PDA

View Full Version : Tabs??? Of..



SickMind
15 november 2005, 18:48
Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen, maar nu zit ik steeds met 1 probleem. Kan ik beter noten of tabs gaan leren??
Iemand?

Bl44t44p
15 november 2005, 20:35
Aan tabs valt niet veel te leren, dat snap je binnen 10 minuten. Noten daareentegen vergt wel meer tijd en moeite, maar uiteindelijk, als je het dan allemaal kunt lezen en begrijpt, is het behoorlijk fijn en komt het zeker nog eens van pas. Mijn suggestie dus: neem de tijd om de noten goed te leren en die tabs komen vanzelf wel :)

Helter Skelter
16 november 2005, 02:18
als je een Jazz/Blues/Rock/Metal etc. gitarist wil worden heb je niet veel aan het notenschrift (die gaat er al snel gevaarlijk zwart uitzien) je leert het beste door te luisteren, kijken, experimenteren en te improviseren.

deedee
16 november 2005, 11:27
welke noot je speelt (dus toonhoogte) kan je het makkelijkst met tabs aflezen. Daar staat echter niet de lengte van een noot op. Daarom is een combinatie i.m.o. het makkelijkst/beste. op www.power-tab.net vind je een heel aardig programmaatje, kan je zelf tabs maken en downloaden.

jonathan
29 november 2005, 18:27
het is wel makkelijk als je solo's gaat doen..
dat je wel in de juiste nootjes blijft..
dus als je noten wilt gaan leren lezen kan ik je het boek "FastTrack Gitaar deel 1" aanraden staan alle nootjes in die je nodig heb om later een liedje dat in notenschrift staat te ontcjferen..

maar als je het bij tablatuur houd is dat niet nodig :razz: