PDA

View Full Version : Potmeter Marshall 8040 zelf vervangen?



rhcp_schipper
15 november 2005, 23:29
Ik zit dus met een krakende potmeter op het cleankanaal(gain). Die wil ik dus vervangen! En contacspray wekt echt niet meer!


Is dit slim, en zo ja, is het ook makkelijk om te doen? Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoop echt op goede reacties van jullie!

Ik heb deze ook gepost in de moderne versterkers! Want ik wist niet zo goed waar ik hem moest plaatsen!

Geronimo
16 november 2005, 14:33
Dan zit je hier goed!

Neehoor het zijn drie draadjes simpeler kan niet. Ouwe eruitslopen, goed kijken hoe ie erin zit en een nieuwe op dezelfde manier erin stoppen.

Als ie met de rest op een printplaat zit is het een ander verhaal, dan moet je alle pots losschroeven en voorzichtig de printplaat loswurmen.

Het is zeker slim want als je het laat doen kost het je onwijs veel geld in verhouding tot de ingreep.


Succes!

rhcp_schipper
16 november 2005, 18:04
Het is gelukt!

Gelukkig maar!

rhcp_schipper
16 november 2005, 23:35
ik had nog even een klein vraagje: Ik heb nu dus mijn potmeter vervangen(door een precies dezelfde), Maar nu is mijn volume schaal ineens heel anders! Hoe kan dit komen? Weet iemand hier misschien iets meer van?

JCG
17 november 2005, 00:12
heb je goed op gelet dat je de goede potmeter hebt? niet een lineare in plaats van een logaritmische of anders om?

Antal
17 november 2005, 12:40
heb je goed op gelet dat je de goede potmeter hebt? niet een lineare in plaats van een logaritmische of anders om?

+1 Grote kans dat het daar aan ligt.