PDA

View Full Version : Pedalboard perikelen



renier
16 november 2005, 15:19
hallo mensen,

ik ben bezig met het samenstellen van mijn pedalboard, en zit met een afweging.

graag wil ik een onderbreking in de kabels die naar buiten gaan. dus de kabel vanuit het laatste pedaal gaat niet naar de amp, maar naar een plugin ergens op het bord. vandaaruit een klein stukje kabel naar een andere jack, waarin ik dan weer de kabel naar de amp doe. zelfde geld voor de gitaar input en de power. resultaat: geen losse kabels door je pedalboard, geen gefrommel aan inputs van dure pedaaltjes, geen ander inplugpunt voor je gitaar als je iets aan de opstelling veranderd.

nu zit er op mijn pedalboard toch al een klein "blokje". mijn idee was om de guitar-in, Amp-out en power-In aan de rechterkant te maken (waar het rode balkje staat). en de pedal-in, pedal-out en power-out aan de kant van het groene balkje. waar het blauwe balkje staat zit een klepje dat omlaaggeklapt wordt, waardoor je een mooie uitsparing hebt om kabels door te laten lopen.

http://members.home.nl/renierh/base.JPG

ik heb zitten denken om guitar en power in, en amp out aan de buitenkant te maken, maar dit lijkt me toch iets veiliger (qua eruit schoppen e.d.)

heeft iemand wel eens iets dergelijks geprobeerd? specifieke bevindingen?...

en oja: waar vindt ik goeie klitteband?

schizo910
16 november 2005, 15:21
plaatje werkt niet... :(

fullorder
16 november 2005, 15:26
Wat voor een voeding had je in gedachten? Als je je pedalenplank direct aan 230 wil hangen en dus een trafo op je plank hebt moet je die niet in de buurt van je input en output doen! Kan een hoop 'hum' opleveren. Voeding apart doen dus.

en voor klittenband: Duotec bestellen bij Conrad of kopen bij Muziekhandel Jukebox in Boekel. Ideaal!

schizo910
16 november 2005, 15:26
hey! nu werkt ie wel... :)

Klitteband kun je kopen bij bouwmarkten, stoffenwinkels en zelfs bij Zeeman.

Ik heb zo'n pedal board van Warwick waar twee (zodat je ook je effectloop kan gebruiken en och all je pedalen op hetzelfde board kunt houden.) in en uitgangen opzitten. Deze zitten aalen aan de achterzijde en dat werkt erg prettig...

renier
16 november 2005, 16:16
Wat voor een voeding had je in gedachten? Als je je pedalenplank direct aan 230 wil hangen en dus een trafo op je plank hebt moet je die niet in de buurt van je input en output doen! Kan een hoop 'hum' opleveren. Voeding apart doen dus.

en voor klittenband: Duotec bestellen bij Conrad of kopen bij Muziekhandel Jukebox in Boekel. Ideaal!

qua voeding hoor ik goeie dingen over van die gestabiliseerde adapters. een PP2 oid is wel mooi, maar te duur voor nu.
wil dan eigenlijk een daisychain-stuk dat met een vrouwelijke plug uitkomt naast de guitar in en amp-out. hierin kan ik dan de male-plug van de voeding doen..

als iemand overigens tips heeft over die voeding: gaat om 5 tot 8 pedalen, allemaal redelijk standaard (modern of reissues).

renier
16 november 2005, 16:22
hey! nu werkt ie wel... :)

Klitteband kun je kopen bij bouwmarkten, stoffenwinkels en zelfs bij Zeeman.

Ik heb zo'n pedal board van Warwick waar twee (zodat je ook je effectloop kan gebruiken en och all je pedalen op hetzelfde board kunt houden.) in en uitgangen opzitten. Deze zitten aalen aan de achterzijde en dat werkt erg prettig...

effectloop is ook een optie, maar mijn versterker heeft een beetje rare effectloop: well een effect out, maar geen in?

anyways, het enige wat ik daar mischien in wilde hebben is een Boss GE-7 EQ, maar dat kan ook best ervoor.

miscien is aan de achterkan ook wel mooi..

ik wil overigens een hele zwik George L spul bestellen.. iemand ervaring met die solderless oplossing?

Antal
16 november 2005, 19:43
Klitteband kun je kopen bij bouwmarkten, stoffenwinkels en zelfs bij Zeeman.

Hoe weet ik dan of het sterk genoeg is, en of het makkelijk te verwijderen is?


qua voeding hoor ik goeie dingen over van die gestabiliseerde adapters.

Hier heb ik zelf ook een topic over lopen. Check dat anders even. :)

fullorder
16 november 2005, 21:00
qua voeding hoor ik goeie dingen over van die gestabiliseerde adapters. een PP2 oid is wel mooi, maar te duur voor nu.

PP2 is inderdaad mooi en kost nogal wat ja. Maar je kunt het ook zelf maken natuurlijk. Onderdelen kosten niet veel, alleen je moet wel weten hoe en ik zal toegeven dat ik voor mijn oplossing ook de hulp heb ingeroepen van een electronica-nerd. Echter alles bij elkaar was ik lang niet zo veel kwijt als een PP2 en heb ik nog meer en flexibelere voedingsuitgangen.

amon
16 november 2005, 22:00
De welbekende showmaster case :D

Ik vond trouwens vandaag op school een aantal 1000 pagina's dik bestelboek over elektronica, etc. Heb eens wat in zitten kijken en daar kon je velcro kopen voor 8 euro per 5 meter voor mannetje en 8 euro per 5 meter voor vrouwtje. Met de plakrand aan beide strips. Breedte was in allerlei maten.
Heb even op hun site gekeken en daar vond ik nog meer:

http://www.farnellinone.nl

Heb me meteen maar aangemeld want ik denk dat ik hier nog wel een aantal dingen ga bestellen!

Antal
17 november 2005, 12:29
PP2 is inderdaad mooi en kost nogal wat ja. Maar je kunt het ook zelf maken natuurlijk. Onderdelen kosten niet veel, alleen je moet wel weten hoe en ik zal toegeven dat ik voor mijn oplossing ook de hulp heb ingeroepen van een electronica-nerd. Echter alles bij elkaar was ik lang niet zo veel kwijt als een PP2 en heb ik nog meer en flexibelere voedingsuitgangen.

Volgens mij wordt het dan toch niet helemaal hetzelfde. Waar vindt je 1 trafo, met een stuk of acht 9 of 12 Volt uitgangen???