PDA

View Full Version : Slag rechterhand



miss.be3
16 november 2005, 00:24
Hey ik heb een vraagje.. ik speelde tot nu toe met plectrum, en wou het eens met mn vingers proberen. Het lukt tot nu toe wel goed alleen de gewone slag niet. Ik speel gewoon neerslag met mn duim alleen hoe speel je dan de opslag? :???: ook alleen met je duim of ook met je middelvinger of meer ?er komt nogal een naar geluid uit :-?
kusss

Mauser
16 november 2005, 09:23
Ik speel altijd met plectrum (op een paar stukjes na), maar ik zie meestal dat als iemand zonder plectrum akkoorden aanslaat, diegene de downstrokes aanslaat met de nagels van zijn/haar wijs- middel- en ringvinger, en de upstrokes met de nagel van de duim :)

rocker_71
16 november 2005, 09:48
Doe wat je zelf het makkelijkste vind! Gewoon wat proberen, zonder er te veel bij na te denken.

Btw: welkom op het forum! :razz:

Scali
16 november 2005, 09:58
Ik sla inderdaad ook naar beneden aan met de nagels van wijs-, middel- en ringvinger, en naar boven met de duim.
Als ik naar beneden sla, strek ik ook m'n vingers een beetje, en bij de aanslag naar boven, ga ik ook met m'n duim nog een beetj extra omhoog.
Dat kun je varieren dus, meer uit de pols, of juist meer uit de vingers. Ligt aan het effect dat je wilt bereiken.