PDA

View Full Version : XLR female inbouwen



Basseytje
16 november 2005, 13:31
ik heb net een XLR female plug gekocht om op in m'n computer te schroeven ff bij info niet egt belangrijk maar het is voor m'n microfoon. ik weet dat microfoon mono is maar ik heb ff een vraag. ik heb in m'n computer een verlooppstukje gebouwd van kleine jack naar grote female stereo jack zodat ik voor in m'n computer de female kan plaatsen en dan rechtstreeks m'n gitaar in de computer kan pluggen. en dan opnemen met guitar fx...

maar nu heb ik net een XLR female plug gekocht die ik ernaast wil zetten.. voor m'n microfoon want die grote ver leng pluggen die zijn te zwaar voor m'n computer. ik zou m graag parralel schakelen zonder schakelaar ertussen dat ik gewoon soms met de microfoon kan klooien en soms met m'n gitaar. alleen ik wil ze wel allebei op het zelfde stereo kabel aanslutien en hoe moet ik dan alles verbinden met m'n XLR plug???

ik weet dat het een beetje een rotzooi is maar ik kan het niet beter verwoorden..

zou iemand alsutblieft een tekenening willen plaatsen met hoe ik het moet aan sluiten?

alvast bedankt

mvg Bas

harrie-beton
16 november 2005, 13:37
http://82.73.162.167/website1/opname/hardware/audio_poorten.jpg

de line in is stereo


http://82.73.162.167/website1/opname/microfoon/pc_xlr_kabel.jpg

xlr naar mono

in je pc bouwen en schakelen zou ik niet doen, koop kan een simpele mengtafel van 40 euro en je hebt alle aansluitingen die je wilt

Ic3gl0vE
16 november 2005, 13:42
http://image.www.rakuten.co.jp/e-gakkinet/img1007321092.jpeg

behringer ub502 van 39 euro

Basseytje
16 november 2005, 23:15
ik wil hem gewoon inbouwen okj makkelijker gezegt...

in een xlr zitten 3 pinnen ze zijn ge nummerd... en dan zit er ook nog ergens een raar pinnetje waarvan ik niet weet waar dat naartoe moet.

je hebt links rechts en de - draad weet iemand welke nummers bij welke draadjes horen?en wat het pinnetje is waarvan ik niet weet wat het is? is dat misschien de aarde?

bert k
16 november 2005, 23:46
XLR is niet voor stereo, heeft niets met links en rechts te maken. XLR is voor een gebalanceerd signaal, wat meestal uit een microfoon komt. Daarbij zijn die nummers als volgt: 1=massa, 2=positief, en 3 =negatief. Als je geen gebalanceerde ingang in je computer hebt zitten heeft het ook geen zin om een XLR in te bouwen.

Han S
17 november 2005, 01:20
Overigens was vóór 1993 de 3 in XLR hot en 2 cold bij sommige fabrikanten, na 93 is standaard pin 2 hot geworden en 3 cold.

Als je dus een XLR 3 ongebalanceerd gaat gebruiken kun je beter 2 als signaal gebruiken en 1 en 3 aan de afscherming solderen.

Basseytje
17 november 2005, 09:02
dus als ik het goed heb begrepen heb je een gestripte stereo kable en daar zitten 2 afgeschermde draadjes en 2 onbeschermd. die 2 onbeschermde moet ik aan elkaar vast draaien en solderen aan 2 en de beschermde dan gewoon soldere aan 1 en 3???

als ik het zo goed heb dan heel erg bednakt ik ga vnamiddag eens ff wat knutselen

harrie-beton
17 november 2005, 09:39
een stereo line ingang is een ander type aansluiting dan de microfoon ingang, die is mono plus deze wordt extra versterkt door je geluidskaart.

Deze zijn niet uitwisselbaar, je kunt wel een xlr op je je stereo line in aansluiten maar klinken zal het niet. Een microfoon signaal is te zwak voor dat type ingang.

leg ons eens uit wat je ermee wilt doen - er moet een betere oplossing zijn dan jouw gepruts

Basseytje
17 november 2005, 11:43
ik heb nu al een stereo female jack voor in mijn computer geschreoft die ik met m'n microfoon ingang heb verbonden. zodat ik mijn gitaar er daar in kan steken en niet moeilijk hoef te doen met achter te liggen klooien.

maar ik heb ook een microfoon met een xlr mal;e output en die zou ik ernaast willen zetten. en ik wil niets met mengp[aneeltjes doen enzo.

ik wil gewoon de xlr input ernaast bouwen zodat ik m'n microfoon ook gewoon erin kan pluggen want de verleng stukjes zijn te zwaar voor de female jack dan trek hij heel m'n klep om:S

maar ik wil wel weten hoe ik die dan moet aansluiten.

harrie-beton
17 november 2005, 13:27
http://82.73.162.167/website1/opname/xlr.jpg


je wilt zoiets maken?

(is in photoshop)

bert k
17 november 2005, 13:48
Het is al gezegd: als je een microfoon op een lijningang aansluit hoor je niet veel. Het microfoonsignaal is veel te zacht.
Maar als je het nou toch wil proberen dan soldeer je toch een jack aan je microfoonkabel? Das veel makkelijker dan in je computer te gaan hakken.

Basseytje
18 november 2005, 10:09
ik heb het zoals harry-beton al zij. maar ik denk dat ik het al weet als ik gewoon de female jack en de female xlr parallel schakel dan moet het gewoon werken en ik heb m op de microfoon aan gesloten niet op de line in :wink: mss d8en veel mensen dat.

want als ikhet verleng stuk op de microfoon aansluit en dan in de jack steek dan doet hij het tog ook gewoon. het maakt tog niet uit welke pluggen je daarvoor gebruikt het is tog gewoon hetzelfde alleen nu is hij minder zwaaar.

als er nog mensen opmerkingen of commentaar hebben wil ik dat wel horen het kan nog wel handig zijn. je weet maar nooit

tog bedankt

Ic3gl0vE
18 november 2005, 21:10
en ik wil niets met mengp[aneeltjes doen enzo.


waarom niet dan

Basseytje
20 november 2005, 18:28
omdat ik low budget heb en ik wil als ik genoeg geld heb een fantsoenlijke kopen van ongeveer 400 euro. maar nu wil ik even dit voor gewoon m'n hobby

Basseytje
30 november 2005, 23:25
ik heb hem erin gezet hij werkt gewoon parrallel aan m'n jck en gewoon in de microfoon in. maar van die aardige sint en piet krijg ik tog een mooi mengpaneeltje http://www.musicstorekoeln.de/nl/PA_Beschallung/6_33_PMIXANAL_0_PAH0001692-000/0/0/0/detail/images/artikel/medium/pah0001692-000.jpg