PDA

View Full Version : Welke Epiphone is dit?



tiopsa
15 november 2005, 23:30
Welk type? Voor/nadelen? en niet onbelangrijk, de prijs?
Iemand enig idee? 8-)

http://www.badongo.com/pic.php?file=Epiphone__2005-11-15_DSC00366.JPG

Alvast bedankt!

Orpheo
15 november 2005, 23:37
op het eerste gezicht zou ik zeggen: standard. maar dat is het dus niet; kijk naar de inleg en bodybinding.

het kan een studio zijn, maar ook de studiostandard. ik zou voor de gewone standard gaan. die zijn imo net een stukje beter dan de studio/standard.

tiopsa
15 november 2005, 23:40
het komt al in de buurt, super!

iemand die het 100% zeker weet?

Orpheo
15 november 2005, 23:40
het komt al in de buurt, super!

iemand die het 100% zeker weet?

met een foto van de achterkant kan ik t zeker weten ja :)

Nickname
16 november 2005, 00:10
tis geen epiphone.. opt plaatje boven de trussrod staat gibson :-D

Orpheo
16 november 2005, 00:10
tis geen epiphone.. opt plaatje boven de trussrod staat gibson :-D

i.e.: epi.

Nickname
16 november 2005, 00:17
tis geen epiphone.. opt plaatje boven de trussrod staat gibson :-D

i.e.: epi.

? :razz:

episua
16 november 2005, 00:22
Dit is een Epiphone LP100
Heeft een geschroefde hals en kost nieuw +_ €300 en 2e hands zo'n €175,-.

chennie
16 november 2005, 00:35
Een lp100 zou best kunnen, mn andere gok is een studio, die heeft ook dots, alleen iets andere knoppen voor volume en pot.

Meeste epi's hebben gibson op de trussrod cover =)
Prijs: zie post boven me, studios gaan nieuw rond de 300-400 euro

guvnor
16 november 2005, 08:58
Dit is zeker weten een LP100... Bovenblad is plat, geen binding.
Heb er ooit op gespeeld maar vond um niet lekker aanvoelen.

Je vindt ze tweedehands soms al voor 100 euro.

d'oh
16 november 2005, 11:42
idd een epi LP100
is echt een afrader, wat mij betreft, speelt niet super slecht maar klinkt en voelt niet als een lp, erg micorofonische elementen

als je een goedkope lp zoekt zou ik in dezelfde prijsklasse van de epi LP100 een richwood lp pakken

Malochia
16 november 2005, 14:13
Een lp100 zou best kunnen, mn andere gok is een studio, die heeft ook dots, alleen iets andere knoppen voor volume en pot.


Een Studio heeft geen dots.

LP100 dus inderdaad

BassAgent
16 november 2005, 14:46
+1 voor het afraden van de LP100 en het aanraden van de RW LP. Stukken beter.

Aad-d-h-d
16 november 2005, 15:06
Een lp100 zou best kunnen, mn andere gok is een studio, die heeft ook dots, alleen iets andere knoppen voor volume en pot.


Een Studio heeft geen dots.

LP100 dus inderdaad

Epi studio's hebben weldegelijk Dots...

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=43&CollectionID=6

www.epiphone.com intikken en je weet het...

Ik zeg dat het een studio is omdat de body een vlakke top heeft.... de 100 een gewelfde...

Op de epi site had je ook kunnen kijken :wink: Misschien had je dan sneller antwoord op je vraag hahah i.p.v een vraag op het forum posten! :razz:

Bram+
16 november 2005, 15:07
Studio's komen ook voor met dots (zie ook de site van Epiphone zelf) maar volgens mij hebben die kidney tuners en staat er Les paul studio op de headstock (dat laatste is in dit geval niet zo goed te zien).
Anders zou hij gewoon kunnen vragen aan de koper of zelf kijken of de nek set of bolt-on is.

tiopsa
16 november 2005, 19:39
Studio's komen ook voor met dots (zie ook de site van Epiphone zelf) maar volgens mij hebben die kidney tuners en staat er Les paul studio op de headstock (dat laatste is in dit geval niet zo goed te zien).
Anders zou hij gewoon kunnen vragen aan de koper of zelf kijken of de nek set of bolt-on is.

waaraan kan ik zien of de nek set of bolt-on is?

Bram+
16 november 2005, 20:09
http://www.stevesmusiccenter.com/GibsonLPStudioNeck.jpg
Set

http://www.frettedamericana.com/images/guitars/GB00080/large_6.jpg
Bolt-on

Heel kort door de bocht niet rekening houdend met allerlei uitzonderingen en bijzonderheden: Een set neck is als het ware vastgelijmd aan de body en een bolt-on (letterlijk dus) vastgeschroefd aan de body. Dit levert in beide gevallen bepaalde karaktereigenschappen op. Bij een Les Paul hoort een set neck. Een Les Paul model met bolt-on neck is dus niet echt een Les Paul en komt vooral bij de goedkoopste modellen voor. (Een set neck verbinding hoort eigenlijk precies te passen, is dus wat meer passen en meten zo gezegd, en bij een bolt-on neck is er meestal wat speling, in feite makkelijker, dus goedkoper).

(edit: en nu een bolt-on LP)

Malochia
16 november 2005, 22:59
Een lp100 zou best kunnen, mn andere gok is een studio, die heeft ook dots, alleen iets andere knoppen voor volume en pot.


Een Studio heeft geen dots.

LP100 dus inderdaad

Epi studio's hebben weldegelijk Dots...

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=43&CollectionID=6

www.epiphone.com intikken en je weet het...

Ik zeg dat het een studio is omdat de body een vlakke top heeft.... de 100 een gewelfde...

Op de epi site had je ook kunnen kijken :wink: Misschien had je dan sneller antwoord op je vraag hahah i.p.v een vraag op het forum posten! :razz:

Huh? Haha, ja zowaar. Maar mijn Studio heeft toch echt trapezoids. :D

Verschillende versies waarschijnlijk? Of oud en nieuw?

Aad-d-h-d
17 november 2005, 08:17
Een lp100 zou best kunnen, mn andere gok is een studio, die heeft ook dots, alleen iets andere knoppen voor volume en pot.


Een Studio heeft geen dots.

LP100 dus inderdaad

Epi studio's hebben weldegelijk Dots...

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=43&CollectionID=6

www.epiphone.com intikken en je weet het...

Ik zeg dat het een studio is omdat de body een vlakke top heeft.... de 100 een gewelfde...

Op de epi site had je ook kunnen kijken :wink: Misschien had je dan sneller antwoord op je vraag hahah i.p.v een vraag op het forum posten! :razz:

Huh? Haha, ja zowaar. Maar mijn Studio heeft toch echt trapezoids. :D

Verschillende versies waarschijnlijk? Of oud en nieuw?

Weet ik dat kan ook... Ik zeg ook niet dat ELKE Epiphone Studio dots heeft!! :wink: Mijn Gibson LP Studio heeft een hele donkere ebben toets zonder inlays!

mistressforchristmas
19 november 2005, 21:57
tis geen epiphone.. opt plaatje boven de trussrod staat gibson :-D

man, op zowat de helft van alle epiphones staat op het halspenplaatje gibson