanzelf wel achter :smile:.

Zo...en nu niet zeggen dat dit een ongenuanceerde uitspraak is :grin:

MAY
29 september 2002, 11:46
Het is tenminste een uitspraak met argumenten dus, dat komt al veel dichter bij en genuanceerde mening of ik het er wel of niet mee eens ben.

wanna1
29 september 2002, 17:18
hm

voor alle NIET bonjovi fans !!
download en luister een keer naar het nr
DAMNED van de cd These days.
Wie een gitaar zo kan laten klinken (intro &amp; SOLO) Is meester, en mag een plaatsje bij de besten der aarde.

Heel Simple

sash
29 september 2002, 17:31
Op 2002-09-26 21:57, schreef Kitaarhiero:
Ik PEINS er niet over om Bon Jovi met Nirvana te vergelijken.



Jah nogal logisch, want dan kom je er achter dat Bon Jovi toch vele malen beter is dan Nirvana :grin:

MAY
29 september 2002, 17:41
Gelukkig dat er mensen zijn die bon jovi toch nog een goede band vinden. De luistertip Damned is inderdaad een goede maar luister dan ook eens naar de fantastische opbouw in 'my guitar lies bleeding in my arms'. En de mensen die bon jovi geen rockband vinden moeten toch nog maar eens een keer naar de wat oudere bon jovi cd's luisteren. Alhoewel op bounce ook wel rockers staan.

Kitaarhiero
30 september 2002, 16:49
Op 2002-09-29 17:31, schreef sash:


Op 2002-09-26 21:57, schreef Kitaarhiero:
Ik PEINS er niet over om Bon Jovi met Nirvana te vergelijken.



Jah nogal logisch, want dan kom je er achter dat Bon Jovi toch vele malen beter is dan Nirvana &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


je kunt geen appels met peren vergelijken.
maar sommige mensen vinden appels lekkerder dan peren, en andersom.

maar nu wil ik het echt weten! Van hoeveel albums van bon jovi is de eerste single een nummer met het thema "het is míjn leven"?

Neals
1 oktober 2002, 14:43
De reden waarom ik bon jovi saai/kut/whatever vind...

1. De nummers lijken zwaar op elkaar
2. Tis iets teveel pop wat mijn smaak betreft
3. Niet meer serieus te nemen na It's my Life
4. Gitaarwerk van sambora vind ik ook niet zo heel erg goed, beetje standaard om eerlijk te zeggen.
5. Sambora hoort zeker niet thuis in het lijstj Hendrix, Page, Van Halen, nu niet en nooit niet.
6. Dat je gitaren gebruikt, lang haar en borsthaar hebt betekent niet per se dat je rock bent, en als je geen rock bent, gedraag je dan ook niet als rock

MAY
1 oktober 2002, 16:50
6. Dat je gitaren gebruikt, lang haar en borsthaar hebt betekent niet per se dat je rock bent, en als je geen rock bent, gedraag je dan ook niet als rock.

Nee inderdaad maar toevallig maakt bon jovi wel rock! Volgens mij ben jij zo iemand die amper ooit naar de muziek van bon jovi geluisterd hebt, je kent waarschijnlijk alleen hun bekenste nummers, en daar is niets mis mee alleen dan moet je een iets minder uitgesproken mening hebben. Luister toch maar eens naar bijvoorbeeld naar de cd: Keep the faith!

Ditmar
1 oktober 2002, 17:54
Op 2002-09-28 18:23, schreef Matje:
Bon Jovi is gay


....en das weer een nummer van Anal Cunt (toch ??)

Noctiis
1 oktober 2002, 17:57
jep

Sj03rd
1 oktober 2002, 18:55
pfff... ik word hier echt treurig van. Doe ik ff een zoekopdracht naar EMG elementen, zie ik iets van Bon Jovi staan, denk ik: LEUK, ff lezen!

maar bij de 2e post denk ik al: okee, dit gaat weer een k*tdiscussie worden, omdat nou eenmaal niet IEDEREEN van dezelfde muziek houdt en dat is maar goed ook anders waren alle concerten NOG sneller uitverkocht! :grin:

maar WAAROM zo'n reactie als: wat moeten we met die informatie (of zoiets degelijks)

IK vind Bon Jovi toevallig ook goede muziek maken (VOORAL de oudere cd's) en dat er mensen zijn die ook maar kunnen LUISTEREN naar death-metal kan IK weer niet begrijpen, maar ik hou verder mijn commentaar voor me want het leidt ALTIJD weer naar onzinnige discussies dus als iedereen dat nou zou kunnen proberen?!

maar om ff verder te gaan op het onderwerp al hetgeen tussen de 1e en mijn eigen post negerende:

bedankt voor de NUTTIGE informatie, ik ga de cd zeker halen en uitvoerig beluisteren en ik laat nog wel weten wat ik ervan vind!

kurt=dead
1 oktober 2002, 19:03
jeetje

Neals
1 oktober 2002, 23:23
keep the faith vind ik zowieso geen rock..
Ex van me vader was er helemaal fan van, dus om te zeggen dat ik niet weet waar ik over praat....

sash
1 oktober 2002, 23:42
Op 2002-09-30 16:49, schreef Kitaarhiero:
je kunt geen appels met peren vergelijken.
maar sommige mensen vinden appels lekkerder dan peren, en andersom.





Dat is nog eens een uitspraak!

moretel
2 oktober 2002, 08:47
En om het nog moeilijker te maken zijn er nog verschillende appels ook, van die zure harde, zoete zachte en alles er tussen in.

Bon Jovi heeft de eerste jaren van zijn bestaan constant door Amerika getrokken als een echte rockband betaamt, nog groot geworden voor alle hype bands. Gewoon op eigen kracht.
Het is gewoon een goeie rockband met veel melodie erin waar ze nu de vruchten van plukken.

Kitaarhiero
2 oktober 2002, 16:11
Maar hoe zit het nou met de "het is mijn leven" liedjes?

gershwin5150
5 oktober 2002, 13:06
Op 2002-09-29 17:18, schreef wanna1:
hm

voor alle NIET bonjovi fans !!
download en luister een keer naar het nr
DAMNED van de cd These days.
Wie een gitaar zo kan laten klinken (intro &amp; SOLO) Is meester, en mag een plaatsje bij de besten der aarde.

Heel Simple



Echt wel, supernummer!
Maar helaas baseren mensen hun Bon Jovi kennis alleen op die paar 'love-songs' die de top 40 halen. Moet je voor de gein is naar een concert van ze toegaan, dan hoor je pas wat ze nog meer voor muziek maken. Het zijn echtwel een stel topmuzikanten bij elkaar.

Ohja of kijk is naar 'An Evening With Bon Jovi', beetje alternatief optreden met veel bluesdingetjes erin. Mensen mochten willen dat ze zo konden spelen.......

SoE
5 oktober 2002, 13:40
ik vin ze best goed... kheb zelfs het nummer 'Always' in mijn playlist staan, da zegt al genoeg, terwelijl de rest alleen maar children of bodom, malmsteen, vai en satriani nummers zijn :wink:

Jopie
9 oktober 2002, 20:54
Echte rockers dus niet de mensen die elkaar half dood beuken op muziek van Korn , inside weet ik veel possie , Marilyn skelet , system of a down , limp bizkit enz...
Hebben ook Bonjovi op hun lijstje staan mensen.

Shot through the heart and your to blame you 'negatieve mensen' give rock a bad name.

sambora
9 oktober 2002, 21:59
Op 2002-10-02 16:11, schreef Kitaarhiero:
Maar hoe zit het nou met de "het is mijn leven" liedjes?


Dat is inderdaad wel een thema dat vaker voorkomt bij Bon Jovi. Een ander voorbeeld hiervan is 'someday i'll be saturday night', waarin dat thema het beste verwoord wordt (naar mijn bescheiden mening). Verder vind ik de nwe cd van Bon Jovi een stuk beter dan crush, maar het oudere werk (slippery.. &amp; new jersey) kan ik toch het meest waarderen.

Oh ja, en Bon Jovi gay?? Dan weet je waarschijnlijk niet wat dat woord betekent.
Zo is Richie Sambora (briljante gitarist b.t.w.) getrouwd met heather locklear. Da's een stuk beter dan courtney love, om die vergelijking met Nirvana er ook maar even bij te halen.

Mzzl.
Sambora

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sambora op 2002-10-09 22:00 ]</font>

Kitaarhiero
10 oktober 2002, 21:00
Het woord gay betekent ook wel eens Leuk...

maar bon jovi vind ik niks verder. mogen ze nog zoveel blues invloeden hebben.

stinkhippie
10 oktober 2002, 22:16
nou als kitaarhiero het zegt dan is het ook waar jongens!

pfft!!!

lord bean
11 oktober 2002, 11:03
Ik heb best respect voor die gasten. Ze weten al 20 jaar het grote publiek achter zich te scharen en dat lukt alleen grote bands. Over smaak valt niet te twisten maar over succes wel.

De muziek die ze maken is erg typerend voor hun. Er is geen band op deze aardkloot die hetzelfde klinkt zoals ze 20 jaar geleden deden. Dat heeft te maken met opnametechnieken.

Ik vind het leuk om ze af en toe te beluisteren maar meer ook niet.

MAY
11 oktober 2002, 16:16
Kijk dat is nog eens een nette mening met een fatsoenlijk argument! ( overigens vind ik dat er best wel veel goede dingen worden gezegd )

funlovinme
13 oktober 2002, 15:23
Ik luister van Frank Sinatra tot Korn, en Bon Jovi pas daar heel prima tussen. Inderdaad moet je geen appels met peren vergelijken. Als je een fan bent van Cradle Of Filth of van Linkin' Park zul je er wel niks an vinden, maar dat wil niet zeggen dat Bon Jovi een k*tband is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de oudere nummers iets lekkerder vind, maar ja, is dat niet een euvel waar de meeste bands aan lijden? Bon Jovi is echt wel stoer, er is niets mis met toegankelijke glamrock. Instrumentaal is het ook gaaf. These Days is m'n favoriet!

wanna1
15 oktober 2002, 19:41
getrouwd met heather locklear. Da's een stuk beter dan courtney love, om die vergelijking met Nirvana er ook maar even bij te halen.

Mzzl.
Sambora

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sambora op 2002-10-09 22:00 ]</font>
[/quote]
LOL

FireBlade
24 oktober 2002, 22:38
Ik vind Bon Jovi helemaal te gek. Ik ben een grote fan van ze. Heb een keer een concert meegemaakt! geniaal! MAY, misschien een keer verder praten over BJ?
ps, nirvana mag er ook wezen vind ik..iron maiden ook :smile:
Maar Bon Jovi toch favoriet, heb alle cdz :smile: Nu wil ik binnekort gitaarspelen, en dan ga ik ook zeker nummers van ze (proberen) te spelen... greetz

Kitaarhiero
25 oktober 2002, 15:04
Op 2002-10-09 20:54, schreef Jopie:
Echte rockers dus niet de mensen die elkaar half dood beuken op muziek van Korn , inside weet ik veel possie , Marilyn skelet , system of a down , limp bizkit enz...
Hebben ook Bonjovi op hun lijstje staan mensen.

Shot through the heart and your to blame you 'negatieve mensen' give rock a bad name.




Euh... Bon Jovi gaf "haar" een slechte naam (kauwgommetal).

trouwens.... er wordt wel gezeurd over de Di-rect wipkippen, maareh... Bon Jovi is niet veel beter wat dat betreft. er zijn echt 1000en tienermeisjes die Jon Bon zo'n lekker ding vinden/vonden.

hahahaha! got you on that!

Phizer
26 oktober 2002, 00:36
hé, Ritchie Sambora rulez man!

FireBlade
26 oktober 2002, 19:46
idd, Richie Sambora is goed :grin: