PDA

View Full Version : Steve's Special is binnen, maar wat in de plaats voor hals??



vester86
15 november 2005, 20:14
Ik heb nu sinds een paar maanden m'n London City hurricane. nu ben ik supertevreden over deze gitaar, heeft eigenlijk alles wat ik zoek, alleen lijkt ie te veel op de les paul die ik al heb,daarom heb ik laatst een Steve's Special gekocht, die vandaag binnen is gekomen

nu zoek ik nog een mooi halselement, volgens de pickup zoeker van SD is de Pearly Gates wel wat voor mij, maar hoe denken jullie erover

even op een rijtje:
Mahonie gitaar met Maple top
Rosewood toets
Brugelement: Dimarzio Steve's Special

ik zoek: een helder modern klinkend nekelement, dus heel anders qua sound dan de gibson 490/498 combi die ik in mn les paul heb zitten.

heb uiteraard aan de Air Norton zitten denken, maar die gaan (volgens mensen hier op het forum) moderig klinken in mn gitaar. een air zone of een "normale" norton dus, of de pearly gates

iemand andere ideeen, liefst MET onderbouwing :-)

Groetjes, Joris

frekie
15 november 2005, 20:16
Ik heb een SD jazz vaak bij de nek , erg gedefinieerd helder geluid. Combi met Di Marzio zou ik niet weten, heb altijd SD humbuckers, Pafje of JB bij de brug.

Ibanez RuleZ
15 november 2005, 20:28
het rampzalige met dimarzio en seymour duncan samen is dat ze uit fase staan, dus een goede tussenstand kan je (meestal) vergeten.
dus ben je een beetje aangewezen op dimarzio. en modderig... mwa valt wel mee hoor met die air norton.

harrald

Orpheo
15 november 2005, 20:36
het rampzalige met dimarzio en seymour duncan samen is dat ze uit fase staan, dus een goede tussenstand kan je (meestal) vergeten.
dus ben je een beetje aangewezen op dimarzio. en modderig... mwa valt wel mee hoor met die air norton.

harrald

+1 ik zou ook voor air norton gaan. in een les pual achtige wordt het niet zo heel snel modderig hoor. de air norton dan.

Jeanken
15 november 2005, 20:39
het rampzalige met dimarzio en seymour duncan samen is dat ze uit fase staan, dus een goede tussenstand kan je (meestal) vergeten.
dus ben je een beetje aangewezen op dimarzio. en modderig... mwa valt wel mee hoor met die air norton.

harrald

Dan draai je de draadjes toch om? Snap echt het probleem niet van uit fase, je kan zelfs een faseschakelaar inbouwen, heb je zowel normaal als uit fase (als je het gebruikt natuurlijk).

vester86
15 november 2005, 20:42
was sowieso al van plan zowel de volumeknop als de toneknop pushpull te maken, om hals EN brugelement paralel te kunnen schakelen, heb dat eens op een RG gehoord en was toen ERG onder de indruk

hmmz, toch een air norton??

Orpheo
15 november 2005, 23:34
ik lees het nu nog eens goed door, een HELDER en MODERN klinkend element huh? en wel mooi gematched qua output natuurlijk.

air norton levert een smooth tone op, met vintage neigingen vind ik. is te dicht op de 498 vind ik ook. maar is wel heel mooi als aanvulling op de steve's special.

paf joe. die is strak, helder, punchy, en zoals satch dat zegt: tubular. smooth highs, en aanwezige, maar niet overheersende bass. ik ben echter geen fan van deze pickup. ik heb m eens in een JS1200 gehad/bespeeld, en ik vond er geen KLOOT aan. ik vind dan de nekhum van mijn arirang dan nog beter...ik vond dat ie kaal was, verschil in plectrumaanslag was nauwelijks (significant!) merkbaar. neej, deze dus niet.

Evo nek. kijk!! deze is TOP vind ik. smooth, modern, strakkkkk, helder, en met overdrive heel agressief. met deze pup en met de steves special in de LC heb je een heel lekkere combi die ook nog eens uit fase lekker is, gesplit ook redelijk (vind ik, maar niet zo lekker als de air norton, die doet t allemaal IETS beter, die speciale wiring dingen), en hij is heel anders dan je samick.

korton: de evo nek. sorry dat ik eerst air norton zei, was een impuls, niet goed nagedacht.

vester86
16 november 2005, 00:31
hmm, zag op gitaarmarkt staan dat Speeddemon een brughumbucker van de Evolution te koop had staan, heb hem al een mail gestuurd met de vraag of hij die nog heeft en of die ook in de neckpositie kan (vooral vanwege outputverschil, dat lijkt mij toch wel op te lossen door um iets verder van de snaren te zetten)
evo had ik idd ook al aan gedacht, had altijd al het idee dat die wel redelijk schreeuwerig waren, en dat is denk ik wel wat ik zoek

vester86
16 november 2005, 11:48
hoe klinkt een Steve's Special in de halspositie??

vanwege een eventuele evolution zit ik met het output verschil, dat is nagenoeg gelijk (Evo is iets hoger) en dat icm dattie in de hals gaat, maakt wel een erg groot outputverschil...

aan de andere kant kan ik um gewoon wat omlaag schroeven, en een beetje output verschil is niet erg

steve's special in de bridge of evolution in de bridge??