PDA

View Full Version : Klopt het dat Bullets als de neten roesten?



sweet
25 september 2002, 20:38
Ik ben begonnen met Fender SUper Bullets op m'n gitaar, maar na anderhalve maand was de hoge e-snaar zo octaafONzuiver als m'n zusje. Hij was toen al aardig bruin van de roest, dus ik draai hem IETSJE strakker en <PANG>. Ik nieuwe kopen, maar dan wel weer Bullets want ik wou alleen de hoogste vervangen want de omwonden snaren waren nog ok. Maar ook de hoogste snaar uit het nieuwe setje hield het maar een maand ofzo vol. Ook deze werd verschrikkelijk vals naarmate je in hogere posities ging spelen, en knapte niet lang daarna.
Ik ben toen naar de gitaarwinkel gegaan en heb d'Addario gekocht. Volgens de verkopers hadden deze dat minder.
Ik weet dat het ook voor een groot gedeelte aan mij ligt (pH ofzo van m'n vingers), maar welke snaarmerken zijn nou erg corossiegevoelig en welke niet? Ik heb de Addario's nog niet zo heel lang maar ik heb geen zin om af te wachten.

pimmetje
25 september 2002, 22:03
Ik weet niet hoe vaak je per dag speelt, maar na anderhalve maand zouden mijn snaren er ook niet meer uit zien.

Je kan je snaren iets langer goed houden door direct na het spelen ze ff snel schoon te maken met een droge doek. Als je echter flink veel speelt, zullen ze ook snel slijten.

Neals
25 september 2002, 22:04
koop elixers

sash
25 september 2002, 22:05
Mijn ervaringen met D'addario zijn niet echt goed. Laten we zeggen, kut. Als je al naar die dingen kijkt zijn ze zwart van roest en als je ze aanraakt breken ze.
Conclusie: ErnieBall is beter.

Neals
25 september 2002, 22:09
bij mij roest het ook na een paar dagen

Bins
25 september 2002, 23:54
Ik heb van de week die d'adario's meegekregen omdat er een of ander vaag tekort aan GHS 010 snaren in Den Haag is ofzo....
Wat een baggerdingen. Ze spelen niet en ze klinken niet. Ik had eerst altijd zoiets van "een snaar is een snaar". Nou dus niet meer :smile:
Maar goed om antwoord te geven op je vraag: Ik gebruik normaliter GHS "boomers", nooit last van roest. Sterker nog: nog nooit een snaar gebroken :grin:

collin hoeve
26 september 2002, 07:47
ik speel al 4 jaar bewust alleen nog maar d'addario, 010 dikte dan... ze klinken naar mijn mening een stuk 'vetter' dan fender of ernieball snaren... inderdaad zien ze er na 2 weken spelen al aardig bruin uit maarja... ze klinken dan nog wel... ik vervang mijn snaren meestal elke 3 of 4 weken, dus ik heb zowiezo geen last van snaren die breken... alleen dat ze minder sustain hebben soms =]

AutoStatic
26 september 2002, 09:00
Tja, je snaren er anderhalve maand op laten zitten en redelijk veel spelen is vragen om problemen :wink:
GHS zijn fijne snaren. D'addario heb ik een tijdje geprobeerd, vond ik niks. Ernie Ball heb ik één keer geprobeerd, daarna nooit meer.
Gebruik zelf altijd Picato, kosten me €5,- per pakje, zijn de goodkoopste maar voor mij wel de fijnste.

Anders Destium
26 september 2002, 10:13
Ik doe als het er is Ernie Balls, ik heb trouwens minder last van zweet dan anderen dus toch al weinig problemen hiermee (is ook een manier...)

Raffel
26 september 2002, 10:17
Lijkt wel of iedereen dus andere ervaringen heeft.

Bij mij:

Fender: Breken binnen 1 dag
Elixir: BAH
D'addario: beter dan nix
Ernie Ball: Bingo!!!

Bouke
26 september 2002, 10:22
Hey,

Ik speel sinds een tijdje op GHS Boomers (5,25 euro). Ik koop dan een aantal setjes GBTNT (010, 013, 017, 030, 044 en 052) en deze mix ik dan met GBM's (011, 015, 018, 026, 036 en 049). De omwonden snaren wissel ik om dus dan krijg je een 'dik' en een 'dun' setje. De dikke set gaat dan op de strat en de dunne op de Ibanez.

GHS roest beduidend minder dan d'Addario en ze spelen beter. Hoe dan? Nou, ze voelen soepeler ofzo, ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar ik voel weldegelijk verschil, zelfs als ik dikkere snaren gebruik t.o.v. de d'Addario's. Fender Bullets gebruik ik om te vissen en ook daar breekt 't lijntje...

Verder gebruik ik GHS Fastfret en dat werkt ook wel tegen roest enzo. Het maakt in ieder geval de bovenkant van je snaren schoon en je houdt ze langer glad. De onderkant blijft moeilijk schoonmaken, maar een doekje er onder door halen werkt wel een beetje.

Verder werken graphtech zadels behoorlijk goed tegen snaarbreuk op de zadels. Toch brak ik de afgelopen tijd een aantal d-snaren op de brug, maar dat waren allemaal d'Addario's dus die geef ik nu maar de schuld. De zadels schelen me verder een hoop snaren... Ik speel met een wat heftige aanslag.

Ik heb nu ook een setje elixir medium binnen (15 euro) en die ga ik ook proberen, maar ik heb mijn keuze voor GHS waarschijnlijk al wel vastliggen voor de komende tijd. Natuurlijk probeer ik nieuwe dingen altijd op mijn eigen plankje...

Oke, ik weet 't, een lange post, maar dit zijn mijn ervaringen en om ervaringen draait 't hier in het forum dussss....

Bouke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bouke op 2002-09-26 10:27 ]</font>

Rutger
26 september 2002, 10:23
Wat is er mis met Daddario's?? Zweten jullie zwavelzuur ofzo?

Het is het beste wat ik de afgelopen 12 jaar bespeeld heb. Dan wel voornamelijk 012 acoustisch, ik zit nog niet zolang in de electrische scene.

Dus aangezien iedereen vol lof is over Ernie Ball zal ik die eens proberen.

Rutger
26 september 2002, 10:26
GHS vind ik echt niks, veel te iel.

Daddario's klinken vol en rond en de klank blijft lang goed. Of ben ik de enige die op die vreselijke diktes speelt?

michielv
26 september 2002, 10:41
Mij maakt het niet zoveel uit: D'addario, Ernie Ball, GHS Boomers, allemaal prima.
Picato heb ik wel eens gehad maar dat is al heeeeeeel erg lang geleden.

Fender en Gibson zijn k*tsnaren, die roesten als de neten en klinken niet lekker.

De laatste paar jaar gebruikte ik D'Addario's omdat ze goedkoper waren dan Ernie Ball en ze hadden indertijd daar tenminste .011 snaren van (niet van Ernie Ball :sad: ).

MegaDrive
26 september 2002, 11:37
FASTFRET! Je snaren gaan veel langer mee als je dat spul regelmatig gebruikt. Wat snaren betreft, probeer eens DR snaren. Zeker als je wat steviger muziek maakt is het handig want die zijn per lengte eenheid wat zwaarder dan snaren van andere merken bij dezelfde snaardikte. Ik heb 4 gitaren, 3 met DR's en 1 met Ernie Balls, andere komen er bij mij niet in :grin:

AutoStatic
26 september 2002, 11:46
DR snaren, daar speelde ik vroeger op. Misschien weer eens proberen. En het is zo persoonlijk allemaal wat je van snaren vindt. Ik heb meerdere malen D'Addario geprobeerd maar met mijn gitaar klinken ze niet lekker. GHS en Picato weer wel. Ook had ik het idee dat die D'Addario's een stuk sneller braken dan bovengenoemde twee merken.

tri-sonic
26 september 2002, 14:37
Gebruik gewoon Maxima Gold Strings. Deze zijn wel duur maar met een goud laagje erop. Voordeel: Goud kan niet roesten (edel metaal).....

Ibanez
26 september 2002, 16:01
Ik gebruik gewoon d'addario, ernie ball, elixir enz. Maakt me niet zo veel uit. Ik behandel ze allemaal toch met fastfret dus ze blijven wel lang leven. Maar wat wel apart was toen ik 3 weken op vakantie ging kwam ik terug en heel me snaren waren allemaal verroest, echt raar.

Anders Destium
26 september 2002, 16:14
Het leuke van gouden snaren is dat het toch verslijt na verloop van tijd, net als bijvoorbeeld bij een gouden brug op de plaats waar je er met je handpalm op leunt...

AutoStatic
26 september 2002, 16:17
Ik speel liever continu op nieuwe snaren dus ze gaan er nu om de week vanaf. En dan ga ik er echt geen Elixirs of Neon Goldplated Turbo Triple NOS Glow In The Dark Super GTX Injection snaren opzetten. Zonde geld. Ik heb ook geen high end spullen dus zet ik er ook geen high end snaren op.

Ironhead
26 september 2002, 16:28
Hmmm. Iedereen zijn eigen verhaal ... Zelf speel ik altijd op d'addario snaren. Bevalt prima. Op één van m'n gitaren zit 0.10 tm 0.46, de rest 0.09 tm 0.42. En ik doe er relatief lang mee (zo'n 2 maanden). Ik heb die GHS Boomers ook eens geprobeerd en die klonken geweldig op m'n King V. Helaas echter maar twee dagen. Toen waren ze morsdood. Alle klank was er uit.

MegaDrive
26 september 2002, 16:45
[quote]
Neon Goldplated Turbo Triple NOS Glow In The Dark Super GTX Injection
[\quote]

Waar vind ik die? :grin:

musicmaniac
27 september 2002, 09:25
Jeeezzz wat spelen jullie lang met een setje... Bij mij moeten ze de ochtend na een optreden eraf, zijn ze hastikke dood...