PDA

View Full Version : The Shadows - Apache cover



tomswaelen
16 november 2005, 22:47
Dit zal iedereen wel kennen zeker? Indien niet, dat riffje is ongetwijfeld later in ontelbare remixes en samples opgedoken dus het zal bekend voorkomen. Er staat mij bijvoorbeeld een aflevering van The Fresh Prince of Bel Air voor waarin zoiets voorkomt.

Soit, ik heb dus eerst met de koptelefoon op helemaal de akoestische track neergelegd (microfoon aangesloten op Guitarport en dan met Seagull gespeeld), daarna heb ik al de riffjes ingespeeld en gearrangeerd met CoolEdit. In stereo, dus hier en daar komt een riffje van de andere kant… :) (eerste ervaring met CoolEdit)

Het elektrische gitaargedeelte is dus niet in één stuk door gespeeld, maar apart, en nadien samengezet.

Het origineel heeft drums, en meestal kan je daar een MIDI uit Guitar Pro voor gebruiken, maar ik vind er geen goeie tab van. Dus zonder drum, spijtig.

Ik denk er wel over om later misschien nog een blokfluit toe te voegen… :D

De link: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=259654

koella
16 november 2005, 23:23
Humor !!! Lekker galopritme.

Ik krijg gewoon zin om met Nora paardje te gaan rijden. :-D

Nocki
27 november 2005, 23:12
Werk het nog even uit! er zitten nog een hoop stukjes in die niet zo zijn als het origineel. (als je dat wou benaderen)

Ik heb hier in mijn woonplaats wat oude knarren ontdekt die dit samen op een zolder kamertje zaten te spelen en een hele schat aan backing tracks en muziek hadden en die speelde dit tot op de noot nauwkeurig (ook de delay tijden) na.

Nocki

feiko
29 november 2005, 23:36
Ik sluit me aan bij Nocki,

+ Ik heb een hekel aan commentaar geven dus zie het alsjeblieft als opbouwende kritiek;
Je slag op de akoustische gitaar klinkt een beetje rommelig en het lijkt net alsof de akoustische gitaar achter het nummer aan holt.

Voor de rest klinkt het goed, ga zo door!

Groetjes Feiko

tomswaelen
29 november 2005, 23:47
Hier is overigens aan ander nummer waar nog niemand op gereageerd heeft.

Persoonlijk stukken beter vind ik. Nagenoeg perfect :-D

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=66638

Gitaro
30 november 2005, 01:37
Ook toevalig. Ben zelf sinds gisteren bezig met een metalversie van Apache!

feiko
30 november 2005, 03:10
Wicked games had ik ook al geluisterd en die klinkt inderdaad stukken beter!!!

Negative K3 fan
30 november 2005, 16:22
ac30 kopuh?

tomswaelen
30 november 2005, 16:23
ac30 kopuh?

Misschien later, maar dan ga ik voor die nieuwe 1x12 AC30 CC gaan :-D

Scali
30 november 2005, 16:35
Wel de versie met 2 Blue Alnico's he :)
Da's het geheime ingredient van de AC30.