PDA

View Full Version : Ervaringen vox ad120 vt



Satriani
16 november 2005, 15:40
Dudes,

Zit zwaar te denken om voor deze amp te gaan. Wat zijn jullie ervaringen met dit ding. Het is gewoon superbelangrijk dat ik een goede sound op laag volume heb en dat het voor optredens ook hard genoeg gaat.
Heb ong 700 euro te besteden en kwam dus uit op die vox.

695 bij nederland muziek. Ik heb al een ad30vt best een beginnersampje ok, maar voor thuis heel leuk, maar de betrouwbaarheid :evil:
Sissen, ruisen en high gain vond ik altijd minder.

Voor de mensen die zo'n ding hebben, kan je een fatsoenelijke distortion uit dat ding halen met single coils?

Pod xt is geen alternatief want die heb ik al, daar speel ik thuis ook gewoon over en optredens met dat ding zie ik niet zitten plus dat ik zit te kloten om goede geluiden uit de pod te halen.

Edit: was nog ff vergeten te vragen of er mensen waren die de ad60vtx en 120vt naast elkaar hebben gezet.
De vtx series hebben een andere speaker toch ofzo :???:
Let me know.......

bram123
16 november 2005, 16:15
als je niet over de 30 watter te spreken bent, waarom zou je dan de grote broer ervan kopen?

wytz
16 november 2005, 16:18
koop gewoon een decent buizencombo. Een 2e hands koch of marshall ofzo....

Jax
16 november 2005, 16:23
Idd, als je 700 euro hebt om uit te geven, waarom je dan beperken tot modeling-amps? Man, er zijn honderden fantastische versterkers die ik voor dat geld zou kunnen kopen, stel dat ik het geld zou hebben, grrrr....

vosarnout
16 november 2005, 16:43
Ik heb de Ad120 VT gehad. Super versterker. Waarom heb je hem dan weggedaan zul je vragen, omdat ik nu met een tonelab + tech21 power engine speel. Voor mij iets praktischer.

Maar goed, de AD120 vt is absoluut niet te vergelijken met de 30vt die je noemde. AD120vt is echt een heel erg goede versterker die je doormiddel van de ingebouwde powersoak ook prima thuis kan gebruiken. De modellen zijn echt goed. Met name de VOX modellen. Als je die naast een echte AC30 hoort moet je toch echt heel goed luisteren om het verschil te horen.

Verschil met de 60vt is er niet behalve dat de AD120 vt stereo is en dus 2*60 watt. De VTX is met gesloten kast en met neodog speakers.


Ik persoonlijk vond het makkelijker om snel goede geluiden uit de Vox te halen dan uit een line6 amp.

Verder ga gewoon lekker naar de winkel en luister naar die vox en kijk naar de mogelijkheden. Luister vervolgens naar andere versterkers en maak je keuze. Klinkt cliche maar het werkt toch echt wel zo.

Oh ja en denk niet teveel aan buizen of moddeling want dat is zo'n onzin discussie. Koop wat je goed vind klinken in combinatie met de mogelijkheden (effecten etc...)

Jax
16 november 2005, 17:07
Oh ja en denk niet teveel aan buizen of moddeling want dat is zo'n onzin discussie.

Met deze ene zin heb je er denk ik voor gezorgd dat dit topic nog lang niet voorbij is.... :)

LPplayer
16 november 2005, 17:16
Verschil en druk merk je dus echt wel hoewel met goede modeling kom je toch ook zekerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrs ver
Maar zoals je in de andere topics leest ga ik toch persoonlijk voor buizen, gewoon oude gitaartraditie




Oh ja en denk niet teveel aan buizen of moddeling want dat is zo'n onzin discussie.

Met deze ene zin heb je er denk ik voor gezorgd dat dit topic nog lang niet voorbij is.... :)

Satriani
16 november 2005, 17:19
als je niet over de 30 watter te spreken bent, waarom zou je dan de grote broer ervan kopen?

Omdat de 30 watter niet te vergelijken is met de 60 en 120
15,30,50 en 100 is ong hetzelfde. De 60 en 120 zijn beter.

En ik koop geen buizencombo omdat ik op laag volume een goed geluid moet hebben en geen geld heb voor een powerbreak of hoe je dat ook noemt en nog eens pedaaltjes erbij.

Zat ook te denken aan een 2ehands twintone, maja 25 buizenwatts is eigenlijk nog veels te hard. + dat ik dan nog chorus,delay enz bij moet kopen.

Kleine buizenbak ala blues junior, dus tot max 15 watt die klinken gewoon ruk naar mijn mening.
Dus die opties zijn alvast uitgesloten :razz:

@vosarnout: Bedankt voor je reply :) Alleen hoe vond je de high-gain modellen op je amp. Uk modern, uk 80's , recto.
Kan je er met single coils een goede scheur uithalen?

Nog meer mensen die de vox hebben/hadden?

Satriani
16 november 2005, 17:21
Verschil en druk merk je dus echt wel hoewel met goede modeling kom je toch ook zekerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrs ver
Maar zoals je in de andere topics leest ga ik toch persoonlijk voor buizen, gewoon oude gitaartraditie




Oh ja en denk niet teveel aan buizen of moddeling want dat is zo'n onzin discussie.

Met deze ene zin heb je er denk ik voor gezorgd dat dit topic nog lang niet voorbij is.... :)

Dat is the point niet, het is voornamelijk voor thuis. Met een beperkt budget en als het zacht ook goed moet klinken moet je gewoon niet bij buizen zijn imo.

wytz
16 november 2005, 17:43
Verschil en druk merk je dus echt wel hoewel met goede modeling kom je toch ook zekerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrs ver
Maar zoals je in de andere topics leest ga ik toch persoonlijk voor buizen, gewoon oude gitaartraditie




Oh ja en denk niet teveel aan buizen of moddeling want dat is zo'n onzin discussie.

Met deze ene zin heb je er denk ik voor gezorgd dat dit topic nog lang niet voorbij is.... :)

Dat is the point niet, het is voornamelijk voor thuis. Met een beperkt budget en als het zacht ook goed moet klinken moet je gewoon niet bij buizen zijn imo.

een koch twintone klinkt op kamervolume al zoveel beter dan dat ik een solid state ooit heb horen klinken...:)
kan je nagaan hoe dat gaat als die hard staat :)
ik meen het, klinkt echt hemels al op kamerniveau.

en dat is heus niet de enige..:)
dus kijk ook eens verder dan modeling !

guitartub
16 november 2005, 18:02
Goede keuze,

Speel zelf inmiddels een paar jaar over de AD60 VT, en krijg er in no time zeer goede geluiden uit, geschikt voor allerlei stijlen. Mijn Strat met Lace sensors (enkelspoelers) kan ik laten zingen als een tierelier. Persoonlijk denk ik dat je van een eventuele aanschaf geen spijt gaat krijgen. Bedenk wel dat je on stage eigenlijk niet zonder voetpedaal kan en dat (zeker de VC12) een aanzienlijke meerprijs betekend.

Suc6,
Bert.

Satriani
16 november 2005, 18:45
Goede keuze,

Speel zelf inmiddels een paar jaar over de AD60 VT, en krijg er in no time zeer goede geluiden uit, geschikt voor allerlei stijlen. Mijn Strat met Lace sensors (enkelspoelers) kan ik laten zingen als een tierelier. Persoonlijk denk ik dat je van een eventuele aanschaf geen spijt gaat krijgen. Bedenk wel dat je on stage eigenlijk niet zonder voetpedaal kan en dat (zeker de VC12) een aanzienlijke meerprijs betekend.

Suc6,
Bert.

Dat weet ik jah, die footswitch is achterlijk duur maja... het is voorlopig voor thuis en evt als ik wat meer tijd heb later in een band. Maar de high-gain modellen op de ad30vt missen voor mij gewoon gain. Voor tappen en legato dingen enzo dat gaat gewoon niet geweldig op de ad30 en echt een vette rock distortion krijg ik er ook niet uit.
Kan zijn dat ik erg kritisch ben voor een ding van 250 euro maar ik hoop dus dat de 120vt veel en veel beter is in die opzichten.

En ik kan wel voor een twintone gaan :) en miss dat die op kamervolume nog goed klinkt , maar dan zijn er 2 nadelen. Ik moet em 2ehands zien te vinden en ik moet er pedaaltjes bij aanschaffen.

wytz
16 november 2005, 18:50
Goede keuze,

Speel zelf inmiddels een paar jaar over de AD60 VT, en krijg er in no time zeer goede geluiden uit, geschikt voor allerlei stijlen. Mijn Strat met Lace sensors (enkelspoelers) kan ik laten zingen als een tierelier. Persoonlijk denk ik dat je van een eventuele aanschaf geen spijt gaat krijgen. Bedenk wel dat je on stage eigenlijk niet zonder voetpedaal kan en dat (zeker de VC12) een aanzienlijke meerprijs betekend.

Suc6,
Bert.

Dat weet ik jah, die footswitch is achterlijk duur maja... het is voorlopig voor thuis en evt als ik wat meer tijd heb later in een band. Maar de high-gain modellen op de ad30vt missen voor mij gewoon gain. Voor tappen en legato dingen enzo dat gaat gewoon niet geweldig op de ad30 en echt een vette rock distortion krijg ik er ook niet uit.
Kan zijn dat ik erg kritisch ben voor een ding van 250 euro maar ik hoop dus dat de 120vt veel en veel beter is in die opzichten.

En ik kan wel voor een twintone gaan :) en miss dat die op kamervolume nog goed klinkt , maar dan zijn er 2 nadelen. Ik moet em 2ehands zien te vinden en ik moet er pedaaltjes bij aanschaffen.

dat klopt. Maar daar komt bij dat je een twintone niet zomaar ontgroeit. das een amp voor het leven....
en dan moet je idd nog een keer een fxbakje ja. dat kost geld. maar dan heb je ook wat ! :)

guitartub
16 november 2005, 19:50
Ik kan je verzekeren dat de High Gain modellen op de 60 en de 120 dik in orde zijn. En voor thuis heb je die footswitch idd niet nodig. Dan zou ik lekker in manual mode aan het experimenteren gaan. Je zult versteld staan wat je er allemaal (zonder aanschaf van extra pedaaltjes) uit kunt krijgen.

Veel plezier!!!

Swampash
16 november 2005, 22:00
Je hebt op de ad60 / 120 natuurlijk ook je effectpedals die op de ad30 niet zit.
Dus kan je altijd nog een fat dist voor je amp model zetten, gain genoeg.

Satriani
16 november 2005, 23:20
Jah ik denk dat ik gewoon voor die amp moet gaan. Ik bedoel wat zijn de alternatieven in die prijsklassen? Alleen de flextone als je het over modelling hebt. En No fukin way dat ik zo'n fagtone ga kopen.

Nu alleen nog ffies doorsparen 8-)

piezo
17 november 2005, 12:27
Dat is the point niet, het is voornamelijk voor thuis. Met een beperkt budget en als het zacht ook goed moet klinken moet je gewoon niet bij buizen zijn imo.

Op zich mee eens, ware het niet dat dat waarschijnlijk evenzeer geldt voor een Vox AD 120. Die "zware" luidsprekers moeten voor een goed geluid (voldoende laag) namelijk toch behoorlijk aangesproken worden. Daarmee heb je dus voor geluid op slaapkamer niveau geen andere situatie, als wanneer je een Twintone zou gebruiken.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet voor modeling zou moeten kiezen. Heb je een Tonelab ook overwogen? Als het alleen voor thuis is scheelt dat weer geld, heb je andere/meer mogelijkheden en kun je gewoon aansluiten op mengtafeltje/HiFi (EQ: veel hoog er uit, beetje mid er in). Ook dan gaat het pas lekker klinken als ie wat harder staat, maar waarschijnlijk niet zo hard als een combo met 2x12".

NB. bij welk modeling versterker dan ook: alle patches naar eigen smaak aanpassen of maken. Degene die de fabriekspresets heeft gemaakt beschikte tenslotte niet over jouw gitaar, niet over jouw oren, niet over jouw muzieksmaak, slaapkamer etc.

Satriani
17 november 2005, 13:32
Tonelab heb ik aan gedacht, maar kheb de Pod xt al , ik speel over 2 studio monitors. Samson reveal 65 volgens mij. Dat klinkt wel goed op zich, en de opname mogelijkheden zijn top. Maar het klinkt toch niet echt als een amp. M'n ad30vt klinkt als een versterker de pod over die monitors niet ;) daarom geen tonelab , en zo'n atomic amp lijkt me ook niks.

Het is gewoon testen in de winkel, maar die ad120vt is denk ik veruit de beste keus in mijn geval

guitartub
17 november 2005, 17:08
Je hebt op de ad60 / 120 natuurlijk ook je effectpedals die op de ad30 niet zit.
Dus kan je altijd nog een fat dist voor je amp model zetten, gain genoeg.

Precies wat ik bedoel, ik ontdek in manual mode nog steeds "nieuwe" sounds en mogelijkheden. Het handige van het voetpedaal is dat ik de effecten sectie ook als stompboxjes kan gebruiken.

puppet
27 november 2005, 15:55
Ik heb de Ad120 nu ongeveer 2 maand en ik moet zeggen dat het een geweldige versterker is. Ik was op zoek naar een beter geluid en meer watt. En de ad120 is erg goed! Ik zou gewoon voor een Ad120 gaan.