PDA

View Full Version : SD aan de Fender Strat RI '62



screamindemon
16 november 2005, 14:32
Met een knipoog naar de topicnaam van Marc Odijk: Jippie ik heb vandaag een nieuwe strat gekocht!!! Een RI 62 dus, in olympic white met mintgroene slagplaat. Hoewel kleur voor mij niet echt belangrijk is had ik graag deze of een sunburst. Zo nu eerst even verder spelen verdere review volgt nog. :)

screamindemon
16 november 2005, 15:14
Vandaag een vrije dag dus maar even naar Kees Dee in Amersfoort, die geeft deze week 18% korting ivm 18 jarig bestaan. Onder het genot van een bak koffie verteld dat ik op zoek was naar DE stratocaster sound, en deze gitaar was de eerste waar de verkoper mee aan kwam zetten. In de winkel was ik nog niet helemaal 100% overtuigd; hoewel de gitaar clean erg goed klonk heb ik niet echt een versterker kunnen proberen waar 'mijn' sound in zat.

Bij thuiskomst meteen ingeplugd en: TOON! geen idee hoe ik het moet omschrijven maar ik doe een poging: lekker 'breed geluid, mooi warm laag en helder hoog met veel dynamiek. Ik had afgesproken dat ik de gitaar eventueel om kon ruilen als 'ie niet beviel maar nee, deze gaat niet terug.

De gitaar is in goede staat met een beetje lakschade en een stukje van de decal mist.

marc_o
16 november 2005, 15:37
Goede keuze!

Rectifier
16 november 2005, 16:28
Hadden ze nog meer goedkope Mex Stratjes?

Ik wil een 50's Mex Classic Daphne blue of 60's Mex Classic Zwart.
Als ze die hebben staan moet ik er effe kijken :lol:

screamindemon
16 november 2005, 16:38
Ze hadden flink wat gitaren vast ook wel mex' maar daar heb ik niet echt op gelet.

Maareh toevallig heb ik sinds kort een zwarte mex over :D ['/spammode uit ]

Jax
16 november 2005, 16:51
Ze hadden flink wat gitaren vast ook wel mex' maar daar heb ik niet echt op gelet.

Maareh toevallig heb ik sinds kort een zwarte mex over :D ['/spammode uit ]

Ik ben enigszins geinteresseerd, tell me more.... 8-)

Jax
16 november 2005, 16:52
Oh, dit mag eigelijk hier niet...uhmm....stuur me maar even een pm met wat meer info over de gitaar en richtprijs.

Rectifier
16 november 2005, 19:48
Hey ik was eerder :evil:

hehe :wink:

Spammen doen we op gitaarmarkt.

screamindemon
16 november 2005, 21:17
foto's!

de gitaar lijkt erg wit op de foto's met flits maar hij is echt olympic white, ik vind het echt een prachtige kleur, om je vingers bij af te likken :D

http://img432.imageshack.us/img432/2013/pb1519367xq.jpg (http://imageshack.us)


http://img432.imageshack.us/img432/2005/pb1519389cn.jpg (http://imageshack.us)


http://img432.imageshack.us/img432/1457/pb1519379ui.jpg (http://imageshack.us)



http://img432.imageshack.us/img432/2362/pb1519408ir.th.jpg (http://img432.imageshack.us/my.php?image=pb1519408ir.jpg)

robert-gitarist
16 november 2005, 21:20
Wow mooie axe man :o :o :o
Alleen zou ik die slagplaat vervangen door een witte parelmoer slagplaat :)

vulvasonic
16 november 2005, 21:26
Wow mooie axe man :o :o :o
Alleen zou ik die slagplaat vervangen door een witte parelmoer slagplaat :)

HE GATVERDAMME!!!


Nee, hou die slagplaat zoals ie is. Ik vind 'm prachtig!
En Olympic White is inderdaad een stuk mooier dan Vintage White.
Het is een PRRRRRRRRRRRRRACHIGE gitaar!

FELICITA!

1959SLP
16 november 2005, 23:11
Proficiat! Dit zijn gewoon de mooiste strats 8-)

Waar heb ik die nou toch nog gezien? :wink:

ieme
17 november 2005, 01:07
thats the way i like it! wat kost zo'n strat?

1959SLP
17 november 2005, 07:17
Ieme, in `95 betaalde ik 2200 gulden, dus zo`n 1000 euri voor de `59RI (USA).
Ik ben ook wel benieuwd wat ze nu moeten opbrengen.

FruscianteFan
17 november 2005, 07:52
*kwijl* :o

screamindemon
17 november 2005, 08:23
De vraagprijs was 1395...

marc_o
17 november 2005, 08:57
Forse prijs, maar dit is dan een nieuwe, mag ik aannemen?

screamindemon
17 november 2005, 09:33
zgan een stukje van de decal mist, en bucklewear. Ik heb 1140 betaald, wat heb jij betaald als ik vragen mag? Hoe dan ook, ik zal hier geen moment spijt van krijgen :D

Heb ook nog even een CS vastgehad, en het verschil CS - 62 RI is een stuk kleiner dan '62 t.o.v. een nieuwe standard.

marc_o
17 november 2005, 11:42
Ik betaalde € 850,-

Wat bedoel je met CS???

screamindemon
17 november 2005, 12:01
goede prijs! CS bedoel ik custom shop mee.

Sliver
17 november 2005, 12:18
toffe gitaar man!

Mr.Jay
20 november 2005, 13:09
Heb ook nog even een CS vastgehad, en het verschil CS - 62 RI is een stuk kleiner dan '62 t.o.v. een nieuwe standard.

Is dat zo?
Heb je wel es een goeie Relic in handen gehad? Toevallig ben ik de trotse bezitter van zo eentje. Ik kocht em nog voordat ik mijn Sunburst 62R.I. wegdeed, dus kon op mijn gemak deze 2 een tijdje vergelijken. Voor mij gold al snel dat de R.I. beslist niet kon tippen aan deze '97 relic. In het kort gezegd klinkt de R.I. en alle standard Strats naar "snaargeluid" , en bij de Relic hoor je HOUT bij de toon, dat mistte ik tot op heden bij alle Strats die ik gehad heb. Zelfde gold voor mijn 52R.I. Tele t.o. mijn huidge Relic Nocaster.
Maar ieder zijn plezier gegund aan zijn eigen gitaren uiteraard, want het is steeds een stap opwaarts, maar als je eenmaal zover bent zijn die verschillen ook niet KLEIN te noemen, maar heel GROOT.
Elk verschil kost helaas ook steeds een flinke bom duiten ( of euri liever gezegd ).

JaY

marc_o
21 november 2005, 14:56
Scheelt ook gewoon per exemplaar. Heb ook op relics gespeeld die het prijsverschil NIET rechtvaardigden. Neem maar 10 strats van hetzelfde model het rek en je merkt dat er flinke verschillen tussen zitten.
Naar mijn mening heb ik een goede RI, terwijl ik er 3 getest heb, waarvan er dus 2 beduidend anders klonken.

dejohan
21 november 2005, 16:14
Ik hoor dat verhaal zoveel, neem 10 strats van hetzelfde model en je merkt dat er goede en slechte tussen zitten.

"Waar is die winkel" vraag ik mij dan af, want ik wil daar ook wel naartoe?
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er ergens 10, of 7 of zelfs 3 strats van exact hetzelfde model in de winkel hangen. 2 strats heb ik al wel eens gezien ja. Wel eens.

Maarja, misschien zijn er in Nederland wel héle grote gitaarwinkels. En echt vaak kom ik ook niet in gitaarwinkels.

Mr.Jay
21 november 2005, 16:48
Ik hoor dat verhaal zoveel, neem 10 strats van hetzelfde model en je merkt dat er goede en slechte tussen zitten.

"Waar is die winkel" vraag ik mij dan af, want ik wil daar ook wel naartoe?
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er ergens 10, of 7 of zelfs 3 strats van exact hetzelfde model in de winkel hangen. 2 strats heb ik al wel eens gezien ja. Wel eens.

Maarja, misschien zijn er in Nederland wel héle grote gitaarwinkels. En echt vaak kom ik ook niet in gitaarwinkels.

Duitsland !
Music Store in Köln b.v. had meer dan 10 Relics en nog wat CS's hangen. Zo zijn er binnen redelijke afstand over de grens nog wat zaken die ook véél hebben hangen. Heb op 1 dag touren zo'n 25st. RELIC STRATS alleen al in handen gehad. Ook in die winkels naast de "vintage series" getest, verschil heb ik al genoemd. En heel zeker verschilt elke gitaar ! Er zitten goeie, minder goeie maar ook toppers tussen, zal altijd blijven. Ook niet alle ouwe STrats zijn weergaloos, zit ook genoeg bagger bij. Ik snap dan ook niet dat mensen gitaren vanaf Internet kunnen kopen en ze niet eerst "gevoeld en gehoord" te hebben.

JaY

pietvanbuiten
21 november 2005, 20:55
ik zag de foto voorbij komen in dit topic, en ik moest weer denken aan een domme streek van vroeger.
het was in 1979, ik heb toen precies dezelfde gitaar, olympic white, blauw/groene perloid
slagplaat, een L-series strat verkocht voor 1300 gulden gvd!!
schrale troost: had em voor 300 gekocht, maar toch.........jammer!!! :-?

screamindemon
21 november 2005, 21:40
Heb ook nog even een CS vastgehad, en het verschil CS - 62 RI is een stuk kleiner dan '62 t.o.v. een nieuwe standard.

Is dat zo?
Heb je wel es een goeie Relic in handen gehad? Toevallig ben ik de trotse bezitter van zo eentje. Ik kocht em nog voordat ik mijn Sunburst 62R.I. wegdeed, dus kon op mijn gemak deze 2 een tijdje vergelijken. Voor mij gold al snel dat de R.I. beslist niet kon tippen aan deze '97 relic. In het kort gezegd klinkt de R.I. en alle standard Strats naar "snaargeluid" , en bij de Relic hoor je HOUT bij de toon, dat mistte ik tot op heden bij alle Strats die ik gehad heb. Zelfde gold voor mijn 52R.I. Tele t.o. mijn huidge Relic Nocaster.
Maar ieder zijn plezier gegund aan zijn eigen gitaren uiteraard, want het is steeds een stap opwaarts, maar als je eenmaal zover bent zijn die verschillen ook niet KLEIN te noemen, maar heel GROOT.
Elk verschil kost helaas ook steeds een flinke bom duiten ( of euri liever gezegd ).

JaY

Ja, vond ik wel. Eigenlijk had ik het ook niet moeten zeggen want ik hou helemaal niet van dat gel*l van 'deze mex is beter dan menig amerikaan' of 'deze is minstens zo goed als de custom shops'

Wat ik er mee bedoel; ik weet door verschillende Fenders te hebben vastgehad (niet alleen bij Kees Dee natuurlijk) zeker, dat ik een gitaar heb waarvan IK vind dat 'ie een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Ik heb op vele strats gespeeld die niet 'de' stratsound hadden waar ik naar zocht. En deze axe heeft het helemaal, warmte, dynamiek, toon, helder hoog, en een mooie bleus 'rinkel' en dat allemaal in een Olympic white verpakking.

De laatste keer dat ik zo blij was met een stuk speelgoed geloofde ik nog in Sinterklaas.

:-D

SD

:zz:

marc_o
22 november 2005, 09:18
ik zag de foto voorbij komen in dit topic, en ik moest weer denken aan een domme streek van vroeger.
het was in 1979, ik heb toen precies dezelfde gitaar, olympic white, blauw/groene perloid
slagplaat, een L-series strat verkocht voor 1300 gulden gvd!!
schrale troost: had em voor 300 gekocht, maar toch.........jammer!!! :-?


Dat was in 1979 al een bizar lage prijs......had je dringend cash nodig?

dejohan
22 november 2005, 10:31
Ik hoor dat verhaal zoveel, neem 10 strats van hetzelfde model en je merkt dat er goede en slechte tussen zitten.

"Waar is die winkel" vraag ik mij dan af, want ik wil daar ook wel naartoe?
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er ergens 10, of 7 of zelfs 3 strats van exact hetzelfde model in de winkel hangen. 2 strats heb ik al wel eens gezien ja. Wel eens.

Maarja, misschien zijn er in Nederland wel héle grote gitaarwinkels. En echt vaak kom ik ook niet in gitaarwinkels.

Duitsland !
Music Store in Köln b.v. had meer dan 10 Relics en nog wat CS's hangen.

Ja maar van de relics en de CS zijn er ook verschillende modellen, toch?

marc_o
22 november 2005, 14:09
Nu met de steeds uitbreidende modellenrange van Fender wordt het inderdaad moeilijk om een rijtje van dezelfde strats onder handen te nemen, maar 4 of 5 van dezelfde types moet kunnen, toch?
Hoeveel winkels zijn er niet met bijvoorbeeld 5 Highway 1's aan de muur? Zie je toch regelmatig?

pietvanbuiten
22 november 2005, 16:30
[quote=pietvanbuiten]ik zag de foto voorbij komen in dit topic, en ik moest weer denken aan een domme streek van vroeger.
het was in 1979, ik heb toen precies dezelfde gitaar, olympic white, blauw/groene perloid
slagplaat, een L-series strat verkocht voor 1300 gulden gvd!!
schrale troost: had em voor 300 gekocht, maar toch.........jammer!!! :-?


Dat was in 1979 al een bizar lage prijs......had je dringend cash nodig?[

ik ben in 79 gestopt met spelen, en heb alles in 1 keer verkocht.
versterkers, gitaren, pedalen alles weggedaan en ben getrouwd. :D
op vaderdag 1990 kreeg ik van mijn vrouw een solid body gitaar en begon het verhaal opnieuw.
affijn je kent het wel, een paar gitaren, een nieuwe band, een paar combo's, een floorboard.....enz.
by the way marc, het toeval wil dat ik vanmorgen om 08.10 u opnieuw
opa ben geworden van een kleindochter!!
merijn heet ze, wat toch elke keer weer een wonder, als je zo'n klein mensje in je armen hebt.....
groeten , opa piet, zoals ze me in de band noemen, (de eikels :D )

pietvanbuiten
22 november 2005, 16:30
[quote=pietvanbuiten]ik zag de foto voorbij komen in dit topic, en ik moest weer denken aan een domme streek van vroeger.
het was in 1979, ik heb toen precies dezelfde gitaar, olympic white, blauw/groene perloid
slagplaat, een L-series strat verkocht voor 1300 gulden gvd!!
schrale troost: had em voor 300 gekocht, maar toch.........jammer!!! :-?


Dat was in 1979 al een bizar lage prijs......had je dringend cash nodig?[

ik ben in 79 gestopt met spelen, en heb alles in 1 keer verkocht.
versterkers, gitaren, pedalen alles weggedaan en ben getrouwd. :D
op vaderdag 1990 kreeg ik van mijn vrouw een solid body gitaar en begon het verhaal opnieuw.
affijn je kent het wel, een paar gitaren, een nieuwe band, een paar combo's, een floorboard.....enz.
by the way marc, het toeval wil dat ik vanmoegen om 08.10 u opnieuw
opa ben geworden van een kleindochter!!
merijn heet ze, wat toch elke keer weer een wonder, als je zo'n klein mensje in je armen hebt.....
groeten , opa piet, zoals ze me in de band noemen, (de eikels :D )

pietvanbuiten
22 november 2005, 16:34
[quote=pietvanbuiten]ik zag de foto voorbij komen in dit topic, en ik moest weer denken aan een domme streek van vroeger.
het was in 1979, ik heb toen precies dezelfde gitaar, olympic white, blauw/groene perloid
slagplaat, een L-series strat verkocht voor 1300 gulden gvd!!
schrale troost: had em voor 300 gekocht, maar toch.........jammer!!! :-?


Dat was in 1979 al een bizar lage prijs......had je dringend cash nodig?[

ik ben in 79 gestopt met spelen, en heb alles in 1 keer verkocht.
versterkers, gitaren, pedalen alles weggedaan en ben getrouwd. :D
op vaderdag 1990 kreeg ik van mijn vrouw een solid body gitaar en begon het verhaal opnieuw.
affijn je kent het wel, een paar gitaren, een nieuwe band, een paar combo's, een floorboard.....enz.
by the way marc, het toeval wil dat ik vanmorgen om 08.10 u opnieuw
opa ben geworden van een kleindochter!!
merijn heet ze, wat toch elke keer weer een wonder, als je zo'n klein mensje in je armen hebt.....
groeten , opa piet, zoals ze me in de band noemen, (de eikels :D )

pietvanbuiten
22 november 2005, 16:43
sorry, maar 1 keer opa!

marc_o
23 november 2005, 13:17
Evengoed driemaal hoera!!!


Proficiat hoor!

Helter Skelter
23 november 2005, 13:29
PIET IS OPA!!! PIET IS OPA!!! PIET IS OPA!!! :-D

beetje off-topic maar gefeliciteerd!