PDA

View Full Version : Marc aan de Fender strat RI 62



marc_o
16 november 2005, 12:26
Zo, na jaren afwezigheid ben ik toch maar weer eens een Fender gaan halen, en wel omdat je dat specifieke geluid gewoon in je arsenaal moet hebben.

Het betreft een 62 reissue USA Stratocaster, wat voor mij dé strat is.
Kleur is een prachtige donkere sunburst, mintgroene slagplaat, rosewood toets en mooie tweedkoffer erbij.

Afwerking is zonder meer erg goed te noemen, helemaal uit elkaar geschroefd ziet het er erg netjes uit, zonder noemenswaardige krassen voor een gitaar uit mei 1994.

Geluid is zoals je verwacht van een goede strat, lekker veel laag in halselement, bijtend op het brugelement en de bekende tussenstandjes.
De brug direct maar vastgezet met 5 veren en flink aandraaien, maar binnenkort prop ik er nog wel een houtblokje bij voor meer sustain.

Al met al, ik ben tevreden, en zal naar verwachting binnenkort nog een 2e gaan halen.

Helter Skelter
16 november 2005, 12:35
mooi man! gaat die EVH nu in de aanbieding, ik weet nog wel iemand :wink:

en o ja FOTO'S!!!

marc_o
16 november 2005, 12:42
Foto's heb ik niet, maar je weet vast wel hoe een strat er zo'n beetje uitziet.

De EVH in de verkoop? Ik heb er zeker al 2 jaar helemaal niet meer op gespeeld en er een jaar of 5 niet meer mee opgetreden. Zou 'm natuurlijk weg kunnen doen, maar ik denk niet dat we het eens zullen worden over de prijs...
:)

vulvasonic
16 november 2005, 16:12
FELICITA!

Da's de enige plank die ik per se nog erbij wil hebben. Ik heb welliswaar 3 strats (van de 5 die ik er gehad heb), maar de ECHTE heb ik nooit gehad. :)

Mitch
16 november 2005, 20:27
Nou ja, gelukkig speel je nog wel op Rivera. :D


Maar gefeliciteerd hoor !

Harry
16 november 2005, 20:40
ben toch wel benieuwd naar foto's eigenlijk. Prachtige donkere sunburst met mintgroene slagplaat.... kan me niet herinneren die ooit te hebben gezien.
Veel plezier ermee!






goedmakertje omdat je nu zo'n kleine jankerd in huis hebt ? :wink:

marc_o
16 november 2005, 21:13
Tja, ik zal van de week eens mijn webshots aanvullen dan.




uiteraard is het een goedmakertje voor kindlief, heb ik ook even rust als ik heeeeeeel hard aan het spelen ben, ze huilt dan wel gewoon door, maar dat hoor ik dan toch niet...

marc_o
16 november 2005, 21:15
FELICITA!

Da's de enige plank die ik per se nog erbij wil hebben. Ik heb welliswaar 3 strats (van de 5 die ik er gehad heb), maar de ECHTE heb ik nooit gehad. :)

Er staan er meer dan genoeg te koop en duur zijn ze ook al niet. Onder de € 100,- heb je al een héle ruime keus....speel op zo'n ding en ga je dan nog maar eens afvragen waarom iedereen zoveel durft te vragen voor standaard strats en japanse strats....onbegrijpelijk.

vulvasonic
16 november 2005, 21:28
FELICITA!

Da's de enige plank die ik per se nog erbij wil hebben. Ik heb welliswaar 3 strats (van de 5 die ik er gehad heb), maar de ECHTE heb ik nooit gehad. :)

Er staan er meer dan genoeg te koop en duur zijn ze ook al niet. Onder de € 100,- heb je al een héle ruime keus....speel op zo'n ding en ga je dan nog maar eens afvragen waarom iedereen zoveel durft te vragen voor standaard strats en japanse strats....onbegrijpelijk.

Ik zie denk ik een nulletje te weinig? :D

1959SLP
16 november 2005, 23:09
proficiat! Regel mij ook een voor onder de 100 :D

marc_o
17 november 2005, 08:55
Ah, nu zie ik het ook.....dat is wat slaapgebrek met je doet....

Affijn, ik bedoelde uiteraard onder de € 1000,- (zegge en schrijven: Duizend Euro en nul Eurocent).
Ik weet er nu 3 te koop die daaraan voldoen in ieder geval, en in goede tot héél goede staat zijn.

nopster
17 november 2005, 09:38
Er staan er meer dan genoeg te koop en duur zijn ze ook al niet. Onder de € 100,- heb je al een héle ruime keus....speel op zo'n ding en ga je dan nog maar eens afvragen waarom iedereen zoveel durft te vragen voor standaard strats en japanse strats....onbegrijpelijk.

Er is natuurlijk een verschil tsn vraag en aanbod. De prijzen zijn idd zeer hoog voor bepaalde modellen, maar zelf kon ik voor 500 euro met verzending uit Japan een paar jaar oude '62 reissue kopen met texas specials, toch ook wel een mooie koop vind ik.

tillens
17 november 2005, 10:28
En waar staan die drie strats dan?

marc_o
17 november 2005, 10:41
En waar staan die drie strats dan?


Bij mensen thuis Peter...

marc_o
17 november 2005, 10:47
Er staan er meer dan genoeg te koop en duur zijn ze ook al niet. Onder de € 100,- heb je al een héle ruime keus....speel op zo'n ding en ga je dan nog maar eens afvragen waarom iedereen zoveel durft te vragen voor standaard strats en japanse strats....onbegrijpelijk.

Er is natuurlijk een verschil tsn vraag en aanbod. De prijzen zijn idd zeer hoog voor bepaalde modellen, maar zelf kon ik voor 500 euro met verzending uit Japan een paar jaar oude '62 reissue kopen met texas specials, toch ook wel een mooie koop vind ik.

Inderdaad, maar dan heb je er ook wel veel bij, koffer, verzending vanaf andere kant van de wereld, texas specials...dat is een goede prijs, zonder meer. Voor niet veel meer dan dat kun je in eigen land echter een USA RI 62 halen, met koffer en texas specials....kwestie van goed zoeken, veel mailen en in de auto springen.

tillens
17 november 2005, 10:52
Niet zo bijdehand doen joh, dacht dat je wist of ze te koop stonden.. ..ergens :D

marc_o
17 november 2005, 11:37
Sterker nog....ik weet precies waar ze staan.

nopster
17 november 2005, 11:44
Inderdaad, maar dan heb je er ook wel veel bij, koffer, verzending vanaf andere kant van de wereld, texas specials...dat is een goede prijs, zonder meer. Voor niet veel meer dan dat kun je in eigen land echter een USA RI 62 halen, met koffer en texas specials....kwestie van goed zoeken, veel mailen en in de auto springen.

Man, had ik dat geweten, dan had ik toch dichter bij huis gezocht. Nuja, gezocht heb ik genoeg, maar gevonden niet. Maar zowiezo ben ik zeer tevreden, goeie afwerking, het geluid dat ik wilde ... Al bij al een gelukkige strat-eigenaar. :)

nopster
17 november 2005, 11:46
dubbel

nopster
17 november 2005, 11:47
3-dubbel

marc_o
18 november 2005, 13:19
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van een gitaar te kopen van één of andere Jap die 'm opstuurt.....kwestie van proefritje maken, vind ik.
Ik wil nog wel zien waar je staat als hij een koffer opstuurt, en wanneer jij 'm opentrekt dat er een Animal strat inligt...

LordRiffenstein
18 november 2005, 13:38
Nou, Marc aan de strat en wat voor eentje, misschien wel mijn favoriet Fender strat model. Proficiat, hier ga je lang plezier aan beleven.

nopster
18 november 2005, 17:07
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van een gitaar te kopen van één of andere Jap die 'm opstuurt.....kwestie van proefritje maken, vind ik.
Ik wil nog wel zien waar je staat als hij een koffer opstuurt, en wanneer jij 'm opentrekt dat er een Animal strat inligt...

Tja, das dan idd mss teveel vertrouwen hebben. Het is niet omdat je zelf eerlijk en betrouwbaar bent dat de ander dat ook is...
Maar gelukkig is alles naar wens.

marc_o
20 november 2005, 11:17
Gelukkig maar, ik zou ongelooflijk uit mijn plaat gaan namelijk...
Er gaat veel vervalsing de ronde en het is niet eens zo'n gek idee om een electrische schroefmachine mee te nemen en de te kopen gitaar ter plekke uit elkaar te halen...uiteraard kwestie van overtuigingskracht...heb het al eens gedaan en voor de zekerheid een extra pakje snaren meegenomen voor wanneer ik 'm niet zou kopen...